Toon posts:

Draadloos internetten met landelijke dekking.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een mogelijkheden zijn er voor draadloos internetten met landelijke dekking ongeacht wat het kost?

Ik heb verschillende topics gelezen over mogelijkheden zoals Skyacces en HSDI, maar die vallen af, want dat is plaats gebonden. En het liefst ook niet infrarood via een (standaard) mobiele telefoon aangezien dit nogal langzaam gaat. Of is er een speciale mobiele telefoon waar wel redelijke snelheden met te halen zijn?

kort gezegt zoek ik dus draadloos internet met de voorwaarden:
- Landelijke dekking
- Acceptabele snelheid

Ik begin me eerlijk gezegd sterk af te vragen of dat eigenlijk wel bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 09:27 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 09:25:
- Landelijke dekking
- Acceptabele snelheid

Het bestaat ook niet. :)
Het is simpelweg te duur om op dit moment een landelijk dekkend draadloos breedband netwerk te maken. Er zijn namelijk al genoeg andere infrastructuren beschikbaar.

Ik zou je wel aanraden om even te zoeken:
Draadloos Internet nu overal in Nederland
Problemen @ SkyAccess
HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor iedereen?

Even een paar topics uit de grote grabbelton. :Y)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je zou via een GPRS modem die je in je laptop kunt plaatsen overal internet op kunnen gaan. Het is een stuk sneller als wanneer je via infrarood over je mobiele telefoon zou gaan, maar het is nog altijd niet echt supersnel. Dit is wel de snelste oplossing om overal door heel nederland heen op internet te kunnen komen.
Bij Vodafone staat er hier wat meer info over : Vodafone Mobile Connect

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 15 September 2003 @ 09:30:
[...]

Het bestaat ook niet. :)
Het is simpelweg te duur om op dit moment een landelijk dekkend draadloos breedband netwerk te maken. Er zijn namelijk al genoeg andere infrastructuren beschikbaar.

Ik zou je wel aanraden om even te zoeken:
Draadloos Internet nu overal in Nederland
Problemen @ SkyAccess
HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor iedereen?

Even een paar topics uit de grote grabbelton. :Y)
Die heb ik allemaal al gelezen, maar daar zit niks tussen wat ik zoek. ;(
Toch lijkt het me sterk dat zoiets gewoon niet bestaat.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 09:25:
Wat voor een mogelijkheden zijn er voor draadloos internetten met landelijke dekking ongeacht wat het kost?

- Landelijke dekking
- Acceptabele snelheid

Of zelf iets regelen dmv wifi hotspots icbm adsl verbindindingen of gewoon gprs via vodafone of iets in die richting, of opgeven.

Alleen stel ik een groot vraagteken bij landelijke dekking??? Is het prive of zakelijk???

Prive dan kan je het snelle vergeten, zakelijk dan kan je gaan denken aan wifi hotspots bij je vestigingen.

En wat nog altijd redelijk werkt is gprs / mobiel via een goede zelf ingestelde proxy-server / browser.

Proxy-server / browser zo instellen dat hij geen gifjes / jpgtjes, geen javascript, geen flash, geen activex etc. moet doorsturen als dat groter is dan 20 kb, werkt wel redelijk weet ik uit eigen ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op 15 September 2003 @ 09:34:
Je zou via een GPRS modem die je in je laptop kunt plaatsen overal internet op kunnen gaan. Het is een stuk sneller als wanneer je via infrarood over je mobiele telefoon zou gaan, maar het is nog altijd niet echt supersnel. Dit is wel de snelste oplossing om overal door heel nederland heen op internet te kunnen komen.
Bij Vodafone staat er hier wat meer info over : Vodafone Mobile Connect
Kijk dat begint er op te lijken! :9 Wist ik het bestaan absoluut niet van.

mogelijkheden: internet, VPN, sms, email.
Snelheid: 45kbps (vergelijkbaar met een telefoonlijn)
Kosten: 20euro per maand met 10mb dataverkeer. per extra mb: 1,25 euro. Ik zou dat zowat gratis willen noemen eigenlijk.

Gaaf! bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 15 september 2003 @ 09:41:
[...]

Of zelf iets regelen dmv wifi hotspots icbm adsl verbindindingen of gewoon gprs via vodafone of iets in die richting, of opgeven.

Alleen stel ik een groot vraagteken bij landelijke dekking??? Is het prive of zakelijk???

Prive dan kan je het snelle vergeten, zakelijk dan kan je gaan denken aan wifi hotspots bij je vestigingen.

En wat nog altijd redelijk werkt is gprs / mobiel via een goede zelf ingestelde proxy-server / browser.

Proxy-server / browser zo instellen dat hij geen gifjes / jpgtjes, geen javascript, geen flash, geen activex etc. moet doorsturen als dat groter is dan 20 kb, werkt wel redelijk weet ik uit eigen ervaring.
Hotspots is ook geen optie.
Het is zakelijk maar de dekking moet absoluut landelijk zijn en je moet niet naar een bepaalde locatie hoeven rijden voor een beetje ontvangst. Ik vind inderdaad de vodafone optie een hele goede! (Als het inderdaad de snelheid biedt vergelijkbaar aan een vaste telefoonlijn dan zou het heel mooi wezen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 09:44:
[...]

Kijk dat begint er op te lijken! :9 Wist ik het bestaan absoluut niet van.

mogelijkheden: internet, VPN, sms, email.
Snelheid: 45kbps (vergelijkbaar met een telefoonlijn)
Kosten: 20euro per maand met 10mb dataverkeer. per extra mb: 1,25 euro. Ik zou dat zowat gratis willen noemen eigenlijk.

Gaaf! bedankt! :)
als jij 1 mb voor 1,25 gratis vind.....
ben je miljonair ofzo?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoeft hij geen miljonair voor te zijn, als jij zakelijk gewoon leuke afspraken maakt en zorgt dat 95% van wat de mensen nodig hebben cq doen alleen maar tekst is, dan kan je alle plaatjes eruit filteren. En dan is 10 mb 95 % tekst veel hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 10:39:
[...]

als jij 1 mb voor 1,25 gratis vind.....
ben je miljonair ofzo?
JA! :)

Nee, het is gewoon voor zakelijk gebruik en dus wordt er alleen een beetje tekst verzonden. Dus dan duurt het wel even voordat je aan de 10Mb zit.

Verwijderd

Topicstarter
Na overleg gaan we hier waarschijnlijk gebruik maken van Vodafone Mobile Connect. Binnenkort even bij een verkooppunt informeren of het mogelijk is om een maandje of zo test te draaien.

Ik zou dit topic daarom willen vervolgen met de volgende vraag. Wat zijn de ervaringen van Vodafone Mobile Connect gebruikers? Bevalt het goed? is de snelheid acceptabel?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 10:39 ]

Pagina: 1