Ik heb een 4-aderige utp kabel met de volgende bedrading: blauw, wit met blauw, oranje, wit met oranje. Verder heb ik een jack met de cijfers 1 t/m 8. Waar moet ik nou mijn bedrading indoen om de boel te laten werken voor dataoverdracht. De kabel staat in connectie met een hub. Alvast bedankt voor de moeite
Rechstreeks uit de faq:
of zit ik nu heel erg in de lucht te blazen, wat bedoel je met 'jacks' ?
Gewone UTP connectoren ?
of zit ik nu heel erg in de lucht te blazen, wat bedoel je met 'jacks' ?
Gewone UTP connectoren ?
[ Voor 20% gewijzigd door De_Koele_Man op 12-09-2003 19:36 ]
Meh!
dit is al heeeeeel vaak voorbijgekomen maar vooruit ik ben in een goede bui.
1=wit/oranje
2=oranje
3=wit/groen
4=blauw
5=wit/blauw
6=groen
7=wit/bruin
8=bruin
1=wit/oranje
2=oranje
3=wit/groen
4=blauw
5=wit/blauw
6=groen
7=wit/bruin
8=bruin
TS heeft 4 aders: dus pinnetjes 1,2,3,6
Verwijderd
Weet je zeker dat het geen ISDN kabel is? Want dat is volgens mij niet geschikt voor 100 Mb/s
En moet het op een outled of in een RJ-45 connector, want je hebt hardekern en zachte kern connectoren.
[ Voor 3% gewijzigd door makkie op 12-09-2003 19:45 ]
Hij vraagt alleen hoe het zou kunnen gaan werken voor data-overdracht, en dat de kabel naar een hub gaat, hoe snel enzo vraagt hij niet, TS heeft, tja, 4 oplossingen daarvoor gekregenVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 19:41:
Weet je zeker dat het geen ISDN kabel is? Want dat is volgens mij niet geschikt voor 100 Mb/s
Als hij meer info wilde, dan had hij toch ook meer info moeten geven....
just my 2 cents...
Meh!
Het moet op een outled en het moet geschikt zijn voor een 10 mb netwerkje.
1 wit oranje
2 oranje
4 blauw
5 wit blauw
werkt niet. Sorry dat ik deze info in eerste instantie niet gaf. Omdat dat niet werkte heb ik hier de vraag gesteld
1 wit oranje
2 oranje
4 blauw
5 wit blauw
werkt niet. Sorry dat ik deze info in eerste instantie niet gaf. Omdat dat niet werkte heb ik hier de vraag gesteld
Verwijderd
Het antwoord is al gegeven, en wel door Millennium:
1, 2, 3 en 6 dusMillennium schreef op 12 september 2003 @ 19:38:
TS heeft 4 aders: dus pinnetjes 1,2,3,6
Zo zou het moeten werken
1 : Wit / oranje
2 : oranje
3 : wit/blauw
6 : blauw
Als het slechts voor 10Mbit is kun je weg komen met kabel die niet helemaal aan de cat 3 - 5 standaard voldoet
1 : Wit / oranje
2 : oranje
3 : wit/blauw
6 : blauw
Als het slechts voor 10Mbit is kun je weg komen met kabel die niet helemaal aan de cat 3 - 5 standaard voldoet
Waar prik je die kabel in je hub? Toch niet in de uplink mag ik hopen? Indien je een uplink wil gebruiken, heb je geen straight maar crosskabel nodig.
Maar los daarvan... mogelijk heb je de aders 1 t/m 8 omgewisseld.
Pak de stekker op de volgende manier beet:
De plek waar het snoer in gaat aan jouw kant; dus met de kant die je in de hub moet steken van je af.
Houd het 'klikpalletje' omlaag. Als je dan van bovenaf je stekker bekijkt, is de nummering van 1 t/m 8 van links naar rechts.
Heb je ze niet perongeluk als 8 t/m 1 aangesloten?
Overigens heeft GoT de heerlijke functie om je bericht te wijzigen. Je kan je bericht wijzigen met de volgende knop:
Deze staat rechts bovenaan de posts die jij hebt geplaatst.
Maar los daarvan... mogelijk heb je de aders 1 t/m 8 omgewisseld.
Pak de stekker op de volgende manier beet:
De plek waar het snoer in gaat aan jouw kant; dus met de kant die je in de hub moet steken van je af.
Houd het 'klikpalletje' omlaag. Als je dan van bovenaf je stekker bekijkt, is de nummering van 1 t/m 8 van links naar rechts.
Heb je ze niet perongeluk als 8 t/m 1 aangesloten?
Overigens heeft GoT de heerlijke functie om je bericht te wijzigen. Je kan je bericht wijzigen met de volgende knop:
Deze staat rechts bovenaan de posts die jij hebt geplaatst.
[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 12-09-2003 22:36 ]
Je hebt ook aan BEIDE stekkers EXACT dezlfde volgorde van draden gehanteerd? Het moet dus NIET spiegelbeeldig tenopzichte van elkaar gedaan worden.
Als je in de ene stekker begint met oranje-wit in aansluitpunt1, dan doe je datzelfde bij de andere stekker
[edit]
Ik heb net iets over het hoofd gezien van een outlet.... dat is toch gewoon het contradeel neem ik aan?
Die moet dus WEL gespiegeld zijn in vergelijking met een RJ45 stekker.
De draden moeten dan exact tegenover elkaar zitten.
Als je in de ene stekker begint met oranje-wit in aansluitpunt1, dan doe je datzelfde bij de andere stekker
[edit]
Ik heb net iets over het hoofd gezien van een outlet.... dat is toch gewoon het contradeel neem ik aan?
