Rode gloed op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 51661

Topicstarter
Ik heb bij het spelen van b.v. half-life en chaser als ik in een wat minder verlichte omgeving ben (b.v. hier en daar klein lichtpuntje) dan is alles eenbeetje roodachtig, alsof je in de schemering zit als het ware. Dit is echt super irritant, want het hoort gewone kleuren te hebben zoals ik dat op de schermen van mijn huisgenoten zie.
Als je het niet weet dat het niet zo hoort zou je denken dat alles gewoon wat roder hoort, maar als je gezien hebt hoe het WEL hoort, dan is eht super irritant :r

Ik heb een Asus GeForce 4 Ti4400 128MB en een IIyama 19" Vision master pro 452.
(win XP prof)
}:O

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08-2024
maak is een screenshot. als nou iemand anders dat ziet en die ziet geen rode vlek waar jij die wel ziet dan zal het aan je beeldscherm liggen (lijkt mij), en anders aan je systeem of windows ofzo.

nieuwste drivers al geprobeerd?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Anoniem: 72339

Ga eens naar de OSD van je monitor: Color Control -> Color Temp.
En zet die op 9400K

Topicstarter
color temp stond op 9000, maar nu op 9400, ik zal ff screenie maken :P

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
Kun je de kleur temp van rood dan niet los van de andere kleuren instellen?

tvw

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
Anders je monitor proberen bij een ander op z'n/haar pc. Als dat mag tenminste.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 13:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

sja gewoon de kleurinstellingen met de hand een beetje bijwerken (?)

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 10-09-2003 14:30 ]

ma ma ma ma ma macron one

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Heb je misschien een optie 'color return' in je osd-menu? Ik heb dat namelijk wel bij mn Dell p991. Als ik die optie gebruik (kan pas nadat mn monitor 15 min opgewarmd is) als mn zwart een beetje verkleurd is naar rood, dan wordt mn zwart weer mooi diepzwart.

Hier komt iets hips te staan

Topicstarter
hier de screenies:

Chaser:
Afbeeldingslocatie: http://www.magik-kunst.nl/java/screenie1.gif
Zoals je ziet zijn de "niet schaars verlichtte" onderdelen wel normaal (rechtsboven)

Counter-Strike:
Afbeeldingslocatie: http://www.magik-kunst.nl/java/screenie2.gif

Topicstarter
hmm, wat donkerder dan verwacht, maar denk wel dar duidelijk is wat ik bedoel :)

• Arunia
Heeft dat niet gewoon te maken met de lampen die er in het spel schijnen?
Ik zie in dit voorbeeld namelijk een geel achtige lamp en een stel rode lampen. Het kan zijn dat het bij jou alleen maar mooier is gemaakt. Maar dat kan aan mij liggen. Als dat het niet is, dan zie ik niet wat je bedoeld.

Anoniem: 29171

ik zie ook een rode gloed maar volgens mij licht dat aan het spel toch ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 29171 schreef op 10 September 2003 @ 15:06:
ik zie ook een rode gloed maar volgens mij licht dat aan het spel toch ?
Ja ik ook alleen bij die CS screenie maar dat is de roest denk ik van die containers ofzo/staal spul toch :? KORTOM : hoort zo :) en ehh.......die chaser screenie is OK ;) (gaaf spel trouwens heb de demo hier WOEI :D )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Topicstarter
hmm, inderdaad misschien niet echt het beste voorbeeld, maar in halflife heb je wel eens plaatsen waar je alleen met je zaklamp kan schijnen he? Nou, als ik dat doe, zie ik een rood schijnsel, maar als een huisgenoot dat doet, ziet hij de normale ondergrond (b.v. grijs metaal waar ik het roodachtig zie)

• Arunia
en als je nou eens probeerd de monitoren om te wisselen? Dan kun je dingen uitsluiten.

