Steam + CS1.6 gold today

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.095 views sinds 30-01-2008

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Vanaf Valve's HLDS mailinglist:
Timeline:
We will be releasing the dedicated server binaries later today.
Tomorrow we will be releasing the client.
In a couple of weeks we will make this update mandatory.

What is it:
This release is converting all users to Steam. When you install the client
you will need to have a valid HL or CStrike CD-Key. Dedicated servers will
need to create accounts but will NOT need to enter a cd-key. At no point
will anyone have to enter credit card details. In the future there will be
the option to purchase the "Platinum Pack" via Steam if you don't currently
own a copy.

This release consists of: Counter-Strike 1.6, Half-Life, TeamFortress
Classic, DMC, Ricochet and Day-of-Defeat 1.0.

What changed:

http://www.steampowered.c.../Linux%20Dedicated%20Serv
er.html
http://www.steampowered.c...y/Dedicated%20Server.html

http://www.steampowered.c.../Team%20Fortress%20Classi
c.html
http://www.steampowered.c...story/Counter-Strike.html

Steam Issues:
Q: Can I use Steam with a modem?
A: Yes, steam will work for modem users.

Q: Is WON going away?
A: Yes, once we have completed the rollover we will slowly remove parts of
the WON system as they become obsolete.

Q: Has the net code been changed since the beta?
A: No, apart from small bug fixes.

Q: Will my existing 3rd party programs work (i.e Admin Mod, CDeath, ...).
A: In general yes, all existing 3rd party programs can still work under
Steam. The individual authors of each program will need to inform their
users of any install directory or configuration changes.

Q: Do I need to alter my firewall setup?
A: Steam requires some extra ports to be opened for outgoing access, read
this page for details:

http://www.steampowered.c...050915505,27362300,105091
5726,98098300

Q: What happens to my current banlist?
A: Everyone will be getting assigned a new Steam ID and it will not be
possible to convert old banlists.

- Alfred
Met andere woorden, na lang wachten, eindelijk een nieuwe versie van CS en hopenlijk een betere cheatdetection. Helaas jammer dat de oude banlist niet meegenomen kan worden

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:37

Eijkb

Zo.

Wel interessant allemaal. Heb zelf 1.6 Beta heel even gespeeld en vond het wel oké. Ook in het gebruik van Steam zie ik vooralsnog geen nadelen buiten het feit dat ik de interface van steam niet altijd even handig vind en dat het progje soms raar doet. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat Valve het uiteindelijk prima voor elkaar krijgt. Dus nu nog een maandje of twee CS1.6 spelen en dan? CS2.0! Ik help het hopen.

.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Ik denk dat dit een grote stap vooruit is. Jammer dat de unique-id-banlist niet mee kan, maar ze kunnen toch wel zorgen dat de ip-banlist mee kan?

De beta 1.6 heb ik ook een tijdje gespeeld, de nieuwe wapens zijn wel 'chill' en ook handig is het menuutje (wat overigens niet altijd goed werkt net zoals @console). Wel handig is dat je nu ook met andere videokaarten kan switchen tussen je desktop en het spel.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

The Steam 1.0 (non-beta) installer will be available at 11:00 am PST on Wednesday, September 10th.
--------------------------------------------------------------------------------

SYSTEM REQUIREMENTS
Windows 98, ME, 2000 or XP
256 MB RAM
1.0 Ghz processor
1GB HD space (strongly recommended)
Broadband Internet connection (128kb/s or higher strongly recommended)

dit komt van de officiele steam site :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:35
En de soundbug is eruit d:)b
Beta van 1.6 wel een aantal keertjes gespeeld maar liep niet helemaal lekker op mijn bak op de een of andere manier. Binnenkort maar weer eens proberen..

• reddevil
btw 11 pst = 20 uur hiero...

ik vind het wel jammer dat die nieuwe wapens (vooral van t) behoorlijke aso-sproei=heady-wapens zijn

• Eijkb
  • Laatst online: 10:37

Eijkb

Zo.

aso-sproei=heady-wapens?! Toevallig een voorstander van het snipen die boos wordt als iemand hem per ongeluk omlegt met een mp5? :+

Sproeien heeft imo alleen zin @ close range en dan nog moet je niet te veel sproeien wil je het waterdicht houden. Geen idee eigenlijk ofdat het met de nieuwe wapens makkelijker wordt om te rushen tegen een stel AWM-ers. Ik hoop van wel eigenlijk.

.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
he, dacht dat deze pas later dit jaar zou komen? :)
ben er iig wel benieuwd naar, heb de beta wel een enkele keer gespeeld
maar dat Steam gebeuren qua downloaden vind ik nog steeds ruk :(

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Volgens mij zit de meerderheid van de spelers echt niet te wachten op het feit dat ze nu opeens ff steam moeten gaan installeren om de nieuwste CS versie te kunnen spelen ;/
Vooral met 56k/isdn lijkt me dit een ramp!

