[Blunder] Rockwood woofer gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tjah, ik was op zoek naar een kleine woofer voor mijn vriendin's auto en kwam een zeer goedkope woofer tegen op marktplaats.
Zonder ff te googlen heb ik em gekocht en binnengekregen 8)7
Vandaag gelijk maar even op google gezocht naar specs om een gesloten kistje (klein) eromheen te gaan bouwen.

Nu kwam ik op google een paar zeer bedroevende reviews tegen van andere rockwood spullen. (jaja, ze maken ook versterkers enz...) :/
Het blijkt dus een soort marquant merk te zijn brrrr.

Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_6826d14483f654a7bf8f14323246f638/i-1.JPG

Aan de onderkant blijken geen specs te staan, het enige wat ik tegen ben gekomen is dit:

12 Zoll / 300mm 400 Watt max.
4 Ohm 35-4800 Hz.
SPL 94 dB
50 Oz. Magnet
Einbautiefe 120 mm
Top Einsteiger Woofer

Heb ik nu echt superrommel in huis liggen of is het wel waard om hiervoor een kist te bouwen? (dacht zelf aan een liter of 20/25?)
Kent iemand dit merk ook?

Ps. ik ga hem aansturen met een kenwood monoblok (200watt) die ik over heb uit mijn eigen auto :P

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 16-09-2003 22:59 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Ik ken dit merk wel en het is idd niet echt goed, echter een slechte woofer kun je nog redelijk laten spelen als je er een hele goede kist voor bouwt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:00
Hangt helemaal van de prijs af. Als Rockwood hetzelfde is als Marquant, en je hebt hier meer dan, zeg, 50 euro voor hebt neergelegd, dan is het inderdaad een blunder ;)
Maar persoonlijk heb ik veel plezier gehad van een marquant woofertje (8" van 40 gulden). Echter wel totdat je beter hoort natuurlijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Denk maar eerder aan een liter of 50-60 bij deze woofer. Hele kleine behuizingen zal ie vast niet fijn vinden. Ik denk dat ie nog best aardig zou kunnen blazen, mits je 'm maar wat de ruimte geeft met zo'n grotere literinhoud. Wel gesloten want je hebt veel te weinig gegevens van de woofer om een gepoorte kist te berekenen.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 26-02 17:43
Bouw je nou een systeem voor je vriendin of voor jezelf, vraag ik me dan af. :)
Wel een coole vriendin trouwens, met een woofer in de oto. :) De mijne zijn van het type doe de tv wat zachter want de buurvrouw slaapt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 14:57

Stewie!

Keen must die!

heb je meerdere :+

TS: hoeveel heeft ie gekost en wat wil je nog uitgeven aan modden en de rest?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• arjants
  • Niet online
Ik heb er 32 euro voor bestaald en zie ze op google voor 20$ staan.
Valt me qua prijs wel mee. Ik heb hem snel even aan mijn eigen jbl 180.1 gehangen, hij begon bij volume 12 al te clippen.
Ik heb hem gekocht als 100watt rms maar ben bang dat dat een factor of wat lager zal zijn. |:(

Ik was van plan er een klein kistje omheen te bouwen (+/- 25 liter) maar kan dat wel vergeten zo te horen...

Mijn vriendin heeft net een corsa gekocht en de boxen die daarin zaten waren bijna allemaal opgeblazen. Ze rijdt regelmatig met mij mee en zodoende heeft ze nu alles pioneer (2x80 en 2x 200watt) en een VDO Dayton HU (van de garage bij aankoop) met 2x 4v uitgangen. Daarop komt dan een Kenwood versterker (1x200) en een leuk klein woofertje.
Zo te horen kan ik beter een andere woofer halen en een extra versterker voor de achterboxen volgens mij :D

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je hem free-air laat spelen zal die idd snel gaan klippen. Een goed kastje er omheen zal de woofer toch een leuke bass geven.

Mijn motto is: beter een slechte speaker goed ingebouwd dan een goede speaker slecht ingebouwd.

