Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DVD writer met stift zwart maken

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zwarte kast en krijg (lucky bastard) straks een DVd-writer. Helaas is tie wel wit. Nou was ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met het zwart maken met behulp van een merkstift , watervaste stift of iets dergelijks. Wordt dat een beetje mooi, of kan je het beter op een andere manier doen?

Ik hoorde dat er ook iets van zwarte plakkers te krijgen waren speciaal voor deze situatie.

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

Ik haal altijd het frontje eraf, pak een zwarte spuitbuis en spuit heel het zaakje zwart, wel oppassen voor je led windowtjes .

Btw vervalt je garantie niet zodra je het frontje zwart maakt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste kun je gewoon gaan spuiten. Een zwarte stift slijt namelijk. Pak gewoon zwarte lak en dan vernis erover. dat werkt het beste.

Verwijderd

tsk....bestel gewoon een zwart frontje...makkelijker en mooier lijkt me. Heb ik hier ook gedaan..zwarte chieftec kast met zwarte NEC brander....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 20:14:
tsk....bestel gewoon een zwart frontje...makkelijker en mooier lijkt me. Heb ik hier ook gedaan..zwarte chieftec kast met zwarte NEC brander....
Moeten ze die natuurlijk wel leveren. Lang niet iedere brander heeft ook zwarte frontjes beschikbaar

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben vandaag net bezig met het overspuiten van mn cd branderke, gewoon ff kunsstofprimer erop en een laag of 3 zwarte verf.

Viltstift is echt niet mooi, je ziet altijd "vegen" van het vilt, en vaak krijg je de kleine plooien/naden niet zwart.

Doe eens gek(!)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Stiften zou ik echt niet doen. Wordt plakkerig, en het gaat er uiteindelijk toch af. Haal het frontje er gerwoon af en spuit dan met spuitbus :|

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
zonde man een dvdwriter en dan stiften.. stealth dan ofkoop er een frontje voor

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

als je het met stif doet dan krijg tog van die lelijke strepen ? , ik zouw hem gewoon spuiten

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Ik heb vroeger me 486 helemaal met watervaste stif gekleurt dit heb ik juist gedaan voor het effect en het zag er tof uit maar dit te doen op frontje van een dvd speler raad ik je niet aan..

Voor je het weet is het knopje weer wit en je vingers zwart.

Verwijderd

Spuiten die ha p .. een echte doe et zelver kan echt niet zonder zijn spuitbus en dremel!

Verwijderd

Kzou hem zeker niet stiften, dat wordt zeer lelijk. Probeer even te kijken of er op internet van jou merk DVD brander een zwart frontje te krijgen is.

Anders gewoon lekker spuiten zoals iedereen je al aanraad...
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:28:
Spuiten die hap .. een echte doe et zelver [..]
Specs Korngast Extra
Ik heb mijn logo af wat ik erin laat snijden ... :X

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Ik heb hem ook gespoten (oude PC).. Maar zon plakfrontje van bv Lian Li is mooier..

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik zou zeker spuiten, dat is echt de beste oplossing. Je moet wel oppassen wanneer je het frontje van de brander haalt, erg sterk zijn die dingen niet O-)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Andre-85 schreef op 16 September 2003 @ 21:45:
Ik zou zeker spuiten, dat is echt de beste oplossing. Je moet wel oppassen wanneer je het frontje van de brander haalt, erg sterk zijn die dingen niet O-)
frontjes van diskdrives zijn ook niet al te sterk als je vergeet dat er in het midden een klein schroefje zit :X
Ik heb het ff geprobeert op een floppydrive maar stiften is echt brak, je ziet heel erg lijntjes

Verwijderd

let wel op dat je het goed doet, want je bent je garantie wel kwijt

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom die primer? Ik heb gewoon Tamiya verf uit de modelbouwshop gebruikt. 2 lagen en het ziet er perfect uit. Je moet ff het plexiglas-LED-lichtgeleider eruit slopen en de knoppen eraf halen voor het beste resultaat. Je plakt ze er dan weer in met seconden lijm.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Je kan hem natuurlijk ook stealth, dit heb ik zelf ook gedaan met mijn dvd-brander in mijn lian-li pc61, Ik heb wel mijn fdd met tamiya verf gespoten gaat ook goed.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:22

DDX

mrb schreef op 16 September 2003 @ 20:14:
vraag ik me ook af
mijn dvd brander is nu nog wit
maar weinig zin om garantie te verliezen als ik hem straks zwart spuit

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

DDX schreef op 16 september 2003 @ 22:41:
[...]

vraag ik me ook af
mijn dvd brander is nu nog wit
maar weinig zin om garantie te verliezen als ik hem straks zwart spuit
Dat spul gaat bij mij nooit kapot, behalve als ik iets echt te vaak liet vallen.