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

HyperMan schreef op 10 september 2003 @ 11:39:
Volgens mij zit de meerderheid van de spelers echt niet te wachten op het feit dat ze nu opeens ff steam moeten gaan installeren om de nieuwste CS versie te kunnen spelen ;/
Vooral met 56k/isdn lijkt me dit een ramp!
Ik geef ze toch wel gelijk, om zich te richten op de breedband verbindingen ipv 56k/ISDN. Tuurlijk, het is misschien niet fijn voor hun, maar ooit moet je naar de toekomst werken.

Maar aan de andere kant is het toch niet zo'n ramp? Als een 56ker een update voor CS wilt downen, dan moet ie ook al gauw een MBtje of 10 (of 120mb voor de full mod versie) binnenhalen. Bij Steam download je steeds kleinere updates, en de andere spellen/mods kan je gewoon uitschakelen.

Verwijderd

Geen ramp..?
Any Steam game, when played on a LAN or otherwise, requires that each individual client be able to authenticate via the Internet.

At a LAN party, this means that Internet access must be available to every machine on which Steam games are being played. At large events, it will be necessary for each attendee to let their games fully update before attending to avoid taxing the shared internet connection with too much content delivery

Verwijderd

Als dat echt zo is kan het cs nog wel is een bult populairiteit kosten want er zijn veel lans waar geen inet is

Verwijderd

Eigenlijk niet nee... maar daar doelde ik helemaal niet op :)

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
woei ben benieuwd ik hoorde dat je oude login niet werkt, betekent dan dat de oude steam het nooit meer gaat doen ? oftewel verwijder :)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Het schijnt dat je je oude Steam kan updaten met de nieuwe installer, dan hoef je minder data te downen

• salutem
lol kheb net alles weggegooid ff maar een dagje terug met xp :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 13:09:
Als dat echt zo is kan het cs nog wel is een bult populairiteit kosten want er zijn veel lans waar geen inet is
Ben ik volledig met je eens, Netgamez 2k3B bijvoorbeeld, Zitten ze nu doodleuk te huilen van .. Ja we gaan 1,5 draaien, en laat nou net de helft van mijn clan ALLEEN 1.6 willen spelen... dus ook nie eens 1.5 geinstalled hebben, zit ik dus met een half team... lekker is dat :(

• quakerix
  • Laatst online: 03-09 20:30
1.6 suigt zo inorm,, dit is de slechtste dag voor CS !!

• Crash
owh fuck it :(
hoe verzinnen ze het |:(
lekker dan, eind oktober organiseren wij een LAN, met hoogstwaarschijnlijk geen internet :{
ze zijn lekker bezig daar, ze duwen Steam dus gewoon door je strot, en je moet zelf maar zien hoe je het oplost

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quakerix schreef op 10 September 2003 @ 14:50:
1.6 suigt zo inorm,, dit is de slechtste dag voor CS !!
wow, deja vu :Z

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Wussie
Misschien de heren van steam liev aan kijken, of er via de updates die voor dedicated servers uitkomen, misschien een update om de zoveel tijd gemaakt kan worden die ervoor zorgt dat je via LAN kan authen, dus ff je woncomm.lst aanpassen???

• Crash
WuSSiE schreef op 10 September 2003 @ 15:01:
Misschien de heren van steam liev aan kijken, of er via de updates die voor dedicated servers uitkomen, misschien een update om de zoveel tijd gemaakt kan worden die ervoor zorgt dat je via LAN kan authen, dus ff je woncomm.lst aanpassen???
denk idd dat ze er toch een oplossing voor zullen moeten vinden ja
want anders snijden ze zichzelf toch aardig in de vingers
CS wordt immens veel gespeeld op LAN's, op zowel LAN's met internet en LAN's zonder internet

ik vind het ronduit stom van ze iig :(

• reddevil
ik denk dat ze daarop wel iets verzinnen, anders zal het op LANs niet meer populair zijn :/
aso-sproei=heady-wapens?! Toevallig een voorstander van het snipen die boos wordt als iemand hem per ongeluk omlegt met een mp5?

Sproeien heeft imo alleen zin @ close range en dan nog moet je niet te veel sproeien wil je het waterdicht houden. Geen idee eigenlijk ofdat het met de nieuwe wapens makkelijker wordt om te rushen tegen een stel AWM-ers. Ik hoop van wel eigenlijk.
Met nieuwe wapens kan je zo'n beetje 3 keer zolang sproeien (en raken) als met een ak en ze schieten misschien even hard als een colt. En nee sproeien boeit me niet echt, wanti k doe het zelf ook, alleen jammer dat de wapens op hetzelfde niveau als de colt/ak zitten. 9/10 mensen gaan dus als ze een rifle kopen gewoon als ct een colt/famas en t een ak/galil.

Wat ik wel weer erg cool vind is dat de glock een update heeft (meer dam) en dat riot shield er is.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Verandert er eigenlijk ook nog wat aan Team Fortress? Wordt die ook geupdate naar die versie die je al een tijdje met de beta kan spelen?