Maar die 400 watt moet je niet geloven, 100 watt is beter in de richting.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• arjants
  • Niet online
Okay, ik zal vanavond even een proefkistje maken.
Ik zit te denken aan 25-30cm hoog, en 30x30 breed/diep.
Zo kom ik rond de 25 liter uit heb ik even snel uitgerekend.
Groter wil ik niet gaan, anders had ik beter mijn GT3-12" aan haar kunnen geven :/

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31

IQM

Dit is toch ook een 12" woofer ? en die wil je in een kistje van 30 x 30 cm of 20-25 liter stoppen ??? Dat zal lastig worden, de doorsnede van deze speaker is al 300 mm. En om over de luchtverplaatsing nog maar te zwijgen...

Mijn 8" heb ik destijds in een 32 liter gehad wat een beetje fors was maar met mijn huidige 10" Kicker in dezelfde kast klinkt het prima.

Misschien kun je een vriend of bekende die bij een auto inbouwcentrum werkt eens vragen. Die hebben er wat meer verstand van. (zelf wist ik er in het begin ook de ballen van, je kunt tenslotte niet alles weten...)

[ Voor 24% gewijzigd door IQM op 17-09-2003 10:56 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

25 liter voor een budget 12" sub? Ik zou zeggen dat je jezelf dan de moeite van het bouwen kan besparen. 25 liter gesloten voor een 12" sub is erg klein, waar alleen de subs uit de betere klasse nog mee overweg kunnen (€200+). Als je een serieuze poging wil wagen, moet je toch echt minimaal het dubbele aantal liters nemen of een free-air oplossing kiezen. Ik denk dat die Rockwood het free-air ook wel aardig doet en een hoedenplankje is snel gemaakt.

• memphis

memphis

Low budget 12"woofers zitten toch veelal op 35-40 liter.....
Free-air zou ik niet doen....

• teacher
  • Laatst online: 21:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je doet jezelf geen plezier met die 25 liter kist.
50 liter minimaal. Goed dempen van binnen en dan kan je vast wel een leuk resultaat krijgen. (voor het geld dan).

Wise enough to play the fool

• arjants
  • Niet online
Voor de volledigheid, ik heb de 10"versie (25cm ofzo)
De magneet lijkt zwaar te zijn maar zou ook best een kilo ijzer in verwerkt kunnen zijn :P

En als ik een kistje wil van 30x30x30 (27 liter) met goede demping erin?
Eventueel zou ik ook voor deze kunnen gaan:

Pioneer TS-W252F, 400 watt max., 120 watt rms, diameter 25 c.m. 50 Euri
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.co.jp/car/catalog/car_audio/SUB/image/ts-w252f.gif
specs

Of iets gelijkwaardigs, als er maar een kleine kist omheen kan en hij niet duurder is dan 100 Euri...

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ok, als iedereen hier zegt dat je geen kleine kist moet nemen, waarom blijf je dan elke keer 25-27 liter roepen?

Andere woofer?
Ik kan je de phase linear thriller aanraden. rondevries.net heeft de thriller 2500 nog voor 89,- Stop die in een kist van een litertje of 40 en je komt en heel eind.

• arjants
  • Niet online
teacher schreef op 17 september 2003 @ 12:34:
Ok, als iedereen hier zegt dat je geen kleine kist moet nemen, waarom blijf je dan elke keer 25-27 liter roepen?
Omdat ze persé geen grote kist wil hebben.
Mij zou het inderdaad niets uit maken...

Verwijderd

Maar in een 25L kist klinkt het bijna zeker toch van geen kant, kan je je beter de moeite besparen. Ik zou dan eerder uitkijken naar een leuke 8" of 10" woofer. Die passen wel in een kleine kast en produceren ook wel een leuke bas hoor ;)

• teacher

teacher

Dysgaf!

kijk dan eens naar de caliber CWE series.
Die zijn speciaal bedoeld voor kleine kistjes.
de cwe 8" speelt al goed in 11l. gesloten !