Anders gebruik je dubbelzijdig plakband en plak je daarop een zwart gespoten frontje.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 19:13

nAffie

...

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 22:19:
let wel op dat je het goed doet, want je bent je garantie wel kwijt
ook al doe je het goed of fout, die garantie zal toch wel weg zijn...

meh.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
hmm... ik heb het ook gewoon met watervaste stift gedaan, en t resultaat is toch nog redelijk, je ziet bijna nic van de strepen an slijtern doet t ook nouwelijks. T scheelt bovendien een hoop werk

Verwijderd

DiLDoG schreef op 16 September 2003 @ 23:00:
hmm... ik heb het ook gewoon met watervaste stift gedaan, en t resultaat is toch nog redelijk, je ziet bijna nic van de strepen an slijtern doet t ook nouwelijks. T scheelt bovendien een hoop werk
Collega heeft het ook gedaan op werk alleen vindt het teveel glansen en die strepen zijn niet echt schitterend.

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 13:51

Binno

. .. ... ....

je ziet altijd dat het gekleurd is... spuiten is toch wel de mooiste .... is gewoon strak dan, geen lijntje nix

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Verwijderd

Welk merk heb je?

Er zijn namelijk voor de meeste apparaten gewoon 'black bezels' te verkrijgen.

De meeste branders zijn voor een paar Euri zelfs in het zwart te verkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een SONY dvd brander, geen idee of er ook frontjes voor te krijgen zijn. Nog niet gevonden in ieder geval. Mischien iemand een idee..???
Ps: ik weet nog niet het type precies, vancdaar alleen de merknaam gegeven ;)

• JB
  • Laatst online: 23:24

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 08:15:
Ik krijg een SONY dvd brander, geen idee of er ook frontjes voor te krijgen zijn. Nog niet gevonden in ieder geval. Mischien iemand een idee..???
Er zijn universele front bezels gewoon ff proberen zou ik zeggen die dingen kosten niet zoveel en je hebt je orginele front bezel nog voor als er wat zou gebeuren met je brandertje zodat je garantie niet vervalt

Mijn boefje is liev!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Ibex

^^ met stom.

nou, ik ben ff op zoek geweest en heb maar 1 DVD brander gevonden, nl deze :) Het surfen op hun website bracht me niets direct op, maar blijkbaar kan je onderdelen (na)bestellen dus misschien kan je eens mailen met de vraag naar zwarte frontjes. Meer info en hun contact e-mailadres kan je hier vinden :)

Ander zou ik het toch maar spuiten hoor, de kleur houdt zeeeeer lang en je hebt geen last van strepen, bovendien is het dan mooi egaal en perfect dekend :)

[ Voor 2% gewijzigd door Ibex op 17-09-2003 08:59 . Reden: oepz, cijfertje vergeten ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ik heb een Witte Nec-1300 gehad, maar na een paar weken kreeg hij kuren. :(

Teruggebracht naar de winkel, en eindelijk na bijna een maand kreeg ik bericht dat ik een nieuwe kon ophalen gisteren. _/-\o_

Ik zou blij moeten zijn, maar bleek die zaak alleen nog maar Zwarte Nec-1300's te hebben. :(

Dus toen maar een zwarte meegenomen, had geen zin nóg een maand te wachten.
Om maar te zwijgen over het heen en weer rijden/sturen.
En ik móest na al die verloren tijd al wel wat branden natuurlijk.

Maar om een kort verhaal lang te maken... ;)

Ik weet niet welk merk jou dvd-brander is, maar als het een Nec-1300 is uit tenminste de productie-maand Julie, dan wil ik 'm wel ruilen voor mijn Zwarte exemplaar.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• JB

JB

Cédric roelt!

apestaartje schreef op 17 September 2003 @ 09:14:
Ik heb een Witte Nec-1300 gehad, maar na een paar weken kreeg hij kuren. :(

Teruggebracht naar de winkel, en eindelijk na bijna een maand kreeg ik bericht dat ik een nieuwe kon ophalen gisteren. _/-\o_

Ik zou blij moeten zijn, maar bleek die zaak alleen nog maar Zwarte Nec-1300's te hebben. :(

Dus toen maar een zwarte meegenomen, had geen zin nóg een maand te wachten.
Om maar te zwijgen over het heen en weer rijden/sturen.
En ik móest na al die verloren tijd al wel wat branden natuurlijk.

