Fast Synchronizer wel uitgezet? dat k*tding zorgt ervoor dat ie zelfs in het BIOS al vastloopt op >=166MHz FSB.
Verwijderd
Ook al geprobeerd,_JGC_ schreef op 16 januari 2004 @ 10:27:
Fast Synchronizer wel uitgezet? dat k*tding zorgt ervoor dat ie zelfs in het BIOS al vastloopt op >=166MHz FSB.
zal ik nog wel een keer naar kijken,
misschien dat die tijdens het proberen weer eens is terug geschakeld
door het resetten en daarbij vergeten uit te zetten.
Maar hij kan idd al in mijn bios vastlopen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
memtests lopen gewoon door (memtset-86 v3)
ook op 166Mhz fsb
Maar daarna gaat ie toch vastlopen of uitzichzelf afsluiten of opnieuw opstarten
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netzteil PSU 550W Dual Fan Gold Euro55,00
6 Anschlüsse 5,25 Zoll
2 Anschuss 3,5 Zoll
Stromstecker nach ATX 2.01 und 2.03 Form
Technische Daten:
+ 3,3 Volt 30,0A
+ 5,0 Volt 40,0A
+12,0 Volt 20,0A
- 5,0 Volt 1,0A
-12,0 Volt 1,0A
+ 5,0 Volt 3,0A SB
Gewicht: 1,57kg
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 12:21 ]
oke , ik heb dit bord nu al enige tijd ( versie 2 ) maar wat mij opvalt is dat mijn proc temp veel hoger ligt als op mijn andere mobo , zo`n 8 a 9 graden.
Mijn xp 1900+ is idle , 47 C en full load 58 C .
.
OF m`n cpu cooler wordt gaar of die sensor klopt niet,. ik lees trouwens af met mbm en in de bios . mbm en bios komen redelijk geod overeen met elkaar trouwens
oja , zodra ik 1mhz overklok boot m`n systeem niet meer
Mijn xp 1900+ is idle , 47 C en full load 58 C .

OF m`n cpu cooler wordt gaar of die sensor klopt niet,. ik lees trouwens af met mbm en in de bios . mbm en bios komen redelijk geod overeen met elkaar trouwens

oja , zodra ik 1mhz overklok boot m`n systeem niet meer

[ Voor 8% gewijzigd door Galaxis op 29-01-2004 23:23 ]
Bij een Palomino CPU wil die temperatuurmeting nog wel eens afwijken, als ik mn moederbord moet geloven zou mn pally allang gekookt moeten zijn op temperaturen > 100 graden
ow oke , dus hij is niet zo warm als dat de sensor mij vertelt ?_JGC_ schreef op 29 januari 2004 @ 23:56:
Bij een Palomino CPU wil die temperatuurmeting nog wel eens afwijken, als ik mn moederbord moet geloven zou mn pally allang gekookt moeten zijn op temperaturen > 100 graden
Verwijderd
Me barton2500 word ook niet goed herkend . Temps zijn volgens het bios 80c terwijl het aanvoelt alsof het 45c is . Ik weet echt niet wat er mis is maar het lijkt toch een bios probleem te zijn.
Ik instaleerde me barton2500 zodra ik het kocht zonder de bios te resetten en zo en mp's terug zetten. Me vcore mod was ook op 1.8v met de mod. I gebruik een aero 7 lite. Had hem op full speed toen ik boote en hij boote meteen op 12.5 x 180 = 2250mhz stabiel gewoon de settings dat ik op me 1700 gebruikte .
Ik heb vaker een heatsink op deze mobo gemount . Heb zelfs ongeveeer 3 verschillende geprobeert.
Ik heb de tijdelijke voltmod ongedaan gemaakt en op default gezet . Ik run nu me 1700 @ 2083 mhz at 1.66v temps op me aero 7 lite 1600rpm 41c
Toen ik me barton ging mounten deed ik genoeg cooling paste erop. En ja ik ben bekend met cooling paste appleyen ( artic 3 ). Zit nu tijdelijk met coolermaster witte pasta te exprimenteren lekker veilig als ik het telkens af moet doen.
ik gebruik cheepo 127 bios . Iemand anders die ik sprak gebruikt die andere 313 of zo en krijgt ook gekke temps met zijn barton2500.