Die moet dus WEL gespiegeld zijn in vergelijking met een RJ45 stekker.
De draden moeten dan exact tegenover elkaar zitten.
[ Voor 32% gewijzigd door WFvN op 12-09-2003 22:45 ]
Nee dat komt overeen met elkaar. Ik begin inmiddels te denken aan een breul in de kabel of een defecte outlet
Doormeten dus....
Heb je m'n edit ook gelezen?
Heb je m'n edit ook gelezen?
outlet, weet je zeker dat die gebruikt kan worden voor ethernet, en niet zoals al gezegt was voor ISDN, want in dat geval heb je er niets aanVerwijderd schreef op 12 september 2003 @ 22:44:
Nee dat komt overeen met elkaar. Ik begin inmiddels te denken aan een breul in de kabel of een defecte outlet
Als je een stekker (RJ45) en een contrastekker (dat ding waar je de stekker zelf in prikt) in elkaar prikt, moeten de draden dus wel lekker doorlopen.Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 22:51:
wat bedoel je dan in je edit met precies tegenover elkaar
Wel goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Snoer contra
met stekker
stekker
----+
+---- |
--------|1 - -|
--------|2 - -|
--------|3 - -|
|4 |
|5 |
--------|6 - -|
|7 |
|8 |
+---- |
----+ |
Niet goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Snoer contra
met stekker
stekker
----+
+---- |
--------|1 - |
--------|2 - |
--------|3 - -|
|4 |
|5 |
--------|6 - -|
|7 -|
|8 -|
+---- |
----+ |
Ik snap niet hoe je zoiets fout kan doen man tjeeZ 
Verhaaltje:
Ooit op een geinige dag had ik voor de lol een ISDN kabel ergens gevonden en omdat deze maar 4 adertjes had namelijk degene die TS beschrijft en de hele UTP kabel een geil oranje kleurtje had dacht ik "Hehe dit wordt mijn extra crossover kabeltje
"
Dus wat deed ik :
Ik knipte de 2 RJ45 stekkertjes eraf en heb die op een veilige plek gelaten voor het geval ik ooit iets met ISDN moet doen
Toen op de eene kant van het kabel eerst de wit-blauwe draadje erin gedaan dan de blauwe dan de wit-oranje en net niet in het midden ergens de oranje, zo hup eene kant klaar
Toen heb ik op de andere kant van het kabel eerst het wit-oranje draadje erin gestoken dan he toranje dan het wit-blauwe en weer net naast he tmidden in de 6de plek de blauwe draad
Toen mijn Prutsbak met mijn PC'tje verbonden en voila ik had ze elkaar laten pingen, en leuk dat ze het vonden joh kregen er niet genoeg van
Dit was dus een cross-over kabel als je een straight wil moet je ze aan beide kanten hetzelfde maken dus of het eerste of het tweede wat ik deed
Succes!
Verhaaltje:
Ooit op een geinige dag had ik voor de lol een ISDN kabel ergens gevonden en omdat deze maar 4 adertjes had namelijk degene die TS beschrijft en de hele UTP kabel een geil oranje kleurtje had dacht ik "Hehe dit wordt mijn extra crossover kabeltje
Dus wat deed ik :
Ik knipte de 2 RJ45 stekkertjes eraf en heb die op een veilige plek gelaten voor het geval ik ooit iets met ISDN moet doen
Toen op de eene kant van het kabel eerst de wit-blauwe draadje erin gedaan dan de blauwe dan de wit-oranje en net niet in het midden ergens de oranje, zo hup eene kant klaar
Toen heb ik op de andere kant van het kabel eerst het wit-oranje draadje erin gestoken dan he toranje dan het wit-blauwe en weer net naast he tmidden in de 6de plek de blauwe draad
Toen mijn Prutsbak met mijn PC'tje verbonden en voila ik had ze elkaar laten pingen, en leuk dat ze het vonden joh kregen er niet genoeg van
Dit was dus een cross-over kabel als je een straight wil moet je ze aan beide kanten hetzelfde maken dus of het eerste of het tweede wat ik deed
Succes!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Had je ook nog niets nuttig toe te voegen anders ?nero355 schreef op 12 September 2003 @ 23:18:
Ik snap niet hoe je zoiets fout kan doen man tjeeZ
[wazig-ik-ben-high verhaal]
Het is al lang gezegd hoe die verbonden moet zijn, en jouw verhaal is enkel na enkele joints te begrijpen.
[ Voor 20% gewijzigd door Predator op 13-09-2003 17:53 ]
Werkt het nu eigenlijk al?

Dit is trouwens ook een mooi voorbeeldplaatje voor in de FAQ.
Dus als je maar een kabel hebt met 2pair dan gebruik je 1 pair voor 1 en 2 en het andere pair voor 3 en 6.
Let er dus op dat je niet perongeluk een ader verkeert in een sleufje drukt.

Dit is trouwens ook een mooi voorbeeldplaatje voor in de FAQ.
Dus als je maar een kabel hebt met 2pair dan gebruik je 1 pair voor 1 en 2 en het andere pair voor 3 en 6.
Let er dus op dat je niet perongeluk een ader verkeert in een sleufje drukt.
[ Voor 205% gewijzigd door makkie op 13-09-2003 18:14 ]
En?????Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 23:06:
ga weer ff kijken
Ben je er nog mee bezig , want ik ben toch wel nieuwsschierig wat er nu precies aan de hand was. (anders gooi ik deze topic link uiit mijn favorieten).
Pagina: 1