Best buy guide moederbord, snap jij het ?

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Tweakers.net heeft altijd zo'n mooie best buy guide.

link:http://www.tweakers.net/reviews/405/4

Wat ik alleen niet snap bij de keuze en de bespreking van het moederbord is dit:

''Pentium 4-processor met HyperThreading. Uit de test van AnandTech blijkt dat de Asus P4P800 DeLuxe de beste keus voor de middenklasse is. Daarnaast was dit moederbord het beste te overklokken''

In mijn logica denk ik dan hmm we praten hier toch over een high-end systeem ?
Ik dacht dat dit moederbordje 1 van de snelste is en daar komt bij dat hij ook in bijna alle testen voorkomt.
Wat zij dan high-end moederborden ? ? ?

Specs

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17

CaDje

Framedrops for life

Le_Freak ! schreef op 13 september 2003 @ 19:40:
Tweakers.net heeft altijd zo'n mooie best buy guide.

link:http://www.tweakers.net/reviews/405/4

Wat ik alleen niet snap bij de keuze en de bespreking van het moederbord is dit:

''Pentium 4-processor met HyperThreading. Uit de test van AnandTech blijkt dat de Asus P4P800 DeLuxe de beste keus voor de middenklasse is. Daarnaast was dit moederbord het beste te overklokken''

In mijn logica denk ik dan hmm we praten hier toch over een high-end systeem ?
Ik dacht dat dit moederbordje 1 van de snelste is en daar komt bij dat hij ook in bijna alle testen voorkomt.
Wat zij dan high-end moederborden ? ? ?
Het is denk ik idd wel een High End mobo, maar je hebt nog de Asus P4C800, die is d8 ik nog iets sneller

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:16
de high end klasse bedoelen hun denk ik dual xeon/operton bordjes mee (je weet wel die dingen met 64bits/66Mhz pci sloten enzo)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17

CaDje

Framedrops for life

M1lamb3r schreef op 13 september 2003 @ 19:46:
de high end klasse bedoelen hun denk ik dual xeon/operton bordjes mee (je weet wel die dingen met 64bits/66Mhz pci sloten enzo)
Dat kan wel kloppen, maar in het artikel hadden ze het alleen over P4 mobo's.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:39
tsja het is meer een systeem waar je veel mee kan maar niet high end zoals M1lamb3r bedoeld. Dual bordjes zijn meestal niet veel sneller dan single cpu systemen en veelal langzamer. Dus word de term high-end meer bedoeld als snel game systeem.

Dat je een bepaald moederbord voor die titel selecteerd is meer een keuze. Ik zou eerder voor een ander merk gaan omdat ik daar meer ervaring mee heb of daar eerder op me gemak voel. Daarom staat er ook de keuze van de chipset uitgelegd neem ik aan. Verder word dan uit reviews en de prijs van het moederbord bepaald wat het beste/snelste is.

(mijn nederige mening over wat daar bedoeld word)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
M1lamb3r schreef op 13 September 2003 @ 19:46:
* FragFrog sluit zich hierbij aan :)

Het kan dan wel een high-end gamesysteem zijn, een echt high-end systeem is nog veel sneller, en vooral, veel duurder. Verschillen die je dan ziet zullen oa zijn:
• PCI-X: onontbeerlijk voor (dual) Gygabit NICs en snelle (SCSI) RAID controllers
• Dual CPU: de meeste t.net servers zijn ook duals, simpelweg omdat 'high-end' toepassingen vaak erg CPU belastend zijn
• Zo min mogelijk onboard: wat heeft een server tenslotte aan een geluidskaart?
• Hogere kwaliteit, betere support: tuurlijk zijn (bijna) alle mobo's kwalitatief goed, maar voor dat ene beetje extra moet je naar bijvoorbeeld Tyan of Supermicro gaan.
• Zeer snelle IO controllers. Onboard SCSI bijvoorbeeld
• Last but not least: prijs. Een echt high-end mobo is voor een thuisgebruiker bijna onbetaalbaar :/

Paar voorbeeldjes: de Tyan Thunder i7501 Xtreme (S2726), de Tyan Thunder K8S (S2880), de Supermicro MBD-X5DP8-G2-O en de Intel Westville Se7501HG2

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
FragFrog schreef op 14 September 2003 @ 01:56:
[...]