Topicstarter
treu, treu :) moet ik ff w88 tot morgen, huisgenoot is er nu niet, laat uitkomst dan wel ff weten

• Arunia
Dan sneak je z'n kamer in en probeer je het snel. :P jk
Ik heb weleens gehad met een pc dat het beeld rood achtig was toen ik em opstarte, de keer daarop werd ie geel. Bleek dat ik tevaak dat snoer van die monitor in en uit de kaart had gehaald en dat ik per ongeluk eerst 1 en toen 2 pootjes had omgebogen. Best stom, maar denk niet dat dit bij jou het geval is, aangezien je het anders allang had moeten weten.

Topicstarter
Hmm, ik zit nu op een andere PC (dus ook met andere monitor) en ik zie dat de plaatjes het hier wel gewoon goed doen! dus het ligt aan mijn monitor ben ik bang....
De plaatsjes zijn hier inderdaad goed en niet roodachtig... hmm, wel vreemd, de kleurtemperatuur staat goed en ik zou niet weten hoe ik het anders kan instellen... iemand? :'(

Topicstarter
Iemand? :P

Anoniem: 74076

Jup, zelfde probleem (af en toe rood, soms een blauwe gloed).

Waarschijnlijk is je monitor kabel aan het kapot gaan. Een beetje morren aan de kabel kan het probleem (voor een tijd) oplossen. Zorg er verder voor dat de kabel gewoon 'vrij' hangt, dus niet dat er nog 26 snoeren overheen hangen.
Blijft het probleem... jah, een nieuwe kabel kopen is het beste, je moet alleen wel zeker weten dat je een monitor hebt met een los te maken kabel :). Ik heb dus pech aangezien ik m'n kabel niet los kan maken van m'n monitor dus als het probleem erger wordt zal het een nieuwe monitor worden. En nee... ik heb geen zin om te gaan solderen en het risiko te lopen op 10kV op m'n klauwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb je die monitor nou al geprobeerd op een andere pc? Als ie dan hetzelfde probleem geeft, dan is het de monitor. Anders ligt het aan je grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, idd, op een andeer PC is het beeld precies hetzelfde, dus ben bang dat het mijn monitor is...

MOOI KL*T*!! Heb 500 euro voor dat ding neergelegd (IIyama 19", ong een jaar geleden gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
Probeer eens een andere kabel zoals Frankmd al zei voordat je 19" bij het vuilnis zet :P.

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 29-09-2003 21:15 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Meet een beetje mzzl kan je er ook een BNC kabel aanhangen, kost wel wat maar dan heb je wel het beste transport naar je beeldbuis. Elke kleur zijn eigen kanaaltje en ook de v-sync en h-sync zijn gescheiden :)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:27

vanke014

Format C: Y/Y ?

Anoniem: 74076 schreef op 10 september 2003 @ 19:30:
Jup, zelfde probleem (af en toe rood, soms een blauwe gloed).

Waarschijnlijk is je monitor kabel aan het kapot gaan. Een beetje morren aan de kabel kan het probleem (voor een tijd) oplossen. Zorg er verder voor dat de kabel gewoon 'vrij' hangt, dus niet dat er nog 26 snoeren overheen hangen.
Blijft het probleem... jah, een nieuwe kabel kopen is het beste, je moet alleen wel zeker weten dat je een monitor hebt met een los te maken kabel :). Ik heb dus pech aangezien ik m'n kabel niet los kan maken van m'n monitor dus als het probleem erger wordt zal het een nieuwe monitor worden. En nee... ik heb geen zin om te gaan solderen en het risiko te lopen op 10kV op m'n klauwen :+
Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen wordt het bij mij een beetje groen. (Om misselijk van te worden).

Nu nog even die kabel vervangen :D

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn kabel zit aan mn monitor vast :(
heb verder geen aansluitingen aan de achterkant! bahbahbahbah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74076

Ik heb toch het idee dat mijn monitor nu echt aan het overleiden is. Het beeld trilt nu ook af en toe (horizontaal, ong. 5 pixels heen en weer) en geeft soms ook wat ruis aan de zijkant. Het lijkt me dat er nu meer mis is met deze monitor dan alleen de kabel. Monitor is 1 1/2 jaar oud (gekocht op HCC) dus garantie zal ook wel een probleem worden...
Pagina: 1