Toon posts:

Geluidsbestanden die zelf het volume aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een irritant probleem. Soms als ik een nummer (meestal mp3 natuurlijk) op zet, verschuift opeens het schuifje van de geluidssterkte of balans bij de Volumeregeling. Dit is natuurlijk heel irritant, omdat je het dan weer handmatig moet goed gaan zetten omdat het geluid te zacht is, enz.

Om het te verduidelijken heb ik wat screenshotjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=326112

De normale situatie, zo hoort het te zijn.

Als ik dan een nummer op zet is het opeens zo:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=326113

of zo:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=326118

Hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid altijd gewoon hetzelfde blijft? Dus dat het schuifje niet meer veranderd kan worden? Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Alvast bedankt.

Verwijderd

Uhm, waarmee speel je het geluid af? Mediaplayer? Winamp? Hij zijn de programmas die je volume aanpassen, niet de MP3.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bovendien is het niet gezond om je volume voluit te zetten vinden je speakers niet lief maar ja dat verschilt weer per soundcard in ieder geval gaan ze dan beetje kraken ;) Halverwege ofzo is altijd wel genoeg of een zo'n dingetje boven het midden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 12-09-2003 19:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

DkF

nero355 schreef op 12 September 2003 @ 19:53:
Bovendien is het niet gezond om je volume voluit te zetten vinden je speakers niet lief maar ja dat verschilt weer per soundcard in ieder geval gaan ze dan beetje kraken ;) Halverwege ofzo is altijd wel genoeg of een zo'n dingetje boven het midden ;)
Klopt als een bus, dit is ongeveer het 0 dB niveau...
Dat is de standaard die andere apparaten zoals versterkers en opname-apparatuur graag hebben... Ga je daarboven, dan gaat het clippen & kraken...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 19:29:
Uhm, waarmee speel je het geluid af? Mediaplayer? Winamp? Hij zijn de programmas die je volume aanpassen, niet de MP3.
Winamp.
nero355 schreef op 12 september 2003 @ 19:53:
Dat vraag ik niet. Ik wil gewoon dat dat schuifje stil blijft staan, waar dan ook.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DkF schreef op 12 September 2003 @ 19:59:
[...]

Klopt als een bus, dit is ongeveer het 0 dB niveau...
Dat is de standaard die andere apparaten zoals versterkers en opname-apparatuur graag hebben... Ga je daarboven, dan gaat het clippen & kraken...
Meen je dit serieus :? Ik vond het gewoon het best klinken rond die waardes verder geen idee........heb weleens opzitten nemen op een stereo dacht ik ja, maar was meer voor MD enzo via de AUX ;)
Geinig dat je dit even vertelt :+

* nero355 iz feeling so cool right now 8) :7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

DkF

Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 20:07:
[...]

Winamp.

[...]

Dat vraag ik niet. Ik wil gewoon dat dat schuifje stil blijft staan, waar dan ook.
Dan moet je in WinAMP het schuifje dus op het niveau zetten waarop je het wil hebben...

Verwijderd

Ekle player heeft een eigen volumeregelaar, die deze setting naar de mixer kopieert.
In alle players dus ook je volume maximaal zetten is dus een oplossing.

Nog irritanter....
Ik heb altijd MIDI volume op 0 staan& gemute. Sommige webpagina's zetten MIDI toch weer aan!

Is er geen echte oplossing mogelijk , waarbij user programmas geen rechten hebben om volume te wijzigen??

Verwijderd

Is er niet een soort van soundcart manager (freeware :P ) die ervoor zorgt dat dit alles blijft
en dat je daat ook voor meerde geluidskaarten kan doen?? *ik googel wel wat te voorschijn

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Heeft dit niet te maken met een normalize programma / plugin die per ongeluk draait?
Pagina: 1