[Ximian] Evolution ook onder Windows? *

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Onder linux ben ik net begonnen met het gebruik van Ximian Evolution voor mijn mail.
Omdat ik het liefst onder zowel Linux als Windows hetzelfde programma gebruik, vroeg ik me af of er al 1 of andere wazige japanner ofzo Windows Binaries heeft ge-released. Ximian zelf doet dit namelijk niet, en ik ben niet goed genoeg in C om het zelf te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door dawuss op 10-09-2003 19:14 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
toch maar een schopje :)

Misschien moet het woordje Evolution erbij in de topictitel

micheljansen.org

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien dat het wil draaien onder Cygwin?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
probeer Microsoft Outlook eens ;)
Evolution heeft Outlook als basis genomen...

Ik vind Evolution trouwens wel beter, dus zal wel mooi zijn als er een port kwam :9

[ Voor 36% gewijzigd door KnoppenSpook op 12-09-2003 14:33 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh.........n00b achtige vraag :

Stel je voor ik heb de source van dat proggie in C he..........dan gooi ik het in mijn C++ Compiler van Borland.......krijg ik dan het proggie voor Windows als zegmaar .exe :?

Dan doen we het effe gewoon namelijk :D maaar ik weet nie tof dit kan en waar vind ik de source :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zym0tiC
  • Laatst online: 23:43

Zym0tiC

^_^

nero355 schreef op 12 September 2003 @ 14:37:
Ehh.........n00b achtige vraag :

Stel je voor ik heb de source van dat proggie in C he..........dan gooi ik het in mijn C++ Compiler van Borland.......krijg ik dan het proggie voor Windows als zegmaar .exe :?

Dan doen we het effe gewoon namelijk :D maaar ik weet nie tof dit kan en waar vind ik de source :?
dat gaat zo maar niet. Windows zal namelijk andere systeembestanden en Api's oproepen als Linux, linux heeft zelfs geen api's.
Als porten zo makkelijk was was al je windows software ook makkelijk te gebruiken onder linux

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Op zich gaat het wel zo, maar er worden in source altijd functies gebruikt die alleen op een bepaald platform bestaan. In dat geval moet je daar dus een vergelijkbare functie voor bieden, wanneer je het voor een ander platform compileerd.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm..........ik was het porten gedeelte vergeten 8)7 oops sorry gaat dus niet door, ben ik namelijk veel te C n00b voor ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

gtk is wel voor windows, dus het grafische gedeelte zou wel snel geport moeten kunnen worden.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb er onvoldoende verstand van, maar het is dus theoretisch mogelijk om Evolution te draaien met cygwin en GTK voor windows?
Dan verwacht ik dat iemand dit wel al gedaan heeft :)
Nu nog kijken wie ;)

micheljansen.org

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
je hebt kans dat de zooi helemaal compilet onder cygwin, maar dan moet je waarschijnlijk ook XFree gaan draaien onder windows (kan ook, maar het is zo'n gedoe allemaal).

http://www.cygwin.com/

• blackd
  • Niet online
Ehhh... jij?!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1