"Dual Stereo"-mode op A7N8X Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik had een vraag naar aanleiding van mijn eerdere topic over de MCP-T die op de A7N8X Deluxe zit(NForce2-bordje).

Ik heb hem nog niet binnen(ligt nog bij RMA, daar is ook een topic over maar daar ga ik jullie nu niet mee lastig vallen), maar als ik dat wel krijg zou ik het volgende willen doen:
Ik heb nu 4 Technics-speakers liggen, en een Technics Sa-DX750 met Dolby Digital en oa een coaxiale ingang. Deze ga ik dus ook zeker gebruiken(wat ik nu ookal doe op mijn NForce1-bordje), maar nu las ik dat er een DD-ENcoder op die MCP-T zit. Dit betekent dus dat elke geluidsbron kan worden geencodeerd naar DolbyDigital. Maar zijn die output-channels zelf in te stellen of encodeert die chip alles naar 5.1. Wat ik eigenlijk wil hebben is DD4.0, dus dat de 2 rear-uitgangen van mijn reciever ook gebruikt worden als Stereo-uitgangen(en dus niet dat vage surround-effect geven).

Heeft iemand hier al meer ervaring mee of weet iemand of dit haalbaar is of niet?

Zie dus ook dit topic voor meer specs

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 20:12
uhm, je wilt dus gewoon links-voor hetzelfde geluid als links-achter en voor rechts geld dan hetzelfde?

niet gewoon een kwestie van alleen front uitgang van je pc naar je versterker?

[ Voor 29% gewijzigd door MewBie op 15-09-2003 20:57 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Hij is dus digitaal(SPDIF-ingang), dus die komt aan de digi-uitgang van het mobo. Maar wat ik nu doe is gewoon 4 speakers op 2 uitgangen, maar dat is kut want dan worden mijn 8Ohms-speakers 4Ohm...en dat wil ik liever niet.
Maar wat ik d8 was dat je kon instellen dat je 4 stereospeakers hebt(dus links en rechtsvoor, en links en rechtsachter) waar gewoon een stereo-signaal uit komt. Dus geen surround-emulatie oid, gewoon puur geluid, maar wel over de front EN rear.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Bij je nForce-driver is een optie om analoog aan te zetten en digitaal. Als je dus alleen digitaal aansluit, en de speakersinstelling op 4 speakers instelt ben je al klaar.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 08:53:
Bij je nForce-driver is een optie om analoog aan te zetten en digitaal. Als je dus alleen digitaal aansluit, en de speakersinstelling op 4 speakers instelt ben je al klaar.
Niet helemaal waar.. Wat de topicstarter wil is dat het geluid niet ge-encode wordt, maar gewoon 2x stereo wordt doorgegeven.. (tenminste, dat is wat ik eruit begrijp).

Als je de dd-encoder z'n gang laat gaan zal hij zelf de rear-kanalen gaan berekenen, i.p.v. het frontsignaal door-routeren naar de rears :)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Jah precies Twynn. Als je die encoder de bron gewoon in "standaard" 5.1 laat encoden dan krijg je dus wat ik NIET wil...namelijk 2 fronts, 2 rears(met dus "surround"geluid, een center en een sub. Wat ik wil is dat hetzelfde signaal als normaal in stereo aan de 2 fronts wordt gegeven OOK naar de 2 rears wordt gestuurd, zodat je dus hetzelfde effect krijgt als een versterker die A+B-speakers aankan(wat die van mij dus niet kan :( )

[ Voor 8% gewijzigd door AlKoholiK op 16-09-2003 11:45 ]

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Nog 1 kikje dan: heeft iemand een idee? Anders moet ik ff op het NVidia-forum vragen(als die bestaat)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Sorry dat ik dit topic weer omhoog kick, maar ik heb een update:

Ik heb nu net m'n A7N8X Deluxe Gold binnen, en ik ben gelijk maar ff gaan frutselen met de onboard DD-encoder.
Ik heb nu eindelijk 4 speakers aan de praat. Je moet eerst bij de settings van de geluidskaart(in Control Panel) instellen dat je Quadrophonic speakers hebt, en bij het NVidia Control Panel instellen dat je 4 speakers wilt outputten, en dan de versterker op Surround zetten.
Met films klinkt het echt supervet, ik heb gisteren Changing Lanes zitten kijken(XviD), en het klinkt echt veel beter dan normaal.

Alleen ik vind de muziek met deze surround emulatie nog niet helemaal perfect klinken. Ik wil dat de surround-speakers(zoals in mijn startpost beschreven staat) ook gewoon het "normale" geluid produceren.
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen, of weet iemand hoe dit moet? En als het mogelijk is om dit in te stellen, waar zou ik dat moeten doen? Ligt dit aan m'n versterker, of wordt het bronsignaal al in m'n DD-encoder omgezet naar surround-geluid? Ik heb bij NVidia gekeken, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

Verwijderd

aanvinken: Dolby surround codering activeren
al geprobeerd?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 16:49
Ik move 'm van PMG naar AV. Hoewel het o.a. een moederbord betreft gaat het uiteindelijk om geluid en het aan de praat krijgen van meerdere speakers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik move 'm van PMG naar AV. Hoewel het o.a. een moederbord betreft gaat het uiteindelijk om geluid en het aan de praat krijgen van meerdere speakers.
Begrijpelijk :)
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 02:17:
aanvinken: Dolby surround codering activeren
al geprobeerd?
Tuurlijk, anders had ik nooit DD-geluid via m'n achterspeakers kunnen krijgen.(wel via Dolby Pro Logic maar dat klinkt helemaal voor geen meter met muziek...)

Pagina: 1