Toon posts:

ADVIES: Centrino laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een centrino laptop kopen, maar weet niet goed welke.

Eisen:
- Maximum €2000
- Mag geen lawaai maken
- Stevig, geen gekraak, geen rommel
- Niet te dik
- Lichtgewicht
- Kwaliteit gegaraneert

Alvast bedankt voor het advies

Verwijderd

compaq nx7000

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

YellowCube

Wait...what?

mag ik je misschien even doorverwijzen naar dit topic:
Acer Travelmate 80x topic deel 4

is een leuk apparaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

die van dell weet model niet meer uit mijn hoofd

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

En dan verwijs ik je naar het algemeen centrino topic.

In mijn openingspost staat verwerkt wat er allemaal besproken is, er zijn namelijk al enkele centrino laptops besproken en zo. Misschien dat je dan een betere keuze kan maken.

[Laptops] Het Pentium-M / Centrino topic

Daarnaast zijn er ook links naar andere centrino laptop topics die specifiek over een bepaald model gaan, zie bijvoorbeeld de link die hierboven wordt gegeven.

Suc6 met je keuze ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

limit28 schreef op 16 September 2003 @ 19:19:
die van dell weet model niet meer uit mijn hoofd
De inspiron 8600, maar dat is niet een echte centrino, de proc zit erin en de chipset maar de wireless is niet van intel als ik het goed heb. Dus een halve cenrino maar meer info is te vinden in het algemeen pentium-m / centrino topic.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
FongWan schreef op 16 September 2003 @ 19:21:
En dan verwijs ik je naar het algemeen centrino topic.

In mijn openingspost staat verwerkt wat er allemaal besproken is, er zijn namelijk al enkele centrino laptops besproken en zo. Misschien dat je dan een betere keuze kan maken.

[Laptops] Het Pentium-M / Centrino topic

Daarnaast zijn er ook links naar andere centrino laptop topics die specifiek over een bepaald model gaan, zie bijvoorbeeld de link die hierboven wordt gegeven.

Suc6 met je keuze ...
Helemaal mee eens.

En Faq lezen is ook wel leuk weetje :)
Tegenwoordig wil niemand die moeite meer nemen terwijl je er veel uit kunt leren en ons een hoop ergernis bespaart.

Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
FongWan schreef op 16 September 2003 @ 19:23:
[...]

De inspiron 8600, maar dat is niet een echte centrino, de proc zit erin en de chipset maar de wireless is niet van intel als ik het goed heb. Dus een halve cenrino maar meer info is te vinden in het algemeen pentium-m / centrino topic.
Zeker wel een echte :)
Dit zit bij de prijs inbegrepen:
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology (+34.51 EUR)
(Je moet even niet op de +34.51 EUR letten, aan of uitvinken heeft geen invloed op de prijs)

-Edit-
Je kan inderdaad wel een Dell versie kiezen, maar volgens mij levert Dell op alle Centrino modellen het volledige platform.
Bij de 500m staat er dit:
Internal MiniPCI Wireless 802.11b card
Maar verder geen details over merk, het zelfde geldt voor de X300. Maar ik neem toch aan dat dit toch een Intel versie is...

[ Voor 22% gewijzigd door ^Mo^ op 16-09-2003 19:38 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

_Mo_ schreef op 16 september 2003 @ 19:28:
[...]

Zeker wel een echte :)
Dit zit bij de prijs inbegrepen:

[...]

(Je moet even niet op de +34.51 EUR letten, aan of uitvinken heeft geen invloed op de prijs)
ok my bad 8)7 tnx for correcting me ....

Ik ben misschien in de war met een ander model .... want ik dacht gelezen te hebben dat hij niet met de intel wireless werd geleverd ...

Of had een van de GoTTers hem met een andere wireless besteld ???
hmmm weet het niet meer ....

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube schreef op 16 september 2003 @ 19:15:
mag ik je misschien even doorverwijzen naar dit topic:
Acer Travelmate 80x topic deel 4

is een leuk apparaat.
ik heb die topics al gelezen
en iedereen zegt dat er een piepgeluid is
dode pixeltjes

had die eerst op het oog, maar na die topic niet meer :p

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:39:
[...]

ik heb die topics al gelezen
en iedereen zegt dat er een piepgeluid is
dode pixeltjes

had die eerst op het oog, maar na die topic niet meer :p
ook het algemene centrino topic ???