Het kan dan wel een high-end gamesysteem zijn, een echt high-end systeem is nog veel sneller, en vooral, veel duurder. Verschillen die je dan ziet zullen oa zijn:
• PCI-X: onontbeerlijk voor (dual) Gygabit NICs en snelle (SCSI) RAID controllers
• Dual CPU: de meeste t.net servers zijn ook duals, simpelweg omdat 'high-end' toepassingen vaak erg CPU belastend zijn
• Hogere kwaliteit, betere support: tuurlijk zijn (bijna) alle mobo's kwalitatief goed, maar voor dat ene beetje extra moet je naar bijvoorbeeld Tyan of Supermicro gaan.
• Last but not least: prijs. Een echt high-end mobo is voor een thuisgebruiker bijna onbetaalbaar :/

Paar voorbeeldjes: de Tyan Thunder i7501 Xtreme (S2726), de Tyan Thunder K8S (S2880), de Supermicro MBD-X5DP8-G2-O en de Intel Westville Se7501HG2
Dat zijn allemaal server-moederborden! Ongebruikelijk en te duur voor "ons"! Maar een echt compleet moederbord met scsi en hele mikmak, zou leuk zijn (maar dan gewoon enkel proc etc.)

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Als men dan onderscheidt maakt zoals jullie zeggen, dan is er toch ook een high-end moederbord voor de ''thuisgebruiker''
Moederborden voor servers heeft toch totaal niks met een high-end gamesysteem te maken.
Op het moment dat je dus (op dit moment) het snelste,stabielste,meeste opties,etc moederbord hebt hoort dit toch in een high-end gamesysteem.
Of schets ik de dingen nu makkelijker dan ze moeilijk zijn.

Specs

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:39
Jup :). Zo makkelijk is het. 8)

[ Voor 65% gewijzigd door roodhoedje op 14-09-2003 11:42 ]

Verwijderd

FragFrog schreef op 14 September 2003 @ 01:56:
[...]

Een écht high-end gamesysteem? Van de voorbeelden die je geeft heeft geen enkel een AGP-slot. Allemaal onboard ATI/Intel-graphics stuff... Lijkt me niet om HL2 op te spelen of zo...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HertogJan schreef op 14 september 2003 @ 08:15:
[...]

Dat zijn allemaal server-moederborden! Ongebruikelijk en te duur voor "ons"! Maar een echt compleet moederbord met scsi en hele mikmak, zou leuk zijn (maar dan gewoon enkel proc etc.)
Het zijn misschien niet ideale voorbeelden, maar kijk anders een naar de volgende bordjes:

Tyan Thunder S2665
Tyan Thunder K8W
Supermicro X5DA8

Allemaal high-end workstation boards met PCI-X, dual channel (Opteron) of interleaved (Xeon) mem controllers, Gigabit ethernet en U320 SCSI en een AGP Pro slot.

Dat is high-end. En ja, ze hebben allemaal de mogelijkheid om single CPU te draaien. Het verschil in prijs tussen een single CPU mobo met al die meuk en een dual CPU is vrij klein, terwijl het aantal klanten die wel het geld voor alle toeters en bellen heeft, maar met een enkele CPU wil draaien, is verwaarloosbaar.

Dus idd, hiermee vergeleken is een P4P800 mid-end :P

Oslik blyat! Oslik!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
dion_b schreef op 14 September 2003 @ 13:53:
[...]

Dus idd, hiermee vergeleken is een P4P800 mid-end :P
Thnx, had bij m'n zoektocht alleen op dure extras gelet, niet op AGP pro slotjes ;)

Overigens: ze zijn er wel, mensen die zo'n high-end bordje hebben... Balus_C bijvoorbeeld :9~

M'n eigen dual MPX bordje is helaas beetje ingehaald door de tijd, was zowiezo nooit een echt high-end bordje met enkel 2 PCI-X sloten, 'normale' IDE controllers en slechts 1 onboard 3Com fast-ethernet poort. Maargoed, 't is dan ook een Tiger MPX, de gestripte (consumenten) versie van de Thunder serie :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1