na weer een beetje inspiratie opgedaan te hebben de afgelopen tijd , zijn er een paar kleine updates .
wieltjes eronder en een vleugel erop .
wieltjes en vleugel komen van de conrad en een paar uurtjes laat werken , lassen , zagen en meten kwam dit eruit .
( soms makkelijk als de TD naar huis is heb je alle ruimte
wieltjes zitten eronder met een RVS onderstelletje ( ik heb de pootjes er dus onderuit gehaald , omdat ie naast mijn bureau stond en nog wel eens naar voren moet om een cdtje o.i.d in te leggen .
en de vleugel haalde ik achter uit een schap bij de conrad , kostte maar een euro of 4 , paar gaatjes geboord in de handles en met een paar langere boutjes erop gezet , moest wel 2 x want hij stond de eerste x een beetje achterover .
nu nog mijn main window aan de linkerkant , die is al in de maak , ( hij draait met Windows Longhorn dus daar heeft et iets mee te maken .
meer pics daarvan als dat af is .
end update
na een aantal jaar al hardware verzameld te hebben , waaraan je d8 later nog wat te hebben , heb ik nu een aantal onderdelen bij elkaar gebracht .
onder het motto , het mag zo weinig mogelijk kosten en ik wil er wat van leren .
op het werk stond nog een hele oude Siemens Nixdorf P166 AT kast met inhoud .
de inhoud is verdwenen en toen had ik een aardig leuk klein kastje .
het origineel :

(sorry ik had voor het modden eerst een foto moeten maken , maar toen was het al te laat )
omdat dit een AT behuizing was moest er een ATX backplate inkomen .
een avondje met een lasapparaat , slijptol , ijzer plaat , en een paar pop nagels kom je een heel stuk verder .
backplate aangepast met AMD logo en een window aan de achterkant gemaakt .
toen de voorkant daar zitten zoals te zien op et bovenstaande plaatje wat rare AIR intake ribbels aan de onderkant op , die moesten eraf omdat er nog een oude BASS pijp in moest komen , een dremel en wat plamuur werk deden de rest .
er lag nog een oud DIGI doc 5 op de plank , daar heb ik de FAN afgezaagd ( die maakte toch alleen maar herrie ) en die voorin geplaatst .
2 60 mm fans bovenin met rooster en 2 draaghendels .
toen de kleurkeuze , ik had hier en daar nog een paar spuitbussen geel , zwart en zilver staan , dat was dus makkelijk .
de bodem was ook loshaalbaar dus daar ook maar een window in geprutst .
toen nog even op LAUPRO.nl rondgekeken een paar CCFL's en 2 Groene 120 mm fan's .
alle kabels weggewerkt met spiraal en netjes vastgezet , NERGENS plakband gebruikt !
inhoud :
Qtec voeding
Abit - Kt7e mobo ( die blauwe)
AMD TB 1400
40 G Maxtor schijfje
1052Mb Sdram mem
een paar blauwe rounded kabels
een BOXed AMD koeler
2 video kaartjes
een LAN 3 com kaartje en een 4.1 geluidskaartje
de linkerzijkant is nog niet af omdat ik tijdelijk last heb van geen inspiratie .
dat moet geen standaard window worden maar een mooie cut out .
ik ben nog druk zoekende .
FOTOOOOOO's !!
wat de bedoeling was : oude rondliggende zooi verwerken tot een leerzaam project .
ik heb er weer heel wat van geleerd wat me later bij een verdere mod van pas kan komen .
aangezien ik dit niet als werkstation hoef te gebruiken ( daar heb ik mijn Nforce2 en 2500 voor )
weet ik nog niet wat ik ermee ga doen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 00:45 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!