Mijn stelling is dat aanzet van evolutie kan plaatsvinden tijdens het leven van een wezen met betrekking tot bijvoorbeeld de spieren. Dit kan nog worden bewezen nog uitgesloten. Het expiriment zou duizenden jaren kunnen duren. (Vooruit speculatie)Confusion schreef op 18 September 2003 @ 17:43:
[...]
Ik ben het niet met je eens dat Descartes de filosofie schraler heeft gemaakt. De redenatie die jij gebruikt om die uitspraak te steunen, kan je net zo goed voor de natuurkunde ophangen, maar dan leidt die tot een onaanvaardbare conclusie.
Overigens kan ik je verhaal nauwelijks volgen, dus het zou ook aan je schrijfvaardigheid kunnen liggen, in plaats van aan mijn leesvaardigheid.
[...]
Wat was je intentie daarmee dan?
[...]
In mijn post zat geen enkele weerlegging. Er zat een stukje informatie en een uitnodiging tot het opstellen van testbare hypothesen, zoals wetenschap dat vereist. Er zo maar op los speculeren is noch wetenschap, noch filosofie. Ik probeer je te verleiden tot duidelijk stellen wat je nou eigenlijk heb bedacht, want tot nu toe kan ik je niet volgen.
[...]
En de wetenschap gaat alleen maar sneller, omdat bovenstaande niet gebeurd. Ook hier op het forum niet. Hier op het forum gebeurt hetzelfde als in de echte wetenschap: de fantasie wordt in contact gebracht met wat we weten van de wereld en we kijken hoe we die erin kunnen passen en hoe we kunnen aantonen wat er aan de fantasie klopt.
[...]
Over welke samenhang heb je het in vredesnaam? Persoonlijk komen jou postjes hier nogal warrig op me over. Ik kan niet volgen welke ideeen je allemaal bij elkaar raapt en waar je daarmee precies heen wilt om ons iets duidelijk te maken. Voordat je nou naar mij gaat wijzen, zou je je even af kunnen vragen of dat niet aan jouw schrijfstijl ligt, want volgens mij ben ik niet de enige die jouw postjes redelijk van-de-hak-op-de-tak over vind komen.
Afwijking 2e maxime.Maar door niet altijd voor het rechte pad te kiezen dwalen we soms af naar andere onderwerpen. Dit vind ik interessant, ik kom zo meer te weten en vind meer om over na te denken.
De intentie: discussie, interessante voorbeelden, kennisoverdracht.
het zal nog steeds wel vaag zijn.
Jammer van de poetsvis, hoe zullen we hem eten, gebakken?
Ik lust hem echter niet aangebrand.
Sorry voor mijn kutschrijfstijl.
PS
Vladimir je hebt gelijk, echter ik heb wel zin maar even geen tijd ik kom er later ontopic op terug als het mag.
Als licht valt ligt licht, maar hoe kan iets zo licht als licht nu vallen? Verlicht mij.