Want daar hebben we het namelijk nog een paar andere centrino's ...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had het enkel over de acer ;)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Persoonlijk ben ik erg tevreden met m'n Dell Latitude D600, die heb ik voor €2400 kunnen krijgen na wat afdingen. Hier zitten dan wel een SXGA scherm, een dvd/cd-rw combo, dell truemobile 1300 WLAN en een bluetooth module extra in, dus die moet je onder de 2400 kunnen krijgen.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 10:06

Paladin

Play Ball!

Hmz ik heb zelf hier de acer 803lci gekocht voor 1766 euro en wat er gemeld wordt over piepende zaken of dooie pixels kan ik alleen maar tegen spreken. Het voordeel van de acer is dat je heel veel krijgt voor in verhouding niet heel veel geld.

Het scherm vind ik heel erg mooi eruit zien en de accu duur is werkelijk 5 uur.

Voorderest zal de TS idd ff over het web moeten zoeken voor verdere info.

owja en wat betreft dode pixels die kunnen op elk tft voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Paladin op 16-09-2003 20:12 ]

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
kan je met die centrinos vlot en mooi games draaien zoals bijvoorbeeld metal gear solid enzo?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:12:
kan je met die centrinos vlot en mooi games draaien zoals bijvoorbeeld metal gear solid enzo?
Nee en ja.

Weet ik veel wat jij nu bedoelt?

Met de onboard vga kaart niet, met een radeon 9000 wel.

ik haal met mijn 800CLI ( Die het dus nu goed doet ) 7001 3dmarks.

En met de onboard intel kaart haal ik 1800 3dmarks ( GF 2 / TNT 2 ultra )

zoek eens :)
Zijn reviews te vinden.
En deze vraag kon dus heel goed in het centrino topic.

Maar ik hoop dat je nu ziet dat je dus alleen met een radeon 9000 mobile een beetje kunt gamen. ( Ik speel zelf RTCW ET er mee en dat is uber soepel )

Verwijderd

Ik wou net gaan vragen of je ook games wou spelen :)

Ik zou dan voor de NX700 van HP gaan, of de Dell 8600, naast deze heeft voor zover ik weet alleen de Acer een fatsoenlijke videokaart gecombineerd met Centrino Tech, pin me daar echter niet op vast, ik speel nl. zelf geen PC games en heb alleen gekeken naar Centrino laptops met dat on-board Intel Extreme2 ding :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Het ligt er natuurlijk aan wat voor videokaart erin zit. Als je bijvoorbeeld de Acer 80x of de Jewel Jade 8070 hebt, zit er een ATI Radeon 9000 (M9) in, dat loopt voor zover ik weet goed. Centrino's met een ATI Radeon 9600 (M10) ben ik nog niet tegengekomen.

In het topic over de Asus M3700N kun je lezen dat de meningen over de geintegreerde videokaart die daarin zit uiteenlopen: sommigen vinden dat je er prima spellen mee kunt spelen, anderen niet.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 20:16:
naast deze heeft voor zover ik weet alleen de Acer een fatsoenlijke videokaart gecombineerd met Centrino Tech, pin me daar echter niet op vast
Zal ik niet doen ;)

Je vergeet de Jewel Jade 8070, die komt qua specs aardig overeen met de Acer 800-serie (en heeft dus zoals ik al in mijn vorige post had gezet een M9).

[ Voor 9% gewijzigd door PatMan op 16-09-2003 20:21 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

Stoney3K

Flatsehats!

en anders zou je misschien nog hieraan kunnen denken:

[Tu/e Notebook]NEC P520
Is ook een centrino en nu door 3200 studenten getest. Bij de TU/e betaal je er €2200,== totaal voor (d8 ik, was iig de prijs voor de SP6100) maar dat is inclusief softwarelicenties en extra garantie. Als je 'm los koopt val je denk ik iets goedkoper uit.
De P520 is redelijk stil, alleen wil de fan zo nu en dan wel eens aanslaan, vooral onder hoge CPU load. Heb helaas geen temps van mijn P520(yet!).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12

LopeZ

Too much is never enough

Orienteer jezelf eerst eens op het laptop gebied, verwacht niet dat wij jouw laptops komen aandragen of ze jouw misschien iets lijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.