Toon posts:

WOL via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een tijdje lopen zoeken hoe je "wake on lan" via internet aan de praat kon krijgen en nu het me eindelijk is gelukt, dacht ik dat het wel leuk was om mijn bevindingen met jullie te sharen.....

Als eerst moet je een programmatje downloaden dat een "magic pakket" kan versturen. (zelf schrijven kan natuurlijk ook :P ) http://www.amd.com/us-en/...e/utilities/magic_pkt.exe

daarna stel je in dat je router de poort 2304 en 1144 doorschakeld naar jouw ip in het netwerk. (protocol UDP)

als laatst start je het programma en ga je naar "magic packets" -> "power on one host". Bij het invulschermpje dat je nu te zijn krijgt vul je dan je ip adres in en het mac adres van je netwerk kaart. (te vinden bij start->uitvoeren->cmd->ipconfig /all)

Wat ik bijna nog vergeten was om te zeggen was dat je moederboord de functie WOL wel moet ondersteunen.

B) AUB JVice B)

Verwijderd

tnx very mug! handig om je pc toch aan te kunnen zetten als je er niet bent.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 18:10:
tnx very mug! handig om je pc toch aan te kunnen zetten als je er niet bent.
Vooral als je een server hebt :Y) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:58
Prima, lijkt me een goed idee maar moet ik dan zo'n klein wol kabeltje aansluiten tussen mijn netwerkkaart en mobo?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Tuurlijk, het enige andere aan dit ten opzichte van de normale wijze is dat het door je router heenmoet :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

leuk...
mijn netwerkkaart ondersteunt volgens het doosje wel WOL, maar er zitten geen draadjes aan....
kan ik hem toch gebruiken voor WOL

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

chromeeh

the Gnome

anti-XP schreef op 03 februari 2004 @ 17:26:
leuk...
mijn netwerkkaart ondersteunt volgens het doosje wel WOL, maar er zitten geen draadjes aan....
kan ik hem toch gebruiken voor WOL
Als het connectortje op je NIC zit wel :)
En je natuurlijk een kabeltje hebt, en je mobo dit ondersteund :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Je router moet toch een statische arp mapping hebben naar het MAC adres van de client die je wilt "wake-uppen"? Hoe weet die router anders waar hij die pakketjes naar toe moet forwarden? Immers een pc die uit staat luisterd / antwoord niet naar ARP requests.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wake-on-ring gebruiken, GSM aan seriele poort, zo'n pre-paid gebruiken waarvan het nummer/beltegoed niet van verloopt. Dit lijkt mij iets wat makkelijker te realiseren.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1