Ik instaleerde me barton2500 zodra ik het kocht zonder de bios te resetten en zo en mp's terug zetten. Me vcore mod was ook op 1.8v met de mod. I gebruik een aero 7 lite. Had hem op full speed toen ik boote en hij boote meteen op 12.5 x 180 = 2250mhz stabiel gewoon de settings dat ik op me 1700 gebruikte .
Ik heb vaker een heatsink op deze mobo gemount . Heb zelfs ongeveeer 3 verschillende geprobeert.
Ik heb de tijdelijke voltmod ongedaan gemaakt en op default gezet . Ik run nu me 1700 @ 2083 mhz at 1.66v temps op me aero 7 lite 1600rpm 41c
Toen ik me barton ging mounten deed ik genoeg cooling paste erop. En ja ik ben bekend met cooling paste appleyen ( artic 3 ). Zit nu tijdelijk met coolermaster witte pasta te exprimenteren lekker veilig als ik het telkens af moet doen.
ik gebruik cheepo 127 bios . Iemand anders die ik sprak gebruikt die andere 313 of zo en krijgt ook gekke temps met zijn barton2500.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 02:27 . Reden: die iemand dat ik sprak is TLRnZ. zag hem eerst niet maar zo te zien is hij al in de forum aanwezig ]
Ik krijg "gekke" temps met elke bios die ik tot nu toe gebruikt heb
echter dit is alleen als ik dit softwarematig uitlees, in de bios staat alles gewoon correct
echter dit is alleen als ik dit softwarematig uitlees, in de bios staat alles gewoon correct
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Zo, er zijn vast nog steeds mensen die dit bordje gebruiken, ik wel in ieder geval en ik loop nu tegen enkele vreemde zaken aan.
Ik heb een Barton 2600+ aangeschaft, die mijn t-bird 1400 heeft vervangen. Alleen, hij loopt niet op 166mhz fsb... Ik krijg geen post dus heb ik het nu ingesteld op 150mhz fsb, waarmee de proc dus behoorlijk onderklokt is.
Ik vind dit vreemd, aangezien er veel mensen zijn (zie ook de startpost) die een fsb van boven de 200mhz draaien. Ik heb het chb313 bios er op gezet, maar dit mocht niet baten.
Een andere vraag is het geheugen. Ik heb een reepje van 512mb twinmos pc3200 geheugen, als ik het bios "auto-detect memory speed" laat doen dan geeft hij 200mhz. Moet ik dit nu zien als 400mhz DDR, dus pc3200, of is er iets verkeerd? Als ik hem handmatig instel op 300 mhz (ivm 150mhz fsb) dan is het meteen einde oefening en een cmos clear, de timings safer zetten helpt niet.
Ik heb een Barton 2600+ aangeschaft, die mijn t-bird 1400 heeft vervangen. Alleen, hij loopt niet op 166mhz fsb... Ik krijg geen post dus heb ik het nu ingesteld op 150mhz fsb, waarmee de proc dus behoorlijk onderklokt is.
Ik vind dit vreemd, aangezien er veel mensen zijn (zie ook de startpost) die een fsb van boven de 200mhz draaien. Ik heb het chb313 bios er op gezet, maar dit mocht niet baten.
Een andere vraag is het geheugen. Ik heb een reepje van 512mb twinmos pc3200 geheugen, als ik het bios "auto-detect memory speed" laat doen dan geeft hij 200mhz. Moet ik dit nu zien als 400mhz DDR, dus pc3200, of is er iets verkeerd? Als ik hem handmatig instel op 300 mhz (ivm 150mhz fsb) dan is het meteen einde oefening en een cmos clear, de timings safer zetten helpt niet.
Great minds think alike!
1 ik kan me vergissen maar was er niet een jumper of instelling om te kiezen tussen 100/133 fsb en 166/200 fsb ?Verbal Kint schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:58:
1 Ik heb een Barton 2600+ aangeschaft, die mijn t-bird 1400 heeft vervangen. Alleen, hij loopt niet op 166mhz fsb... Ik krijg geen post dus heb ik het nu ingesteld op 150mhz fsb, waarmee de proc dus behoorlijk onderklokt is.
