Toon posts:

Intel Celeron Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben al eens eerder bezig geweest met het overklokken van mijn processor. Dit was een Intel Celeron 666 Mhz die ik overklokte naar 950 mhz ZONDER nieuwe koeler of andere zooi loopte hij op van 33 graden (666 mhz) naar de 37-40 graden (950 mhz)... Nu heb ik een 1,2 Ghz Gekocht . Deze zit er al een tijdje op en mijn 3dmark score met mn geforce 2mx400 zuigt behoorlijk tegenover de rest (1382) punten . Ik wil nu dus deze processor ook overklokken alleen heb daarbij wat hulp nodig. Ik heb hem nu op 1320 Mhz lopen en de temperatuur loopt niet ver op.. Ik wil op zn minst de 1,4 ghz halen alleen het probleem is dat als ik op bepaalde punten zit dat ik dan een blue screen krijg of dat ik in spellen zoals gta vice city een soort gekras zie door mn letters. Ik let dus constant op de temperatuur en heb het alarm op 40 graden staan. Nu is mijn vraag .. Kan iemand mij zo helpen dat ik de 1400 mhz haal zonder mn voltage hoger te hoeven zetten? ik heb in de bios de hele tijd van allerlei fsb rates proberen te verzetten maar ik kom niet hoger als de 1380 en de blue screens komen alweer.. Ik weet dat deze uitleg behoorlijk :| |:( 8)7 :? is maar hopelijk toch iemand die intresse heeft om me hieruit te helpen alvast bedankt :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als het om 3dmark scores gaat...haal eens een ECHTE videokaart.

En tja, overclocken heeft zijn limitaties.....misschien als je het voltage verhoogt en het alarm pas op 60 graden laat afgaan......

There is no place like ::1

Verwijderd

Zou het kunnen dat je videokaart het niet bij kan benen, misschien door te hoge AGP bus? Omdat je zegt dat de tekens in het beeld vervormen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Wat voor moederbord gebruik je het is heel goed mogelijk dat je andere hardware (AGP, PCI) niet tegen deze snelheidsverhoging kan. Het lijkt me niet dat je die net als bij de nforce2 chipset kan vastzetten op de normale waarde ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het geld voor een ECHTE videokaart wil ik nu niet uitgeven vooral omdat dit een crappy systeem is .. ik heb een ASUS TUV4X Moederbord, heb op sites gelezen dat deze 500-900 mhz celeron aankan alleen op een andere site stond 1.4 ghz :S naja .. het probleem is dus eigenlijk die 3dmark score .. hij is zo laag mensen met een 600 mhz celeron komen nog hoger als mij -_- met een ati rage 128 pro kwam ik rond de 800 3dmarks met een hercules 3d prophet 4500 xt rond de 1100 en met de gf2mx400 rond de 1300 .. ik snap dit niet als ik zie dat andere mensen met bijna hetzelfde systeem 2800 3dmarks halen .. ik word er gewoon ziek van als ik over een tijdje nog geen oplossing heb verkoop ik deze pc ga ik lekker msn& op een 100 mhz systeem en neem adsl want om elke game te spelen met alles op low en het gaat nog niet vloeiend heeft ook niet veel niet

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi en welkom op GoT!

Je topic gaat dicht :), en dat is wel een beetje sneu voor je :/. Het volgende is namelijk aan de hand: voordat je een topic opent op GoT, wordt er verwacht dat je eerst wat zelfonderzoek doet, zoals een echte tweaker betaamt. Ben je (nog) geen echte tweaker, maar wil je het wel graag leren, begin dan met het lezen van zowel de algemene GoT FAQ als de DOC FAQ. De 1e is voor jou vooral wat betreft het maken van een goede topicstart van toepassing, en de DOC FAQ voor info over het hoe en waarom en waar over overclocken :). Daar staat ook in hoe het kan, dat je die verschijnselen krijgt die je in je startpost meldt, namelijk hier.

Laat dit slotje op je 1e topic je niet afschrikken om flink van GoT gebruik te maken, het is namelijk een en al ervaringen en probleem/oplossingen topics, dus als je met de search ook zoekt, op bijvoorbeeld 'celeron overclocken', dan komt daar heus wat goeds uit. Succes! :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.