Draadloos Internet nu overal in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/23157

Naar aanleiding van dit topic heb ik enkele vragen. Ik woon in een klein dorpje, met een doorsnede van maximaal 2 kilometer. Ik weet zeker dat ik wel 25 mensen kan vinden die zo'n aansluiting willen, dus ik wil dat echt gewoon gaan doen!

Zijn er mensen die nu al ervaringen hebben (goed of slecht) met HSDI? Ik bedoel, doen ze echt wat ze zeggen dat ze doen, of is het 'veel praatjes weinig daden' ?

In het dorp waar ik woon is gewoon echt geen breedband te krijgen. Ik zit ook niet te wachten op een supersnelle verbinding, al haal ik maar 20 k/s, dan is het mij genoeg. Gewoon die 24/7 verbinding, daar gaat het me om. Is dat haalbaar met HSDI ?

Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat een techniek die zo goed kan werken (als het werkt zoals ze zeggen) nog zo onbekend is. Dit zou dan namelijk het einde betekenen van van-breedband-verstoken-dorpen. Natuurlijk, als je ergens in de polder woont heb je nog steeds pech, maar er zijn gewoon zo veel (redelijk grote) dorpen, waar alleen ISDN te krijgen is ... Als dit echt gaat werken, zijn we eindelijk van dat probleem af !

Maar goed, mijn vraag dus: Is HSDI iets om serieus over na te denken ?

Edit

Oh, en wat ik ook graag zou willen weten is dingen als :

- Behaalde snelheden (up / down)
- Stabiliteit (downtimes)
- Ping (vooral voor online-gaming)

Mother, will they like this song?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Ping is < 35 ms :)

Behaalde snelheden en stabiliteit kan ik je over een maand laten weten!

Dan krijg ik namelijk als test gebruiker de beschikking over HSDI!

Dich bis echt unne foëzen haas

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mhh jij krijgt dus een proefabo. Het is dus wel echt ! Ik ben zo benieuwd he, wacht al jaren op breedband en nu lees ik het ineens onverwacht op de t.net frontpage... echt vet !

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb mijn twijfels, draadloos is zowiezo nogal risky, hoe zit het met beveiliging e.d.
Ben al zo ver dat ik maar rustig afwacht en anderen eerst eens laat testen voordat ik het zelf zelfs ga overwegen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik denk dat het es ga probeer in mijn dorp; eerst ff een animo check: http://nijefurd.net/forum...7ea11007e16defb08c64#1554

Mijn dorp telt 5000 inwoners, dus dat lukt hopelijk wel :)

Verwijderd

ih bij chello in capelle een proef opstelling gezien, maar de werkelijk behaalde snelheden zijn niet echt denderend. maar ik kan je wel vertellen dat de snelheid ongeveer 180kb/s downstream en 15kb/s upstream...

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
AK47 schreef op 01 september 2002 @ 20:49:
Ik denk dat het es ga probeer in mijn dorp; eerst ff een animo check: http://nijefurd.net/forum...7ea11007e16defb08c64#1554

Mijn dorp telt 5000 inwoners, dus dat lukt hopelijk wel :)
Jullie dorp heeft tenminste een mooi eigen board :) Ons dorp niet. Wel 6000 inwoners ofzo ! Ik heb mezelf opgesteld als lokale initiatiefnemer en een mailtje rond gestuurd. Hopen dat mensen dit forwarden !
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:54:
ih bij chello in capelle een proef opstelling gezien, maar de werkelijk behaalde snelheden zijn niet echt denderend. maar ik kan je wel vertellen dat de snelheid ongeveer 180kb/s downstream en 15kb/s upstream...
180 kb/s down is echt niet langzaam hoor, er zijn miljoenen mensen die het met 64 kb/s moeten doen, of soms nog langzamer ! Als ik dat kan halen met wireless, dan is deze jongen ZEER tevreden. Ik ben echt benieuwd.
slaay schreef op 01 september 2002 @ 20:11:
Ping is < 35 ms :)

Behaalde snelheden en stabiliteit kan ik je over een maand laten weten!

Dan krijg ik namelijk als test gebruiker de beschikking over HSDI!
Ping van 35ms, da's ook nog es ideaal voor gamen. Damn ik kan nu al niet meer wachten !

Zijn er nog meer ervaringen ?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:54:
Als ze 802.11b gebruiken (wat het geval is volgens mij) zijn betere snelheden te halen dan wat jij nu noemt (mits ze het goed uitrollen)
Proof;
http://www.speedsuite.net...hs.asp?pi_id=77&co_id=505
http://www.speedsuite.net...TI=on&chkCTW=on&chkCTD=on

Upload is sowieso heel wat beter dan wat jij nu schetst

I'm not as think as you stoned I am

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik hoop dat ze dit door gaan zetten. Ik zit al zo lang te wachten tot ik eindelijk een breedband verbinding krijg! Al die telefoon rekeningen :'(

Verwijderd

Ben ook wel bereid om meer te betalen als ze de beloften dan nakomen die ze nu doen. Na jaren ISDN met bbh rekeningen smacht ik naar flat-fee.

Ik woon in een stad met ong 3500 inwoners, waarvan er toch minstens 25 wel van deze mogelijkheid gebruik willen maken (denk ik). Deze mensen zullen wel even aanhikken tegen het bedrag van € 250,- maar voor kabel/adsl heb je ook aansluitkosten. Die zijn dan misschien minder duur, maar het maandelijkse bedrag is bij kabel/adsl vaak wel hoger.

Edit: wel vreemd dat ik het bestelformulier niet kan openen, krijg telkens een 404 error.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 22:16:

Edit: wel vreemd dat ik het bestelformulier niet kan openen, krijg telkens een 404 error.
Lijkt me niet vreemd met een vermelding op t.net :Y)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
HSDI bsbnet, eindelijk breedband voor iedereen?

Mja, hier was al een topic over :)

Verwijderd

Juist :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.