Toon posts:

[Radeon 9500NP] door hitte geen 9700?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Sapphire Ati Radeon 9500NP, heeft een tijd lang perfect gedraaid als een 9700 Pro op 325/310 met de 3.6 catalyst en de omega 3.6 met geflashte bios 9700 Pro.

Ik denk ; hee dat is leuk! Ik smeer wat arctic silver 3 op de core en ga nog effe verder met overclocken :9

Maar nu toe kreeg ik dus enorm veel checkers die ik eerst nooit had. Komt dit omdat de koeler van de GPU er misschien minder strak opzit? Te weinig / teveel as3 erop gesmeerd? Te lang op een te hoge snelheid (pro) gedraaid?

Specs:

- AMD Athlon XP 1600+ non-oc,
- 512 MB noname sd-ram pc-133,
- Gygabyte GA7ZXE,
- 120 GB WD HDD 7200 rpm,
- nieuwste bios + Win XP updates.

Wat heb ik tot nu toe allemaal gedaan:

- Bios teruggeflashed naar 9500,
- Drivers opnieuw geinstalleerd --> 9500 np,
- Windows opnieuw geinstalleerd,
- hacked drivers opnieuw geinstalleerd --> zelfde resultaat --> checkers,
- default snelheden teruggezet op 276/270.
- Alle dingen die zijn genoemd in het Radeon 9500 rebuild --> 9700 Pro topic

Niets lijkt te helpen, in 9500 modus werkt ie prima, wel retetraag natuurlijk maar het werkt.
Zodra ik weer naar 9700 ga is het weer kl*te :(

Problemen met checkers vooral in de volgende games en apps:

- 3Dmark03,
- Splinter Cell,
- ATI Demo`s --> Chimp, Animusic, Bear.

Iemand die mij de gouden tip kan geven?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ruim 24 uur later, dus mag kicken :)

Ik heb gisteren een ander (Sapphire 9700NP) erin geflashed en de core op 301 en mem op 280 gezet, opnieuw de 3.6 omega drivers geinstalled en weer getest.

Ik heb nu alleen nog maar schaakborden in de 9800 Chimp demo, verder niet meer 8)7

Heb nogmaals de as3 goed uitgesmeerd en alle as3 die om de core zat en op de pinnetjes goed schoongemaakt (weet niet of er errors komen van as3 op de pinnetjes rond de core:? )

Ik wil nu alleen nog van de checkers af die ik krijg in de Chimp demo? Vind het zo vreemd dat ik ze alleen bij die demo krijg.....
Ook is mijn score in 3DMark03 omlaag gegaan van 4400 naar 3200 :?

Verwijderd

euhm, het is niet zo handig als er as3 op je pinnetjes rondom je core zitten :| sommige koelpasta's geleiden nl, kweet niet of deze dat ook doet, maar het is iig nooit goed!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Te weinig / teveel as3 erop gesmeerd?
De meeste koelpasta's geleiden niet (ooit eens uit zitten proberen :P).
Maar als je teveel koelprut gebruikt werkt het als een soort isolatie en dan loopt de temp te hard op als het blok niet goed klemt. Een heel klein druppeltje is voldoende om alle oneffenheden te overbruggen.

Bij teveel warmte krijg je idd de effecten die je opnoemt.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien een idee om die randjes die op de hfs zitten er met een mesje af te halen zodat de hsf meer op de core zit, m.a.w. meer contact heeft met de core :?