Toon posts:

Vigor 2200e krijg geen poort open.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoekmachine al gebruikt, geen antwoord op me vraag gevonden.

Ik krijg met geen mogenlijkheid een poort open. DMZ host gebruikt.
Bij port redirection poorten ingevuld. Wat is eigenlijk het verschil tussen redirection en open ports?
Bij beide heb ik poorten ingevuld/open gezet.

Werk onder XP Home.
Heb geen verdere firewall.
Type:L2TP (Wanadoo)

Heb via sygate al gekeken of er poorten open staan.
Heb ook gelezen dat nat niet mogelijk is met VPN??

Weet er niet zoveel van, graag duidelijke uitleg. _/-\o_

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 23:25:Weet er niet zoveel van, graag duidelijke uitleg. _/-\o_
Zou jij dat ook willen doen :? Ik snap het Sygate verhaal en VPN hier even niet ;)
Iets klopt hier niet namelijk maak is een situatie schets :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff opnieuw....ik wil een ftp server opzetten en poorten openzetten voor games bijv.
Nu heb ik poort 20 en 21 opengezet. Maar toch kan iemand van buitenaf niet inloggen.
Via scan.sygate.com/quickscan.html heb ik gescand om te kijken of er poorten open staan. Maar nee. Dus hoe krijg ik het toch voor elkaar om die poorten open te zetten?
En doe ik dat goed bij port redirection?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Moet je niet bij Open Ports Setup wezen??

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42
Het is niet mogelijk met de huidige firmware van de Draytek om welke route of poortmap via VPN te maken. Helaas maar waar. Check maar diverse vragen hier bij tweakers.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

utbone schreef op 12 September 2003 @ 23:54:
Het is niet mogelijk met de huidige firmware van de Draytek om welke route of poortmap via VPN te maken. Helaas maar waar. Check maar diverse vragen hier bij tweakers.
L2TP is toch alleen zijn verbinding soort naar zijn modem :?
Volgens mij als hij een mapping maakt van (internet-ip) naar (locale PC) dat het wel moet lukken, maar ik snap nog steeds niet wat hij precies met VPN doet, maar OK :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• job
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

dit al door gelezen??
Het Grote Poortmappingsverhaal

daar staat een en ander uitgelegd over het openzetten van poorten, zodat je dus een ftp server kan draaien.

zoek eens naar het virtual server menu.
daar zou je dit in moeten kunnen stellen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat hier stond was fout

[ Voor 171% gewijzigd door Fish op 13-09-2003 10:05 ]

Iperf

• utbone
Copy van de Draytek site.

Bij deze L2TP configuratie zijn andere VPN-tunnels uitgesloten van en naar de router zelf. VPN-clients vanaf achter de router horen wel te werken.
NAT Setup (DMZ Host Setup, Port Redirection en Open Ports Setup) werkt niet op tunnels en zal in deze configuratie ook niet werken. Dus servers achter de router publiek beschikbaar maken zal niet tot en met firmware 2.3.7 niet gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Welke router is hier dan wel geschikt voor? En komt er een nieuwe firmware voor de Vigor die dat wel ondersteund?

• utbone
Ik denk dat 2.3.7 het probleem moet gaan oplossen. Helaas maar waar. Ik ken geen andere routers die in het "draytek" prijs segment zitten die met de vpn & L2TP combi werken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er een router? Ik wil van het gezeik af. Maakt niet uit als er wat geld bij moet.

Verwijderd

Topicstarter
En anders....wanneer zou die nieuwe firmware uit kunnen komen?

• utbone
Daar zou je even voor naar www.draytek.nl moeten browsen. Ik weet het namelijk niet.

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, gister Draytek support gemaild over wanneer versie 2.3.7 uit zou moeten komen. Dit was hun antwoord:
L.S.,

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wanneer deze versie uitkomt, wel dat het probleem met NAT/VPN en DMZ in november 2003 opgelost zou zijn.

Hopende hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

RH
Er is dus nog hoop lijkt mij..
Pagina: 1