Toon posts:

[Sparkle Ti4200] Beeldfouten na plaatsen koelblokjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers.

ik heb volgens mij een groot probleem. mijn ti4200 van sparkle (sp7200t2) gaat een beetje flippen als ik spellen aan het spelen ben.

heb niks overklokt ofzo. alleen van thermaltake koperen koelers eropgezet.

als ik bijvoorbeeld battjefield of c&c aan het spelen ben, zie je ineens gekke fouten in de graphics. beetje moeilijk uit te leggen maar stilstaand beeld is geen probleem pas als je echt gaat spelen.

heb de nieuwste detonator drivers (45.33xp) maar probleem blijft.

iemand een oplossing ? of is hij echt kapot ?????????

groetjes Menno

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Witte/gekleurde spikkeltjes of foute vlakken/driehoeken in beeld? Als het spikkeltjes zijn zijn het artifacts, zet de geheugensnelheid eens lager, en in het geval van die vlakken de core (van de videokaart dus) . Het lijkt erop alsof dat niet helemaal stabiel/te heet is :)

Groeten doen is trouwens niet nodig, zoals ook in de GoT-Faq uitgelegd staat :)

[ Voor 36% gewijzigd door Pollewob op 13-09-2003 18:43 ]

Verwijderd

Voel eens aan de heatsink of hij redelijk warm aanvoelt

• Pollewob
  • Niet online
En als hij echt niet warm is des te meer reden je zorgen te maken, dan is het contact erg slecht (en dus geen warmteoverdracht van de core/geeugen naar de heatsink)..

Verwijderd

Topicstarter
heatsinks worden niet echt warm kan ze makkelijk vasthouden...

Verwijderd

Topicstarter
aha ik snap het ik ga kijken of ik het kan fixen voor het le laat is
(als dat het is )

• Pollewob
  • Niet online
Test eerst even met die lagere clocksnelheden :)

Verwijderd

Topicstarter
ja heb het allemaal geprobeerd.... werkt niet. heb de koelpasta gecheckt alles is volgens mij goed.

• Pollewob
  • Niet online
Dan lijkt het erop of je met het plaatsen van die blokjes niet voorzichtig genoeg geweest bent :/

Denk dat de kaart brak is dus. Kan je hem anders niet even in een andere pc testen?

+ topictitel aangepast :)

[ Voor 25% gewijzigd door Pollewob op 13-09-2003 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar oorspronkelijk zaten die heatsinks er niet eens op dus dat zou toch niet het probleem kunnen zijn.. ga even andere drivers proberen..
je weet nooit ;-) tja anders moet ik maar accepteren dat hij kapot is

• Pollewob
  • Niet online
Nou.. ik bedoel juist dat doordat je de heatsinks geplaatst hebt de kaart brak gemaakt hebt, statische ontlading bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ook nog kunnen.. ik heb er eigenlijk pas de laatste tijd problemen mee gehad en daarvoor eigenlijk niet terwijl de heatsinks er al op zaten...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Heb je geleidende lijm gebruikt? Kan zijn dat die op verkeerde plekken is gelekt en nu voor storingen zorgt.

Verwijderd

De koelpaste mag in GEEN geval de pootjes van de ram raken ! Vele koelpasta geleiden elektriciteit...

Verwijderd

Topicstarter
Koelpasta zit goed dat weet ik zeker. en er zaten op de heatsinks van thermaltake al kant en klare plakstrips welke ik dus gewoon gebruikt heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 13:50:
Koelpasta zit goed dat weet ik zeker. en er zaten op de heatsinks van thermaltake al kant en klare plakstrips welke ik dus gewoon gebruikt heb.
Toch zijn random artifacts het gevolg van pootjes van het geheugen dat met elkaar verbonden is via koelpasta (vooral bij Artic silver). Als je 100% weet dat dat niet zo is. Dan zou ik alles weer standaard maken en de kaart RMA doen. Want er is gewoon iets niet in de haak.

Verwijderd

Topicstarter
thanx ik ga het wel eens proberen...
hoop dat dat het is
Pagina: 1