Toon posts:

Alternatieven voor DU Meter? *

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een goed freeware alternatief voor DU Meter? Netmeter ken ik al, maar die houdt geen statistieken bij. Dus graag een soortgelijke app als DM maar dan met goede statistieken.

Ik heb m'n best gedaan er een te vinden, maar het is (tot m'n vebazing) niet gelukt, dus doe ik een beroep op jullie. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 17:18 ]

Verwijderd

Wat is er mis met DUmeter als ik vragen mag?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36
De nieuwe DU-Meter die ik hier heb, houd per week/dag/maand alles keurig bij hoor?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
DU Meter != freeware 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Bart B op 12-09-2003 17:22 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Hij zei dat hij een freeware alternatief zocht. FREEWARE. dat is dus het probleem. Persoonlijk vindt ik 19,95 niet te duur, daarom heb ik een license gekocht.

Je kunt misschien met van die stats-op-je-desktop programma's de up en down snelheid laten zien. Ik dacht dat programma's als cool monitor en de tientallen anderen dat soort dingen wel kunnen. Misschien eens iets om naar de zoeken Rasheed. Suc6

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

volgens mij moet je toch echt na 30 dagen betalen hoor :Y)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 09:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

amd187 schreef op 12 September 2003 @ 17:28:
[...]
Daarom zegt ie ook DU is NIET freeware?...

ma ma ma ma ma macron one

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

[...]

"!=" is gelijk aan "niet" geloof ik ;)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
amd187 schreef op 12 september 2003 @ 17:28:
[...]

dus het is shareware en geen freeware ;)

kijk eens: een shareware progje zonder eval periode (kan althans geen note over eval. periode vinden), http://www.computersmarts...ts/netgrid/download.shtml

[ Voor 29% gewijzigd door G33rt op 12-09-2003 17:30 ]

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

dumeter != freeware ;)

-edit-
okee futurama kijken en gotten gaan niet samen..

[ Voor 59% gewijzigd door JaWa op 12-09-2003 17:30 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

!= betekend "ongelijk aan" ;)

[/laat] :P

Her en der hoor ik wel eens wat over NetCPS, maar ik weet niet zeker of die stats bijhoud.

[ Voor 24% gewijzigd door Booster op 12-09-2003 17:31 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

probeer "AnologX netstat live " eens

http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 17:30 . Reden: added link ]

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

[quote]Booster schreef op 12 September 2003 @ 17:29:
[...]

!= betekend "ongelijk aan" ;)

dat wist ik serieus niet :D
ik dacht dat bart zei dat DU meter freeware was, en dat ie daarmee dus fout zat :)

• Robin
  • Niet online
Wat dacht je van NetTraffic? Alleen houd deze de statistieken bij van de laatste dertig dagen of de laatste maand. Klein, freeware en doet zijn werk.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

amd187 schreef op 12 September 2003 @ 17:38:
ik dacht dat bart zei dat DU meter freeware was, en dat ie daarmee dus fout zat :)
offtopic:
Geeft niks ;) != is een 'programmeerteken' zeg maar. Meer hierover staat hier.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit. En welkom op GoT!

Winbar stond trouwens ook in de SA FAQ, handig om even naar te kijken :Y)

Er zijn hier trouwens al wel meer discussies over deze vraag geweest; kijk bijvoorbeeld even door de volgende topics die ik met de search vond:
Iets anders dan DU meter
Download/upload meter..
[rml][ Programma gezocht]Zien hoeveel veel je download..[/rml]
Data meter (Like DU meter)
Etc :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

trouwens weten jullie of je met dumeter je stats mee kan nemen na een re-install... ik hou het namelijk nooit een jaar vol zonder reinstall en ik vind het wel leuk om bij te houden hoeveel ik download.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
JaWa schreef op 12 September 2003 @ 18:10:
trouwens weten jullie of je met dumeter je stats mee kan nemen na een re-install... ik hou het namelijk nooit een jaar vol zonder reinstall en ik vind het wel leuk om bij te houden hoeveel ik download.
DU meter heeft iig en export optie zodat je de upload/download data kan exporteren naar een ander programma, en anders zou ik gewoon ff de program dir backuppen voordat je alles opnieuw installeert. En dan later de stats files weer terug zetten

Verwijderd

Netmeter is een goed freeware alternatief.
http://readerror.gmxhome.de/

NetTraffic ook maar is al weet ik niet hoe lang niet meer geupdate.
http://www.pebbels.be/software/nettraffic/

Bandwidth Monitor Pro is shareware maar heeft wel erg veel mogelijkheden.
http://www.bandwidthmonitorpro.com/

F_J_K: Heel leuk, die topics zijn allemaal 1-3 jaar oud, in plaats van die topics op te zoeken had je ook 1 alternatief programma voor de beste man kunnen zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 20:14 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Ben eigenlijk op zoek naar een DU-meter die in de taakbalk (of tussen de icoontjes) komt staan en daar de upload en download snelheid aangeeft.

Niet alleen een icoon, maar ook de cijfertjes dus in de taakbalk (of tussen de icoontjes) lijk mij ideaal.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 08:58

No13

/me was here

Zelf ooit aant spelen geweest, misschien als ik tijd over heb binnekort kan ik em wat uitbreiden als mensen hier nog wat haalbare requests hebben :)

http://software.tgphosting.nl/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
Als je modem SNMP ondersteunt:

http://www.paessler.com/prtg/

of (mooier) MRTG.

Ik gebruik zelf PRTG vooralsnog, werkt prima op mn ADSL modem/router. Is freeware, en meet tenminste mn internetverkeer. DUmeter en vergelijkbaar meten totale traffic, op 1 PC, en inclusief lokaal netwerkverkeer. Heb ik hier dus weinig aan.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:23
_/-\o_ Heb net netmeter ff geprobeerd en het ziet er zeer goed uit! Ik heb gelijk DUmeter erafgeknikkerd :) Deze is veel vetter... tnx _/-\o_

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Emcee schreef op 12 September 2003 @ 18:12:
[...]