Maar om een kort verhaal lang te maken... ;)

Ik weet niet welk merk jou dvd-brander is, maar als het een Nec-1300 is uit tenminste de productie-maand Julie, dan wil ik 'm wel ruilen voor mijn Zwarte exemplaar.
Hij heeft een sony :/

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ik heb er zwarte isolatie tape overheen geplakt.
De randjes kan je dan evt nog 'inkleuren'. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 08:15:
Hij zegt net dat ie een sony krijgt :9

Maar k zou gewoon ff kijken of je een zwart frontje kan krijgen en anders spuiten. kleuren met een stift valt zoals de meeste hier zeggen niet aan te raden.

• DDX

DDX

nAffie schreef op 16 September 2003 @ 22:48:
[...]

ook al doe je het goed of fout, die garantie zal toch wel weg zijn...
opzich maf, je 'verpest' alleen het plastic aan de voorkant
naja misschien pioneer eens mailen of ik nog een extra frontje mag hebben/kopen
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 01:28:
Welk merk heb je?

Er zijn namelijk voor de meeste apparaten gewoon 'black bezels' te verkrijgen.

De meeste branders zijn voor een paar Euri zelfs in het zwart te verkrijgen.
hmms waar kan je die kopen ?
ik heb een pioneer a05

Verwijderd

Zoek een (evt. dooie) oude zwarte cd-rom speler waarvan de knopjes op dezelfde plaats zitten, zet je gewoon het frontje over! Ook geen probleem meer met garantie.

Stift wordt zeker erg lelijk!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 21:22
Stuur anders een mailtje naar sony met de vraag of ze je een wit frontje kunnen opsturen (zal vast niet zo duur zijn), en maakt deze zwart. Heb je altijd een originele over.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:50
ik heb iemand wel eens de voor kant zien doen met mooie en dikke zwarte Tape misschien een tip

Verwijderd

voor 15 euro koop je een universele zwarte of alu (echt alu) bezel van Coolermaster. Dingen zijn perfect, behalve als je de koptelefoonaansluiting op je CD/DVD wilt blijven gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://coolermaster.e2100.net/product_common_images/38d8dc46866959418cf798281de368e3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://coolermaster.e2100.net/product_common_images/5bf6fff39c8a2cde48935986c65ac305.jpg

- Special design Alloy Front Bezel that fits most CD/DVD-ROM/RW.
- Using genuine 3M double-sided tape.
- Best matched with any black alloy chassis.
- Stealth your drives!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36

IQM

Bovenstaande frontjes zijn ook voor Lian Li leverbaar.

Ze zijn erg mooi, zelfs iets mooier dan de plakfrontjes van Lian Li.

Verwijderd

behalve als je de koptelefoonaansluiting wilt blijven gebruiken.
Gaatje boren...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Spuiten die ha p .. een echte doe et zelver kan echt niet zonder zijn spuitbus en dremel
Een echte tweakers heeft geen Dremel. :P

Zou het nog handig zijn om over de gekleurde/zwarte verflaag nog een laagje transparante lak te spuiten? Zou het dan wat beter beschermd zijn tegen krassen?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

mrb schreef op 16 September 2003 @ 20:14:

Die vervalt direct!
want om een product onder garantie aan te bieden moet hij in dezelfde staat worden aangeleverd dan dat hij is gekocht

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 12:41
Hoeft niet want de sony heeft geen hoofdtel aansluiting

Do as I say, don't do as I do.

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 10:52:
[...]
Die vervalt direct!
want om een product onder garantie aan te bieden moet hij in dezelfde staat worden aangeleverd dan dat hij is gekocht
vervalt garantie dan niet voor mensen die voor pc roken ?
(die kleuren hun frontjes toch geel... ?)

• JB

JB

Cédric roelt!

DDX schreef op 17 september 2003 @ 11:06:
[...]

vervalt garantie dan niet voor mensen die voor pc roken ?
(die kleuren hun frontjes toch geel... ?)
Meen je dit nou serieus :? Een frontje zwart maken valt toch net iets meer op IMO

Mijn boefje is liev!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Ibex

^^ met stom.

offtopic:
IMO, is dit "in mijn opinie"?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• DDX

DDX

Scooter_Fox schreef op 17 september 2003 @ 11:07:
[...]
Meen je dit nou serieus :? Een frontje zwart maken valt toch net iets meer op IMO
mwah serieus...

bedoel eigenlijk meer: je sloopt toch niks aan die speler verder
dus waarom zou garantie dan vervallen

frontje slijt/verkleurt toch wel
en ze sturen hem (of andere drive/verwisselen ze frontje) toch terug

Verwijderd

Ibex schreef op 17 september 2003 @ 11:45:
offtopic:
IMO, is dit "in mijn opinie"?
In My Humble Opinion...dus ja

• JB

JB

Cédric roelt!

