Bootproblemen bij m'n nieuwe Radeon 9600.

Pagina: 1
Acties:

• ISG1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 01:30
Hallo daar, dit is m'n eerste post op het forum. Het gaat om mijn nieuwe Radeon 9600 Pro LE die ik pas gekocht heb. Toen ik hem voor het eerst installeerde startte windows niet op.

Ik heb hierna de drivers van m'n oude Geforce2 eraf gegooid, maar hij deed het nog niet.

Ik heb toen maar eens geformateerd, maar hij deed het nog niet.

Daarna heb ik nog eens geformateerd en een andere windows(2000) erop gezet, hij deed het nog niet.

Hierna heb ik alle mogelijke updates van het moederbord en windows van internet gehaald en de kaart deed het nog niet.

Ik heb geprobeerd de kaart met behulp van een PCI-kaart te installeren maar hij werkte nog niet.

Hierna heb ik de bios nog geupdate, maar ook dat hielp niet.

Ik heb nog veel meer dingen geprobeerd zoals apparaten uitschakelen voor mogelijke conflicten, maar mijn mooie gloednieuwe Radeon-kaart deed het nog niet.

Ik heb de kaart op de pc van mijn neef getest en daar deed ie het wel, perfect zelfs.

Weet iemand wat ik moet doen om deze kaart aan de praat te krijgen, want ik word er helemaal gek van 8)7 |:( :?

Verwijderd

- Alle oude drivers goed verwijderen (Detonator destroyer bijvoorbeeld)
- Veilige modus en overige onnodige zut verwijderen.
- Daarna pas installeren.

Op kaal OS:
- Eerst mobo drivers installeren (AGP / Gart etc)
- daarna pas videokaart drivers installeren nadat je opnieuw opgestart bent.

Welk mobo praten we over, en welke drivers heb je geprobeerd?

meuktracker: Omega Catalyst 2.4.78 (Omega Catalyst 2.4.78)
meuktracker: ATi Catalyst 3.7 (ATi Catalyst 3.7)
tip: de Omega drivers zijn een mooi alternatief van de standaard Ati's.

Zet anders in je Bios je AGP instellingen (tijdelijk) omlaag: van AGP8X naar AGP4x (of 2x) en disable AGP functies zoals sidebanding, fastwrites etc.

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 13:29 ]

• ISG1
ik heb 'm een keer geformateerd en het eerste wat ik deed was de kaart porberen, maar hij deed het niet.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, je hebt dus wél beeld bij het booten ?
Als dat niet zo is, zou het kunnen dat je mobo je videokaart niet aankan (voltages etc) zie ook: V&B Faq: Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 13:31 ]

• ISG1
De pc start gewoon op, maar zodra windows op gaat starten is er een zwart beeld met een klein wit streepje, dit beeld verandert niet.

Btw, mijn moederbord is een Gigabyte GA-8IR533 en de bios is heel beperkt want ik kan nergens advanced agp settings vinden, zelfs als hij volledig up-to-date is.

• ISG1
Zijn er trouwens drivers voor ati kaarten die je van tevoren kunt installeren

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

ISG1 schreef op 13 September 2003 @ 13:35:
De pc start gewoon op, maar zodra windows op gaat starten is er een zwart beeld met een klein wit streepje, dit beeld verandert niet.

Btw, mijn moederbord is een Gigabyte GA-8IR533 en de bios is heel beperkt want ik kan nergens advanced agp settings vinden, zelfs als hij volledig up-to-date is.
Heb je geen optie asign irq to vga?

Wat voor chipset zit er op je mobo?

Niet op voorraad.

• ISG1
intel 845 chipset, ik ben niet zo'n expert dus ik weet niet precies wat dit is
Pagina: 1