DU meter heeft iig en export optie zodat je de upload/download data kan exporteren naar een ander programma, en anders zou ik gewoon ff de program dir backuppen voordat je alles opnieuw installeert. En dan later de stats files weer terug zetten
dit heb ik dus al geprobeerd.. export is naar excel of iets texts achtig en de de dir of file overplaatsen heeft ook geen zin :(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 16:57

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Sjeik schreef op 12 september 2003 @ 20:28:
[...]

_/-\o_ Heb net netmeter ff geprobeerd en het ziet er zeer goed uit! Ik heb gelijk DUmeter erafgeknikkerd :) Deze is veel vetter... tnx _/-\o_
Helaas heeft Netmeter geen output file of what-so-ever, tenminste nog niet ;)
Verder wel een mooi proggie >:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks mis met DU Meter, maar ben niet bereid te betalen voor dit soort kleine apps, het had best freeware kunnen zijn, vind ik.
Netmeter is ook wel goed maar houdt de statistieken niet bij.

Ik ga Paessler en NetTraffic uit proberen, ik laat jullie weten of het volgens mij een goede vervanging is. Trouwens, wat is SNMP eigenlijk, dat hebben de meeste mensen, toch?

Nog iets anders: als ik een bestand download, dan geeft de ftp client van IE vaak in het begin hele hoge download snelheden aan (80k en wordt dan steeds minder.) Terwijl DU Meter altijd een constante snelheid van 28k aangeeft. Hoe is dit mogelijk?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 20:07:
F_J_K: Heel leuk, die topics zijn allemaal 1-3 jaar oud, in plaats van die topics op te zoeken had je ook 1 alternatief programma voor de beste man kunnen zoeken.
offtopic:
In de regel hebben die programma's ondertussen ook al wel een geupdate versie. Maar je hebt wel een beetje gelijk ja :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DJSmiley schreef op 12 september 2003 @ 20:27:

of (mooier) MRTG.

Ik gebruik zelf PRTG vooralsnog, werkt prima op mn ADSL modem/router. Is freeware, en meet tenminste mn internetverkeer. DUmeter en vergelijkbaar meten totale traffic, op 1 PC, en inclusief lokaal netwerkverkeer. Heb ik hier dus weinig aan.
Euh ondersteunt een Tweaked Alcatel dat :? SNMP is best standaard zou moeten denk ik maar toch ..... :?

EDIT : Wat is MRTG :? als ik de P door de M vervang krijg ik de hoofdsite :/

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 12-09-2003 23:41 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
DJSmiley schreef op 12 September 2003 @ 20:27:

of (mooier) MRTG.

Dit is zeker een goede, zie ik nu al. Installed @ server :)

Voorheen had ik SNMPNetgrapher, welke helaas niet de mogelijkheid had om lijsten te maken van up/download verkeer etc.
Hij maakt echter wel zeer mooie grafiekjes, zie dit maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Cutebritney/troep/speed.JPG
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 23:29:

Nog iets anders: als ik een bestand download, dan geeft de ftp client van IE vaak in het begin hele hoge download snelheden aan (80k en wordt dan steeds minder.) Terwijl DU Meter altijd een constante snelheid van 28k aangeeft. Hoe is dit mogelijk?
Windows kan niet rekenen. :+
nero355 schreef op 12 September 2003 @ 23:38:
[...]

Euh ondersteunt een Tweaked Alcatel dat :? SNMP is best standaard zou moeten denk ik maar toch ..... :?

EDIT : Wat is MRTG :? als ik de P door de M vervang krijg ik de hoofdsite :/
SNMP is een protocol waarmee je alle variablenen van een _goede_ router of server kunt uitlezen. Bij huis thuis en keukenrouters kunnen alleen de Drayteks het voor zover ik weet.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 16:13
ik gebruik altijd nettraffic, freeware!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
Cutebritney schreef op 12 September 2003 @ 23:49:
[...]

Dit is zeker een goede, zie ik nu al. Installed @ server :)

SNMP is een protocol waarmee je alle variablenen van een _goede_ router of server kunt uitlezen. Bij huis thuis en keukenrouters kunnen alleen de Drayteks het voor zover ik weet.
Mijn Eminent router ondersteunt het ook. Werkt prima. Op mn werk (Draytek2600) werkt het ook. Alleen moet je bij de drayteks ff je lan IP invullen als SNMP-managedinges, anders no-permission.

btw: als je de output van PRTG in een map mikt die je weer als vhost configged in apache (of je laat 'm direct outputten in een dir die openstaat) kun je 't allemaal mooi op een site bekijken:
http://stats.boevenet.com

Mooier is natuurlijk MRTG zelf, alleen is dat wat lastiger ivm de uitgebreidere config en de benodige perl-support:
http://people.ee.ethz.ch/...btools/mrtg/nt-guide.html

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
amd187 schreef op 12 September 2003 @

:) We blijven leren :) Geeft niet, ik heb genoeg vrienden die het ook niet zouden snappen. Dit is de eerste tweaker die ik tegenkwam die het niet wist :*) ( of de 1e die het liet merken )

[ Voor 6% gewijzigd door Bart B op 13-09-2003 01:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nettraffic is best goed maar is het dan zo moeilijk om fatsoenlijke statistieken erin te bouwen? En wat betekent -2MB nou weer? Dat was m'n dataverbruik van gisteren. Misschien moet ik dan toch maar geld gaan neertellen voor DU Meter.
Pagina: 1