Toon posts:

Background tasks nooit meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit soort applicaties die in de achtergrond aanwezig zijn nooit meer opstarten (behalfe de software uninstallen). Programmas als RealOne player (tkbellexe), Quicktime player (Quicktime Task), etc.. nooit meer opstarten? Ik haal ze wel steeds weg uit de autostartup met "Startup Cop" (ook andere progs geprobeert), maar ze blijfen terug komen. Bestaat er niet een soort software die dit soort tasks kan "bannen" ?

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 16:13
start > uitvoeren > msconfig > opstarten > haal dan de vinkjes weg voor de programma's die je niet wil opstarten.

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

start --> uitvoeren --> msconfig --> opstarten --> uitvinken wat je uitvinken wilt.
rechtermuisknop deze computer --> beheren --> services --> uitschakelen wat je wilt (Pas hier wel mee op, zoek eerst ff wat documentatie over de services die je zo kan uitschakelen).

edit:

Pff weer te laat, Jordy kan je niet wat langzamer typen? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Coolhva op 12-09-2003 19:43 ]

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 16:13
edit:

Pff weer te laat, Jordy kan je niet wat langzamer typen? :P
Zal de volgende keer wat rustiger aan doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..geen van deze werkt in Windows XP...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eum.........soms is het zo dat programmas dit in hun opties hebben en je het daar gewoon kan uitschakelen dat "zelf toevoegen" zeg maar ;) QuickTime wel inieder geval Realplayer dacht ik ook, kortom heel veel programmas ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Zou inderdaad wel handig zijn om een proggie te hebben, waarmee je niet alleen die startup shit kan verwijderen, maar die ook in de gaten houdt wat er toegevoegd wordt.

/me Zit te denken aan een controle bij afsluiten van Windows

Je zou dan initieel goedkeuring moeten geven voordat zo'n programma in de autostart komt.
(bij opstarten van Windows, komt proggie dan met een waarschuwing dat er iets toegevoegd is, en of je dit wil toestaan, net als bij firewall op de pc)

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

start -> regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows -> CurrentVerion -> Run

hier staan alle processen die worden opgestart als windows opstart... gewoon eentje verwijderen die dat niet moet doen ;)

Verwijderd

het is makkelijker gewoon msconfig te downloaden of te kopieren van bijv. een win98 bak. En CyBoB: Wanneer dit zijn vraag is, denk je dan echt dat hij gaat klooien in het register?

succes!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

Bleh!

:)

Msconfig zit ook gewoon in xp hoor! Volgens mij bedoeld hij dat ook dat niets uithaalt.
Kan je dat niet gewoon in de betreffende applicatie uitschakelen??

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:58:
het is makkelijker gewoon msconfig te downloaden of te kopieren van bijv. een win98 bak. En CyBoB: Wanneer dit zijn vraag is, denk je dan echt dat hij gaat klooien in het register?

succes!
Ja :P

dur kan niks gebeuren als je gewoon goed oplet, maar voor de zekerheid kan je ook gewoon msconfig gebruiken... die volgensmij ook in alle windows versie zit

[ Voor 14% gewijzigd door CyBoB op 12-09-2003 21:12 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 18:02
ad-watch (van adaware) houdt je register in de gaten en vraagt eerst toestemming om wijzingen uit te voeren.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Hier msconfig voor wink2k en XP

http://www.techadvice.com/win2000/m/msconfig_w2k.htm

hmmz was niet voor 2k maja werkt ook, na wat errors

[ Voor 25% gewijzigd door Freddy_Fish op 12-09-2003 23:00 ]

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:20:
Zou inderdaad wel handig zijn om een proggie te hebben, waarmee je niet alleen die startup shit kan verwijderen, maar die ook in de gaten houdt wat er toegevoegd wordt.

/me Zit te denken aan een controle bij afsluiten van Windows

Je zou dan initieel goedkeuring moeten geven voordat zo'n programma in de autostart komt.
(bij opstarten van Windows, komt proggie dan met een waarschuwing dat er iets toegevoegd is, en of je dit wil toestaan, net als bij firewall op de pc)
Hehe, zoiets bestaat inderdaad en ik raad het echt iedereen al tijdenlang aan. Het zijn de volgende 2 kleine freeware utilities die dat samen doen: Startup Control Panel en StartupMonitor. Allebei te krijgen op de site van Mike Lin. Werken echt geweldig goed en makkelijk onder ongeveer alle versies van Windows; de ene monitored en waarschuwt, met de ander doe je het onderhoud. Zie de plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.mlin.net/media/StartupCPL.png

Afbeeldingslocatie: http://www.mlin.net/media/StartupMonitor.png

http://www.mlin.net/

.

Verwijderd

DOOMer schreef op 12 September 2003 @ 23:13:
[...]

Hehe, zoiets bestaat inderdaad en ik raad het echt iedereen al tijdenlang aan. Het zijn de volgende 2 kleine freeware utilities die dat samen doen: Startup Control Panel en StartupMonitor. Allebei te krijgen op de site van Mike Lin. Werken echt geweldig goed en makkelijk onder ongeveer alle versies van Windows; de ene monitored en waarschuwt, met de ander doe je het onderhoud. Zie de plaatjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.mlin.net/
.
Cool, was bijna al aan het coden geslagen .

Verwijderd

Topicstarter
Mjah nadeel is wel dat hij het iedere keer blijft vragen of de nieuwe entry mag of niet en dat je niet "remember my answer" kan kiezen. Maar alsnog een goede prog. Tanx.
Pagina: 1