Ik heb sinds gisteren een Marantz SR5200 AV-receiver. Hij was voor 499,- in de aanbieding
. Helaas ben ik al 3 keer naar de winkel geweest gisteravond
: 1e keer om hem te halen, 2e keer omdat de voedingskabel ontbrak, en de 3e keer omdat ie kapot was (hij ging aan, en een second later weer uit). Nu heb ik meteen een nieuwe gekregen (kan natuurlijk gebeuren dat er een defecte tussen zit..) en deze doet het perfect! Vreemd is wel dat het vervangende model een vaste voedingskabel heeft, en de 1e een losse... Maarja, ik heb er nu een die werkt!
Ding is echt super, en er komt een veeeeeel beter geluid uit dan mijn oude AIWA DPL receiver! Lekker zuiver en warm. Op het moment gebruik ik nog steeds de zelfde speakers: Eltax HT-2000 5(.1) setje met goeie center, passieve subwoofer, en crap sattelieten
. Binnenkort komt daar echter verandering in... en komen er ook nieuwe speakers voor in de plaats (in ieder geval front en sub). Maar nu merk ik dat de Marantz veel minder bass geeft dan de AIWA. Ik heb al vanalles ingesteld, maar het blijft minder. Nu had ik op mijn AIWA altijd die BBE crap aanstaan zodat ik wat meer bass had (ook al klonk dat niet altijd even geweldig), en het grote verschil zou ook daarin kunnen liggen, maar ik weet niet niet. Zowel bij DD als bij DPL II en stereo merk ik duidelijk dat er minder bass is. De front en center speakers staan op "large", dus ook alles onder de 100 Hz moet daar dan heen gaan... En bij films kan de subwoofer ook echt wel diep gaan als het moet, maar het volume is gewoon lager.
Zit er zo extreem veel verschil in: zonder en met BBE? Ik denk dat ik dan echt snel nieuwe speakers nodig heb, en zeker een actieve sub! Versta mijn niet verkeerd: het geluid is zeker veel malen beter, en de iets mindere bass bevalt ook best wel, maar ik wil het toch even weten.
Ding is echt super, en er komt een veeeeeel beter geluid uit dan mijn oude AIWA DPL receiver! Lekker zuiver en warm. Op het moment gebruik ik nog steeds de zelfde speakers: Eltax HT-2000 5(.1) setje met goeie center, passieve subwoofer, en crap sattelieten

Zit er zo extreem veel verschil in: zonder en met BBE? Ik denk dat ik dan echt snel nieuwe speakers nodig heb, en zeker een actieve sub! Versta mijn niet verkeerd: het geluid is zeker veel malen beter, en de iets mindere bass bevalt ook best wel, maar ik wil het toch even weten.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?