[Win98] inloggen werkgroep maar domein ingevuld*

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:50
Heb het volgende probleem.

Als ik de laptop van m'n pa nu aanzet krijg ik het inlogscherm maar....er wordt ook om een domein gevraagd. Nu heb ik dus een probleem want er is helmaal geen domein en wil windows dus niet opstarten.

Ik moet juist windows in om bij netwerkinstellingen de zaak weer terug te zetten want door een wijziging daar krijg ik nu dit inlog scherm.

Heb al geprobeerd om in de veilige modus op te starten maar dat lukt niet echt:

Laptop vraagt om power up password, na invullen start hij gelijk win95, ik kan op f8 drukken wat ik wil maar ik krijg dat keuze scherm niet.

Help!!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Druk bij het inlogscherm eens op ESC.

Mogelijk kun je er dan in om de boel na te kijken / te veranderen.

[ Voor 49% gewijzigd door Booster op 17-09-2003 18:39 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Is het os nou win 95? Kan je daar niet gewoon op esc drukken om voorbij het ww scherm te komen? anders gewoon niets invullen en proberen.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

Je kunt toch ook ipv Domein, de computer zelf kiezen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Niek_
Als ik esc druk krijg ik de volgende foutmelding:

Windows-netwerk
Het netwerk heeft uw gebruikersnaam niet kunnen valideren. Om windows te kunnen gebruiken moet uw gebruikersnaam gevalideerd worden door het netwerk. Controleer of u alles correct hebt ingetypt of neem contact op met de systeembeheerder.

Ook als ik niks invul krijg ik deze melding. Ik kan trouwens zien aan het lampje van de netwerkkaart dat hij gegevens (probeerd te) verzenden.

• Niek_
Heoe moet ik dan trouwens als domein de computer zelf kiezen? Enig idee?

Verwijderd

Volgens mij kun je bij win2k/xp opties kiezen bij inloggen.
dan kun je kiezen voor domein of lokaal.

Bij win98 e.d kun je gewoon annuleren doen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niek_ schreef op 17 September 2003 @ 18:46:
Heoe moet ik dan trouwens als domein de computer zelf kiezen? Enig idee?
Vul eens in bij het domein gewoon de computernaam van die pc

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als Win9x om een DOMEIN vraagt dan kan je er niet omheen ;) alleen als je de normaal de LOGON doet wegens je shares enz...... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Niek_
Computernaam invullen lukte niet. Heb maar gewoon de insteek-netwerkkaart eruit getrokken. Nu eerst kijken of ik alles goed krijg... Toch bedankt,

gelijk maar vraagje over de instellingen:
gaat om het volgende:
vader heeft laptop van het werk (voor onderweg) en een desktop van het werk (voor thuis).
hij werkte alle bestanden steeds bij via zipschijf. Nu had ik het idee om een netwerkkaart in allebei te doen en dan altijd op de laptop te werken. Onderweg dus gewoon op de laptop en thuis via de netwerkkabel met de bestanden op de laptop werken en deze daar ook opslaan = laptop altijd up-to-date. En desktop is eigenlijk meer een soort schijf waar de programma's opstaan.

Nu had ik zelf bedacht dat als ik bij de ene kaart 192.168.10.1 (desktop) en bij de andere 192.168.10.2 (laptop) invul met allebei als Subnet 255.255.255.0.
Primaire netwerkaanmelding op: windows aanmelding.
C-schijf op allebei de computers op delen. En dat was het dan (dacht ik) maarre, het werkt niet. Als je meer info nodig hebt, vraag het aub.

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niek_ schreef op 17 September 2003 @ 19:00:
- knip -
Nu had ik zelf bedacht dat als ik bij de ene kaart 192.168.10.1 (desktop) en bij de andere 192.168.10.2 (laptop) invul met allebei als Subnet 255.255.255.0.
Primaire netwerkaanmelding op: windows aanmelding.
C-schijf op allebei de computers op delen. En dat was het dan (dacht ik) maarre, het werkt niet. Als je meer info nodig hebt, vraag het aub.
Moet MS Netwerk zijn ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Je had moeten opstarten in veilige modus. En dat kan bij sommige PC's best weleens lastig zijn. Volgens mij werkt F8 alleen maar tijdens de eerste keer dat je de tekst "Windows 95 wordt gestart..." (Witte lettertjes op zwart scherm) te zien krijgt. Heb je een beetje snelle PC, dan duurt dat toch al gauw een halve seconde. Dan kun je je netwerkinstellingen gewoon aanpassen.

