Toon posts:

[Win XP] harddisk onzichtbaar maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is wel leuk allemaal hier in het studentenhuis, maar ik deel met nog een jongen van mijn opleiding een computer en ik zou graag willen dat hij niet bij een bepaalde partitie kan komen van mijn harde schijf. Dat is best wel irritant zijn namelijk mijn backup's en privé doc's.

Hoe zeg je ??

Dat heb ik al gevonden
Security --> usergroup weghalen ( alleen jammer dat ik daar ook bij zat haahaha)

Maar nou zie je bij hem nog wel de partitie staan, kan dat ook niet worden gewijzigd dat jij de partitie helemaal niet meer ziet staan ??

Verwijderd

Topicstarter
:? Kan nou echt niemand me hier mee helpen ??? :?

Ik heb al searches erover heen gegooid, maar het enige wat ik kan vinden (8> weet ik al (8>
Dat gaat over rechten veranderen, zodat hij de inhoud niet meer kan lezen. Maar dan is die "snelkoppeling naar de partitie" bij zijn account toch ook eignlijk nutteloos?

Vond het wel interessant om te weten of dit mogelijk was

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 21:49

Janao

Dog Clubbing Cat

Je kan in schijfbeheer de schijf letter van de geweste partitie weghalen alleen als jij er weer op wilt dan moet je hem weer een letter geven

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 23 februari 2002 01:01 schreef Cliniclown het volgende:
:? Kan nou echt niemand me hier mee helpen ??? :?

Ik heb al searches erover heen gegooid, maar het enige wat ik kan vinden (8> weet ik al (8>
Dat gaat over rechten veranderen, zodat hij de inhoud niet meer kan lezen. Maar dan is die "snelkoppeling naar de partitie" bij zijn account toch ook eignlijk nutteloos?

Vond het wel interessant om te weten of dit mogelijk was
Je ken z'n account een deny geven op folder nivo. Als je dat in de root doet en alle sub-folders meeneemt, heeftie per saldo niks aan die schijf/partitie.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:25
TweakUi installeren en de driveletter uitvinken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 10:57 schreef Brahiewahiewa het volgende:

Je ken z'n account een deny geven op folder nivo. Als je dat in de root doet en alle sub-folders meeneemt, heeftie per saldo niks aan die schijf/partitie.
(8> Dat heb ik dus al gedaan (8> maar nou zie je nog steeds die driveletter staan en als je er dan op klikt krijg je Acces denied en ik wil gewoon dat die ene user de drive letter niet meer kan zien >:)
(dit is in mijn ogen dan ook onnodig)

Daarnaast schreef Janao
Op zaterdag 23 februari 2002 10:50 schreef Janao het volgende:
Je kan in schijfbeheer de schijf letter van de gewenste partitie weghalen alleen als jij er weer op wilt dan moet je hem weer een letter geven
maar wat er tot dan toe op staat (is partitie) ben je dat dan niet kwijt :?
en volgens mij als je die letter dan weer toekent, komt hij weer terug bij alle users, of niet soms?

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24
partition magic verhelpt het probleem!

daar mee kun je je partitie beveiligen met een wachtwoord

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 13:38 schreef boertje het volgende:
partition magic verhelpt het probleem!

daar mee kun je je partitie beveiligen met een wachtwoord
tis al gelukt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 13:55 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

tis al gelukt
DAT KLOPT !!! beveiligen is allang gelukt

Het enige wat ik nog wil weten is of er ook een mogelijkheid is om de aanduiding van die partitie onzichtbaar te maken voor andere users

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik volg dit topic op de voet :) Heb het zelf ook zo voor elkaar gekregen, geen toegang. Maar goed, wil ook graag dat deze user de schijf niet ziet

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[topic=418264/1/25]

*D

Verwijderd

http://www.jsiinc.com/suba/tip0000/rh0050.htm

hier staat op hoe je een drive kan hiden dmv een policy.

Verwijderd

Topicstarter
Stond in een andere forum over schijf verbergen:
Jawel hoor, dat kan heel goed. Het proggie dat je nodig hebt is Scramdisk.
Scramdisk kan een complete FAT32 partitie herformatteren als encrypted partitie.
Die zet je als 'hidden', en je meldt hem aan door het proggie te starten en het password bij die encrypted partitie in te geven.

Simple as that!
Maar dit is wel voor XP hè en niet zoals in die forum voor W98, bovendien is mijn drive NTFS :'( :'( :'(
Pagina: 1