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 21:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

of een IT MDS08, speelt fantastisch in een 17 liter BR. Kevlar conus, aluminium gegoten frame, Fs van 25 Hz of daaromtrent en 120W RMS (180w muziek of zo)

• arjants
  • Niet online
Ik kan de IT MDS08 krijgen voor 56 Euro nieuw 8), de caliber is toch een slag duurder.
Vanavond is de kist klaar (nu 38 liter) en ga ik de Rockwood testen.
Heb er niet al te veel verwachting over maarja hij ligt er nu eenmaal. :z
Als dat niets lijkt te worden lijkt de IT MDS08 mij wel een goede keus.

ik hou jullie geïnformeerd!

Specs IT MDS08

[ Voor 20% gewijzigd door arjants op 18-09-2003 10:58 ]

• memphis

memphis

Als je vriendin een leuke bass wilt hebben maar niet te veel ruimte er voor wilt inleveren zal dit denk ik toch niet gaan tegenvallen....
* memphis is benieuwd

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:15

Aidix

Geluidspietlut

Als je veel bruikbare ruimte in je auto over wilt houden en toch een heel goed geluid wilt kan ook iets bouwen met 2 baby woofertjes van 20cm.

Ik heb het volgende gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/koffer2.jpg

Deze 2 stuks Sony XS-L836 hebben samen een stuk meer membraanoppervlak dan een 10 inch (25cm) en de spl grafiek was mooier dan die van een enkele 30cm (die vijfkant).

Omdat ze naar boven zijn gericht kunnen de woofers niet in de knel komen tussen de baggage.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/koffer.jpg
Hij kan met een 4x bananaplug in 3 seconden eruit, en aan de versterkerkant kan je ze in serie, parallel of 2channel schakelen.

Kosten: 130 euro. Beter geluid dan mijn oude Alpine Type R D12 van ~700gulden!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben al verliefd op een setje JL Audio subjes van 20 cm. Meer is niet altijd beter :Y)

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 21:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

arjants schreef op 18 September 2003 @ 10:55:
Ik kan de IT MDS08 krijgen voor 56 Euro nieuw 8), de caliber is toch een slag duurder.
Vanavond is de kist klaar (nu 38 liter) en ga ik de Rockwood testen.
Heb er niet al te veel verwachting over maarja hij ligt er nu eenmaal. :z
Als dat niets lijkt te worden lijkt de IT MDS08 mij wel een goede keus.

ik hou jullie geïnformeerd!

Specs IT MDS08
Jep,

meer moeite doen voor iets lagere prijs: Nog geen 42€ in duitsland (http://www.klingtgut-lsv.de/shop/)

Hou wel rekening met: International geldtransfer 5€, transport ??€
Weet niet of het zin heeft voor een luidspreker, waarschijnlijk ben je niet goedkoper uit als bij Speaker & Co of zo. volgens mij kost ie daar iets van 58€ en ben je dus goedkoper uit als met jouw linkje (transport, internationale € transfer of rembours, als ze dat al doen)

Ik heb dit luidsprekertje staan in een 17 liter subje wat ik voor iemand anders heb gemaakt en het klinkt behoorlijk goed. Hij verdraagt ook veel meer "" abuse" als dat je zou verwachten met de relatief geringe x-max. bovendien komt deze voor zo'n klein ding nog ongeloofelijk laag. Ik heb em wel aan een RCM acoustic Detonation 150 amp waardoor ik het -3db punt nog flink omlaag kan trekken.

Ik weet het , het is een car woofer, maar voor hifi staat deze speaker z'n mannetje. veel strakker en krachtiger als vele van z'n zogenoemde hifi broertjes. Zeer strak en muzikaal bovendien :) . Voor de prijs een absolute aanrader. Als je echt een SPL monster zoekt moet je wel ergens anders zoeken.

Success

[ Voor 7% gewijzigd door Indoubt op 18-09-2003 23:09 ]

Pagina: 1