• Niek_
maar krijg met MS netwerk de vraag van dat domein, hoe krijg ik dat weg dan?

• Vorkie
  • Niet online
Niek_ schreef op 17 September 2003 @ 19:13:
maar krijg met MS netwerk de vraag van dat domein, hoe krijg ik dat weg dan?
Doe eens de eigenschappen van MS netwerk, in Netwerkrotzooi, daar kan je het domein weghalen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Niek_
Heb ik geprobeerd maar hij blijf zeuren om een domein.

Heb drie tabbladen:
- configuratie, waar je dat lijstje met clients, tcp/ip enz. ziet
- identificatie, gegevens van compu zoals: naam werkgroep en beschrijving
- toegangsbeheer, waar volgens mij dat domein gezeur vandaan komt

Snap het nu ff helemaal niet meer...

• Vorkie
  • Niet online
Niek_ schreef op 17 September 2003 @ 19:22:

Heb drie tabbladen:

op het laatste tabblad staat iets met een domein als het goed. bij Client voor Microsoft Netwerken.

Als het goed is staat daar nu het domein in waar je probeert ( altans de pc) in te loggen, als je dat weghaalt, dan moet ie gewoon weer normaal opstarten.

Verwijderd

Niek_ schreef op 17 September 2003 @ 19:22:

Heb drie tabbladen:

Je (heb je het zelf wel gedaan?) hebt dit met Poledit gedaan. In Poledit heb je het lokale register geopend, en aangevinkt dat validatie door het domein verplicht is.

Verwijderd

Vorkie schreef op 17 September 2003 @ 19:25:
[...]

op het laatste tabblad staat iets met een domein als het goed. bij Client voor Microsoft Netwerken.

Als het goed is staat daar nu het domein in waar je probeert ( altans de pc) in te loggen, als je dat weghaalt, dan moet ie gewoon weer normaal opstarten.
Neen, dat staat op het Tabblad Configuratie, kies je Client voor Microsoft netwerken uit het lijstje, dan Eigenschappen en op een van die tabjes staat 'Gebruik domein' ofzo.

• Niek_
Heb het vak leeg gemaakt. Krijg nu bij het opstarten weer het uitgebreide scherm: gebruikersnaam + wachtwoord + domein. Als ik nu bij domein niks invul zeurt hij dat hij ergens de gebruikersnaam + wachtwoord moet kunnen valideren.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Niet om het een of ander, maar als ik het goed begrijp gaat het om een laptop van de zaak voor je pa? Gekke opmerking mischien, maar heb je al bedacht dat de systeembeheerders met jou akties niet geheel blij zullen zijn?

Dat je specifiek een domein moet invullen zal met een reden aangezet/geconfigureerd zijn, en ik weet als iemand bij mij dit zou flikken dat ie verlopig met die laptop niet het netwerk meer op zou komen

Verwijderd

als je 2000 hebt ( ik ken niet opmaken hieruit welke windows je hebt) ken je een bestand weghalen waar je ww enz in staat. dan moet ook het domain ding verdwijnen. als je moet weten welk bestand moet ik het even navragen. BEn de naam vergeten van het bestand :X

Verwijderd

laat maar zitten. niet goed gelezen :S

• Niek_
@Monkeybrains: ja weet dat het de laptop van m'n pa is maar dat is geen probleem hij mocht het van hun doen maar moest het zelf allemaal maar gaan uitzoeken. Dus was ik weer de l*l... :) Maar goed.

Krijg de instellingen nog steeds niet goed. Blijf steeds vastzitten op het vragen om een domein. Kan ik niet ergens dat hele netwerk gebeuren eraf stiuteren en dan opnieuw eropzetten of zo?

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Je probleem is dat je om het netwerk gedeelte eraf te gooien eerst moet kunnen inloggen.

Standaard functionaliteit is dit trouwens niet van Win9x, normaal gesproken kan je altijd om het wachtwoord scherm heen met escape. Lijkt erop dat iemand software geinstalleerd heeft om dit te voorkomen.

• Niek_
Maar heb je dan een idee hoe ik het voor elkaar krijg om de laptop en de desktop aan elkaar te hangen om bestanden uit te wisselen?

