Toon posts:

Hidden partitie maken in Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met 8 laptops die door kinderen gebruikt gaan worden.
Op elke laptop staan 3 partities en 1 daarvan wil ik HIDDEN maken.
Hier komt de image op te staan en wat drivers.

Maar hoe kan ik in Win XP een partitie hidden maken ???
Hij moet in DOS natuurlijk wel te benaderen zijn.

Alvast bedankt,

Sander

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier heb je wat info... Staat in hoe je je HD onzichtbaar kan maken :)

[rml][ Win XP] harddisk onzichtbaar maken ?[/rml]
en je hoeft geen groetjes/alvast bedankjes te doen, dat is automatisch op GoT ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 17-09-2003 10:10 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

met een proggie als Partition Magic of een bootloader die dat kan misschien, je kan die kids toch ook de rechten ontzien op die partitie ??

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:46
Als je een hidden partitie onder dos wilt benaderen moet je 'm eerst unhiden. Tis niet voor niets een hidden partitie..

Onder XP kun je standaard geen partitie hidden maken, heb the 3rd party software voor nodig.. PQ Magic bijv. maar volgens mij kan de gratis AEFDISK ook partities hidden maken (werkt wel alleen onder dos).

Pvouput live

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 15:21

roush

Trust no 1

Maak de partitie FAT32 en geef em geen driveletter, dan issie onder XP niet te zien, maar als je met dos opstart wel

Verwijderd

Topicstarter
OUTerspace schreef op 17 September 2003 @ 10:09:
Hier heb je wat info... Staat in hoe je je HD onzichtbaar kan maken :)

[rml][ Win XP] harddisk onzichtbaar maken ?[/rml]
en je hoeft geen groetjes/alvast bedankjes te doen, dat is automatisch op GoT ;)
Toch bedankt. :)
Ik weet dat het met Thirdparty software kan ja......
Maar ik vroeg me af of deze optie niet ergens in XP verborgen zit.

En tuurlijk kan je de rechten gewoon goed zetten, maar dan zien ze nog steeds die partitie. Ik zag wel in een andere topic staan dat je geen drive letter kan toe kennen en dat hij hem dan niet laat zien. (Maar ook nie in DOS)
Dus crasht de hele zooi, dan kan je ook niet snel meer die drive letter toe kennen.

Lijkt me dus niet echt handig.

Sander

Verwijderd

Topicstarter
roush schreef op 17 September 2003 @ 10:15:
Maak de partitie FAT32 en geef em geen driveletter, dan issie onder XP niet te zien, maar als je met dos opstart wel
aaaahhh... hij is dus wel te zien onder DOS.
Ik las ergens anders dat dat niet zo was.
Dan is het inderdaad een goede optie.

Sander

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 15:21

roush

Trust no 1

Werkt prima, ik gebruik het zelf ook. En dat er iets crashed is onzin. DOS (win98)-bootflop erin en je kan de partitie zonder problemen benaderen. Voorwaarde is wel dat het een logical-partitie is, en geen primary. Daar moet je ff rekening mee houden.

Dus OS is primair, dan een extended aanmaken, en de laatste twee als logical in die extended gooien.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
roush schreef op 17 September 2003 @ 10:20:
Werkt prima, ik gebruik het zelf ook. En dat er iets crashed is onzin. DOS (win98)-bootflop erin en je kan de partitie zonder problemen benaderen. Voorwaarde is wel dat het een logical-partitie is, en geen primary. Daar moet je ff rekening mee houden.

Dus OS is primair, dan een extended aanmaken, en de laatste twee als logical in die extended gooien.

Suc6
Het is inderdaad een logical drive.
Dan ga ik dat maar is proberen.
Thanks...

Sander
Pagina: 1