2 Een andere vraag is het geheugen. Ik heb een reepje van 512mb twinmos pc3200 geheugen, als ik het bios "auto-detect memory speed" laat doen dan geeft hij 200mhz. Moet ik dit nu zien als 400mhz DDR, dus pc3200, of is er iets verkeerd? Als ik hem handmatig instel op 300 mhz (ivm 150mhz fsb) dan is het meteen einde oefening en een cmos clear, de timings safer zetten helpt niet.
lijkt me dat je die dat vent vergeten om te zetten
(mijn 2500 doet het nog prima
2 200 mhz is idd correct.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik ben bang dat je je inderdaad vergist.heuveltje schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:03:
[...]
1 ik kan me vergissen maar was er niet een jumper of instelling om te kiezen tussen 100/133 fsb en 166/200 fsb ?
lijkt me dat je die dat vent vergeten om te zetten
(mijn 2500 doet het nog prima)
2 200 mhz is idd correct.
Ik dacht even dat ik misschien zoiets over het hoofd had gezien en helemaal zeker weet ik het ook nog niet, maar als ik de handleiding bekijk dan kom ik een dergelijke jumper nergens tegen. Voor de zekerheid zal ik straks thuis nog even kijken.
Great minds think alike!
volgens mij was er wel degelijk een jumper. want zelf heb ik ook geen problemen gehad. heb er meerdere processoren op gehad, en werkten allemaal.
Het gekke is alleen dat die van jou het niet op 166mhz doet. mijn 133mhz processor deed het zelfs op 212mhz... dus moet die van jou toch wel op 166 moeten willen lopen
Het gekke is alleen dat die van jou het niet op 166mhz doet. mijn 133mhz processor deed het zelfs op 212mhz... dus moet die van jou toch wel op 166 moeten willen lopen
bla?
Precies, 166 lijkt mij ook bepaald niet teveel gevraagd.Q-bone schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:31:
volgens mij was er wel degelijk een jumper. want zelf heb ik ook geen problemen gehad. heb er meerdere processoren op gehad, en werkten allemaal.
Inmiddels heb ik het ding thuis aan een nadere insepctie onderworpen en ik kan nergens een fsb jumper vinden, alleen een serie om de multiplier mee in te stellen. Waar op het bord zouden ze moeten zitten.

Great minds think alike!
Verwijderd
Volgens mij nergens.
Ik heb er zelf 2, rev. 1.1A en ik heb volgens mij op geen van die bordjes een jumper moeten zetten.
Ik heb er zelf 2, rev. 1.1A en ik heb volgens mij op geen van die bordjes een jumper moeten zetten.
Ik heb me vergist, was in de war met me oude msi bordje. Mea Culpa
Maar dan weet ik het ook niet meer. kijk even met mbm of hij ook de opgegeven snelheid loopt. en of hij wel genoeg voltage krijgt.
Maar dan weet ik het ook niet meer. kijk even met mbm of hij ook de opgegeven snelheid loopt. en of hij wel genoeg voltage krijgt.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Bij mij loopt mijn Athlon 2600+ ook alleen stabiel op 133fsb met de LS7A2 dus op 2000+ rating. Op 166FSB loopt de pc continu vast. Ik zal de tip van fastwrites es proberen morgen.
Unknown
Mijn bordje loopt al maanden stabiel @ 2400+ (1800+), en dat met een 5 euro cooler en met 1GB b-merk geheugen.
(Ja alles moest goedkoper dan goedkoop
)
(Ja alles moest goedkoper dan goedkoop
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Gelukkig, ik ben niet de enige.Quintus schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:24:
Bij mij loopt mijn Athlon 2600+ ook alleen stabiel op 133fsb met de LS7A2 dus op 2000+ rating. Op 166FSB loopt de pc continu vast. Ik zal de tip van fastwrites es proberen morgen.
Ben jij inmiddels iets opgeschoten? Die van mij draait nu 155*12.5 (niet gelocked
Great minds think alike!
Nee, alle FSB/Ram instellingen anders dan 133/133 geven tot nu toe vastlopers (133/166, 166/166, 133/200, 166/200)Verbal Kint schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:24:
[...]
