Midi Wavetables

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Ik heb hier een 5.1 c-media geluidskaart en daar wil ik mijn midi files wat beter mee kunnen afspelen (CMI8738)

Met mijn sb128 kon ik 8 meg grote wavetables uploaden en toen klonkt het al wat beter.

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar met deze soundcard?
Is het uberhaubt wel mogelijk?
ZOnee, kun je dit dan ook softwarematig doen?
bvd :)

Het programma waar ik het mee afspeel kan ik nog wat instellen:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/animal01/got/bascos.JPG
edit:
ik heb gesearcht maar schijnlijk niet met de goede woorden ( midi, wavetable, c-media)

[ Voor 28% gewijzigd door Animal op 26-04-2003 18:56 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Animal schreef op 26 April 2003 @ 18:51:
Ik heb hier een 5.1 c-media geluidskaart en daar wil ik mijn midi files wat beter mee kunnen afspelen (CMI8738)

Met mijn sb128 kon ik 8 meg grote wavetables uploaden en toen klonkt het al wat beter.

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar met deze soundcard?
Is het uberhaubt wel mogelijk?
ZOnee, kun je dit dan ook softwarematig doen?
bvd :)

Het programma waar ik het mee afspeel kan ik nog wat instellen:

[afbeelding]
edit:
ik heb gesearcht maar schijnlijk niet met de goede woorden ( midi, wavetable, c-media)
Tja, Creative heeft SoundFonts die je alleen met een SoundBlaster kunt laden. Ik vrees dat je de soundfonts met je C-Media wel kunt vergeten. Mijn Aureon Space klinkt ook met de Microsoft driver het best.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wavetables zijn echte samples die in het geheugen (eprom of flash waarschijnlijk) van je geluidskaart geladen kunnen worden. Meestal klinken die realistischer dan FM-synthesized geluiden. Hoe dat precies met jouw kaart moet zou je op moeten zoeken in de handleiding of misschien op de site.

offtopic:
@MST_Morpheus: je hoeft niet de hele startpost te quoten, we bergijpen zo ook dat het een reply is op die post.

Verwijderd

Je kunt inderdaad geen soundfonts gebruiken. Je zult een softsynthesizer moeten downloaden als je beter geluid wilt via midi. Yamaha heeft een goeie. http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid8.htm

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 22:47:
Je kunt inderdaad geen soundfonts gebruiken. Je zult een softsynthesizer moeten downloaden als je beter geluid wilt via midi. Yamaha heeft een goeie. http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid8.htm
w00t, die klinkt goed zeg :9~ 8) Net ff gedownload.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
* Bigs baalt er nog steeds van dat Gravis geen geluidskaarten meer maakt ;(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bigs schreef op 27 April 2003 @ 01:44:
* Bigs baalt er nog steeds van dat Gravis geen geluidskaarten meer maakt ;(
Ja de Ultrasound daar zat een strak geluid in, die liet elke SB ver achter zich. Alleen compabiliteit met een aantal standaarden, daar schortte het aan. Ik heb zelf nooit zo'n kaart gehad, een vriend van mij wel.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik kan me ook nog iets herrinneren zoals de DB-50-XG en de SW-60-XG van Yamaha, heb ik toen allebei gehad, niet te gelijk, maar dat was ook super...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op 27 april 2003 @ 01:48:
[...]

Ja de Ultrasound daar zat een strak geluid in, die liet elke SB ver achter zich. Alleen compabiliteit met een aantal standaarden, daar schortte het aan. Ik heb zelf nooit zo'n kaart gehad, een vriend van mij wel.
Op een gegeven moment was die kaart echt de ultieme standaard alle spellen en demo's ondersteunden dat ding. Alleen zijn er nooit echt goeie windows drivers voor het ding gekomen helaas.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ok, maar wie gebruikt er tegenwoordig nog midi in zijn spellen? Een beetje mooie waves klinken al snel beter, zelfs op een onboard cheapo kaartje.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 22:47:
Idd deze klinkt STUKKEN beter.
Heel erg bedankt, dit zocht ik echt.

Misschien iemand die er nog meer heeft van deze plug-ins?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MST_Morpheus schreef op 27 April 2003 @ 01:48:
[...]

Ik heb hier nog 2 Ultrasoundjes draaien...een GUS Extreme en een GUS Max 2.1, zijn nogsteeds erg fijne kaartjes, maar ik doe er verder weinig meer mee...is wel leuk af en toe om met Fasttracker 2 te spelen. De MIDI-weergave heb ik me altijd over verbaasd...waarom deze nou zo goed was dat hij zelfs m'n AWE64 wist te overtreffen.
Pagina: 1