Toon posts:

Midi minder brak laten klinken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een programma waarmee je midifiles een stuk mooier kan laten klinken dan "standaard" in windows??

Ik hoef niet te kunnen editten etc. alleen wil ik een player met betere, liefst naar synthesizer kwaliteit toe, kwaliteit

Verwijderd

winamp met dfx?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Bekijk/beluister Yamaha DB50XG / DB70XG eens, da's een softwarematige wavetable (oid) die erg goed klinkt :)

edit:
Stomstomstom, dat zijn hardwarematige wavetables. Ik bedoelde de S-YXG50 en/of S-YXG70.

[ Voor 37% gewijzigd door Flotter op 12-09-2003 13:59 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

welke soundcard heb je?
je kunt voor de Creative SoundBlaster in iedergeval SoundFont wave-tables downloaden, die heb je in 2MB 4MB 8MB etc...
(je moet ff zoeken bij de instellingen om ze in het geheugen v/d kaart te laden)
Maar vaak hoe groter de wave-table hoe beter het klinkt!

Als je dan bij configuratie scherm bij "Geluiden en Multimedia" de goede wavetable uitkiest klint het super!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mocht je inderdad soundfonts kunnen gebruiken.. kijk dan eens even op
http://www.personalcopy.com
daar staan behoorlijk wat degelijke soundfonts op

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Soundfonts, ja zo'n bestandje wat je in het geheugen van je geluidskaart kan laden. Dat kon bij mijn oude SB AWE64 wel, maar volgens mij nu alleen nog bij de specifieke geluidskaarten...

Alle geluidskaarten hebben standaard een wavetable synthesizer, dat klinkt erg computerig en blikkerig. De 'normale' (niet-budget) kaarten hebben daarnaast ook een modus waarin het beter klinkt. Kijk eens wat je kunt selecteren bij configuratischerm ---> geluiden en multimedia ---> midi

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Midi WavetablesJe kunt inderdaad geen soundfonts gebruiken. Je zult een softsynthesizer moeten downloaden als je beter geluid wilt via midi. Yamaha heeft een goeie. http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid8.htm

[ Voor 72% gewijzigd door Animal op 12-09-2003 16:15 ]

Pagina: 1