DDX schreef op 17 September 2003 @ 11:47:
[...]

mwah serieus...

bedoel eigenlijk meer: je sloopt toch niks aan die speler verder
dus waarom zou garantie dan vervallen

frontje slijt/verkleurt toch wel
en ze sturen hem (of andere drive/verwisselen ze frontje) toch terug
Je sloopt misschien nix maar je laat 'm niet in zijn orginele staat dit doe je met opzet en verkleuren door ouder worden gaat niet direct met opzet daarom valt het niet onder de garantie

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ik zou het frontje gewoon wit laten. Dan valt je brander lekker op, en da's toch weer een paar punten op de "kijk eens hoe cool mijn PC's is - ladder" erbij. Of je koopt een witte kast. Veel handiger dan al dat gedoe of er wel zwarte frontjes zijn, garantie-perikelen en zo.

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:02:
Ik zou het frontje gewoon wit laten. Dan valt je brander lekker op, en da's toch weer een paar punten op de "kijk eens hoe cool mijn PC's is - ladder" erbij. Of je koopt een witte kast. Veel handiger dan al dat gedoe of er wel zwarte frontjes zijn, garantie-perikelen en zo.
Uhh ja :? Handiger om een nieuwe kast te kopen? Een beetje meer werk en je hebt ook wat btw zo'n frontbezel is een beetje goedkoper dan een complete nieuwe kast beetje vergezocht

Mijn boefje is liev!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 12:02:
Ik zou het frontje gewoon wit laten. Dan valt je brander lekker op, en da's toch weer een paar punten op de "kijk eens hoe cool mijn PC's is - ladder" erbij.
Paar puntjes erbij? Paar puntjes eraf imho!
Tenzij alle drives dezelfde kleur wit hebben, dan kan het weer wel :P

Stealthen is ook al voorgesteld, ik denk dat wel de mooiste oplossing is al je je garantie niet wilt verliezen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Wat een reacties allemaal zeg. dat had ik niet verwacht. Ik zal eens kijken naar die alu frontjes van een paar postjes terug. Dat lijkt me wel wat. Ik wacht eerst even af wat voor type het gaat worden. Ik krijg hem van Packard Bell vanwege een verkoop aktie (werk bij Dixons). Tevens krijg ik van hen een Geforce FX 5600 128 mb. Leuk kaartje als ik het zo lees.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en ik laat het resultaat wel even zien als het zover is.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 22:17
stealth je drive gewoon
klaar....

gewoon dat frontje pakken wat erin zit als er geen cdrom speler in zit ofso dan je cdrom klein stukje naar binnen plaatsen en dan met dubbelzeidige tape dat frontje (zonderpootjes) op het laa'tje vast plakken van je writer.

Verwijderd

...ja, dat zal vast een schitterend resultaat geven, zo'n plastic plaat die naar voren komt uit je pc...

• DDX

DDX

moet je ook altijd eject vanuit je os doen
knop bedienen gaat nml beetje lastig worden ;)

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Nee hoor gewoon op de hoek een stapeltje dubbelzijdige tape en je hebt een nieuw eject knop. :)

Edit:
Hier een goed uitgelegde tutorial: link

[ Voor 40% gewijzigd door idioteque op 18-09-2003 10:21 ]

Verwijderd

aan een sony moet je niet beginnen kleuren..ik heb er een..die ga je alleen maar lelijk maken...

misschien kan je enkel de randen(grijze), en niet de tray(die is namelijk zilverkleurig) zwart kleuren

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:08
In alkmaar is een computerwinkel die voor een zwarte nec 2500 20 euro meer durft te vragen dan voor een standaardkleur. Dat zijn bijn 50 oude guldens voor een stukje zwart plastic.

Verwijderd

Het beige is goedkoper omdat hij in grotere aantallen per boot geimporteerd wordt. Het prijsverschil staat dus niet voor het plastic, maar door de verschillen in inkoop-pakketprijs.

Voor de rest: da's fijn voor die winkel, maar wat minder om een oud topic voor te kicken ;(

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 14:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.