Heb dus een netwerkkaart in de desktop geplaatst (zat er nog niet in btw) en zo'n insteekkaart voor de laptop gekocht. Crosskable is er ook dus, hardware is er. Heb Netwerkfaq gelezen en de stappen voor thuisnetwerk doorgelopen maar dit werkt niet omdat je dan dat domein gedoe weer krijgt.

• Niek_
BTW, Topictitel is fout gewijzigd, gaat om [Win95] (sorry touwens dat ik dat er niet voor heb gezet, foutje van mij)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Monkeybrains schreef op 17 September 2003 @ 19:47:
Je probleem is dat je om het netwerk gedeelte eraf te gooien eerst moet kunnen inloggen.

Standaard functionaliteit is dit trouwens niet van Win9x, normaal gesproken kan je altijd om het wachtwoord scherm heen met escape. Lijkt erop dat iemand software geinstalleerd heeft om dit te voorkomen.
wellus :P

doorzoek je registry eens op een key "MustBeValidated"
als deze bestaat en op "1" staat, zet hem dan eens op "0"

[ Voor 74% gewijzigd door Fish op 17-09-2003 20:08 ]

Iperf

• Niek_
ff nieuwsgierig hoor, wat verander ik dan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dubbel ssry

[ Voor 106% gewijzigd door Fish op 17-09-2003 20:15 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish schreef op 17 September 2003 @ 20:10:
[...]

zet hem op "1" en je password moet gewoon door een (domein))server) gevalideerd worden anders kom je er niet op.

zet hem op "0" (als hij uberthaupt bestaat en op 1 staat)
en je kan weer lekker op escape rammen
random pagina http://perso.wanadoo.fr/tmcd2/RAS.htm
Key : HKLM \Network \Logon
Entry : MustBeValidated
System : 95, 95+IE4.x, 98, ME
Type : REG_DWORD
Range : 0 or 1
Default : 0
1 : Prvents logging without a password in Windows 95/98* Fish when a password is requested. Disables the Cancel button in the logon dialog box.

Iperf

• Niek_
Snap het bovenstaande niet echt, kan aan mij liggen hoor.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ligt idd aan jou

start regedit dus: start -> run -> regedit

ga naar:
hkey_local_machine -> netwerk -> logon

als daar dus staat Mustbevalidated 0x00000001 (1)
verander die dan in (0)

of start deze ..... http://www.fish.demon.nl/got/mustbevalidated.reg
deze doet het automatisch voor je
(gewoon vanuit de safemode)

disclaimer: deze veranderd dus een registry setting. als je precies wilt weten welke, save hem dan eerst en edit hem met notepad. imho harmless

probeer nou maar gewoon anders weet ik ook niet meer hoe ik het uit moet leggen

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 17-09-2003 21:11 ]

Iperf

Verwijderd

Monkeybrains schreef op 17 September 2003 @ 19:47:

Met poledit kan het wel. Ik zal straks even een screenie posten. Moet eerst ff win95 aanzwengelen.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bazzh/poledit.jpg

Dit is zeg maar de klik-klik manier om de betreffende registersleutel te wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:28 ]

• Niek_
toppietop, bedankt.

trouwens, fish, snapte wel hoe ik het moest doen maar snapte aan de hand van de tekst niet echt wat ik dan ging doen en vooral in het register weet ik dat liever van te voren. Toch bedankt.

• Niek_
Is poledit trouwens een standaard win prog of kan ik die ergens downloaden?

edit:
Laat maar, vraag weer teveel. Heb al begrepen dat het ergens op de cd onder admin map moet staan, ga morgen wel ff kijken, bedankt.

ik laat nog wel ff weten of het gelukt is.

[ Voor 57% gewijzigd door Niek_ op 17-09-2003 21:35 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zet hem op "1" en je password moet gewoon door een (domein))server) gevalideerd worden anders kom je er niet op.

zet hem op "0" (als hij uberthaupt bestaat en op 1 staat)
en je kan weer lekker op escape rammen
welk gedeelte snap je dan niet ?

Iperf

• Niek_
Ok snap het nu. Het komt er dus op neer dat hij dan het escape commando (annuleren ook? denk het haast wel) wel accepteerd en gewoon doorstart in plaats van het gezeur om een domein.

Bedankt voor de uitleg.
Pagina: 1