Gelukkig, ik ben niet de enige.![]()
![]()
Ben jij inmiddels iets opgeschoten? Die van mij draait nu 155*12.5 (niet gelocked), waardoor de kloksnelheid iig weer gelijk is aan die van een "normale" Barton 2600+.
Hoe krijg jij hem op 155*12.5?
Update: Hij loopt nu vooralsnog stabiel op 155/155 2400+ snelheid
is iig een vooruitgang.
[ Voor 28% gewijzigd door Quintus op 14-12-2004 17:09 ]
Unknown
Heb intussen wel 1 Blue screen of Death gehad tot nu toe.
Een ander probleem dat ook al eerder voorkwam is dat soms plots de internet verbinding wegvalt en de pc om de 5 a 10 seconden er 2 blijft hangen. Ook bij het afsuiten. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
Een ander probleem dat ook al eerder voorkwam is dat soms plots de internet verbinding wegvalt en de pc om de 5 a 10 seconden er 2 blijft hangen. Ook bij het afsuiten. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
Unknown
Ik heb die van mij inmiddels afgedankt (belangstelling iemand,
). Ook met mijn nieuwe grafische kaart kon hij niet overweg (blue screen na blue screen), dus ik heb nu een Asus A7V880 gekocht. Prima ding overigens.
Great minds think alike!
Verwijderd
ik heb 2 probleempjes:
1. de cardreader ziet niks anders dan de Cflash, en ik wil juist graag mn SD-kaartjes van mn palm Tungsten T2 erin kunnen editen!
2. De PC loopt regelmatig vast, ik heb winXP pro NL SP2 schoon geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. De bios op safe-settings helpt niet, ik zal nu de cheapobios erop zetten, hopen dat dat helpt,. Hij loopt minder vaak vast als ik de CPU-speed omlaag draai (133 -> 120 oid), maar nog steeds loopt ie af en toe vast. Het ligt helemaal niet aan de workload van de CPU, als ie soms een nachtje aanstaat om wat te downloaden is ie vrijwel altijd vastgelopen. Ook vaak tijdens browsen.
Waar dat aan kan liggen:
- hij draait op een 250W voeding, aangezien mn oude voeding overleden was. Maar: als ik de DVD en CD drives eruit haal loopt ie nog steeds vast.
- de CPU-temp is zo'n 59 graden idle, 64 graden max. Ik heb me daar eerder over verbaast, maar dat schijnt normaal te zijn bij een AMD Athlon 1700+... (?). In ieder geval zit er een goeie koeler op met koelpasta ertussen.
- defect RAM?
met name probleem 2 is een echt irritant probleem... mn vriendin vliegt me haast aan als dat ding weer eens is vastgelopen (en dat is zeker niet leuk
).
iemand een idee?
1. de cardreader ziet niks anders dan de Cflash, en ik wil juist graag mn SD-kaartjes van mn palm Tungsten T2 erin kunnen editen!
2. De PC loopt regelmatig vast, ik heb winXP pro NL SP2 schoon geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. De bios op safe-settings helpt niet, ik zal nu de cheapobios erop zetten, hopen dat dat helpt,. Hij loopt minder vaak vast als ik de CPU-speed omlaag draai (133 -> 120 oid), maar nog steeds loopt ie af en toe vast. Het ligt helemaal niet aan de workload van de CPU, als ie soms een nachtje aanstaat om wat te downloaden is ie vrijwel altijd vastgelopen. Ook vaak tijdens browsen.
Waar dat aan kan liggen:
- hij draait op een 250W voeding, aangezien mn oude voeding overleden was. Maar: als ik de DVD en CD drives eruit haal loopt ie nog steeds vast.
- de CPU-temp is zo'n 59 graden idle, 64 graden max. Ik heb me daar eerder over verbaast, maar dat schijnt normaal te zijn bij een AMD Athlon 1700+... (?). In ieder geval zit er een goeie koeler op met koelpasta ertussen.
- defect RAM?
met name probleem 2 is een echt irritant probleem... mn vriendin vliegt me haast aan als dat ding weer eens is vastgelopen (en dat is zeker niet leuk
iemand een idee?