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Snap niet hoe mensen een release van 1.6 serieus kunnen nemen als er niks staat op counter-strike.net over een release.
Mensen op Gotfrag.com hadden het ook al begrepen dat het niet zo was.
1.6 is en blijft voor zover ik weet en ik uit de feiten kan halen gewoon BETA.
En zo niet dan komt de eerste persoon maar met harde bewijzen waar gezegd wordt dat het om de volledige release van 1.6 gaat, want ik geloof het nog altijd niet :)

• Crash
er was iig wel bekend dat CS 1.6 zou ophouden met Beta zijn,
het zou niet meer mogelijk zijn om via Steam 1.6 te spelen

zal ff bron zoeken
[edit]
http://www.gamer.nl/nieuws/19011 :)
Van Gamer.nl:
Valve heeft laten weten dat de Steam beta aanstaande dinsdag eindigt. Wanneer de volledige versie op woensdag start zul je weer een geldige cd-key moeten hebben om Half-Life en Counter-Strike te kunnen spelen. De complete Steam account database zal namelijk worden gereset. De "vrienden" database blijft echter wel intact. Mensen die in de nieuwe Steam versie een account met dezelfde naam aanmaken, zullen dan ook hun oude vrienden lijst terugkrijgen.

[ Voor 74% gewijzigd door Crash op 10-09-2003 16:00 ]

• scim

scim

Nani?

Mja cs 1.6 gaat ophouden met beta zijn, maar lijkt me stug dat dat vandaag is.
Zou handig zijn als ze dat soort dingen iets beter organiseren, want nu zullen al die content servers weer gehammerd worden door allerlei mensen die cs 1.6 (non beta/beta ik moet het nog zien) willen spelen.
Het overgaan van Steam Beta naar Steam final is namelijk niet zo'n gigantische stap, de werking zal niet drastisch veranderen en buiten dat er nieuwe accounts aangemaakt moeten worden zal het niet zo'n punt zijn. Maar nu alles lekker onzeker is wordt het weer chaos :)

• salutem
DOWNLOAD LOCATIONS:

There are currently no download locations available.

The Steam 1.0 (non-beta) installer will be available at 11:00 am PST on Wednesday, September 10th.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sorcerer@ schreef op 10 September 2003 @ 15:46:
Snap niet hoe mensen een release van 1.6 serieus kunnen nemen als er niks staat op counter-strike.net over een release.
Mensen op Gotfrag.com hadden het ook al begrepen dat het niet zo was.
1.6 is en blijft voor zover ik weet en ik uit de feiten kan halen gewoon BETA.
En zo niet dan komt de eerste persoon maar met harde bewijzen waar gezegd wordt dat het om de volledige release van 1.6 gaat, want ik geloof het nog altijd niet :)
[rml]Trancentral in "[ PC] Half-Life 2 - deel 4"[/rml]
Timeline:
We will be releasing the dedicated server binaries later today. Tomorrow we will be releasing the client. In a couple of weeks we will make this update mandatory.

What is it:
This release is converting all users to Steam. When you install the client you will need to have a valid HL or CStrike CD-Key. Dedicated servers will need to create accounts but will NOT need to enter a cd-key. At no point will anyone have to enter credit card details. In the future there will be the option to purchase the "Platinum Pack" via Steam if you don't currently own a copy.

This release consists of:
Counter-Strike 1.6, Half-Life, TeamFortress Classic, DMC, Ricochet and Day-of-Defeat 1.0.
:)

[ Voor 42% gewijzigd door Bokkie op 10-09-2003 16:56 ]

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

een goed spel moet je laten zoals het is en niet verprutsen. Sinds de cs-beta's is het alleen maar bergafwaards gegaan.

Verwijderd

Moet je dan voortaan altijd via die k*t steam spelen? Kan je dan niet meer via ase spelen enz? Ik had eerst de steam beta, maar dat vond ik zo'n gekloot dat ik ermee gekapt ben... of is dat steam alleen maar om het te dl'en en kan je daarna gewoon zoals bij 1.5 spelen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik heb al een aantal maanden vrijwel geen CS meer gespeeld, maar CS 1.6 wil ik toch wel weer even uitproberen :)

Vooral omdat er eindelijk eens wat vernieuwingen zijn doorgebracht zoals nieuwe levels en wapens enzo.
En dat is ook alvast mooi om te horen dat het eindelijk gefixt is :P

The devil is in the details.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 17:02:
Moet je dan voortaan altijd via die k*t steam spelen? Kan je dan niet meer via ase spelen enz? Ik had eerst de steam beta, maar dat vond ik zo'n gekloot dat ik ermee gekapt ben... of is dat steam alleen maar om het te dl'en en kan je daarna gewoon zoals bij 1.5 spelen?
« Small FAQ by Alfred »

Steam Issues:
Q: Can I use Steam with a modem?
A: Yes, steam will work for modem users.

Q: Is WON going away?
A: Yes, once we have completed the rollover we will slowly remove parts of the WON system as they become obsolete.

Q: Has the net code been changed since the beta?
A: No, apart from small bug fixes.

Q: Will my existing 3rd party programs work (i.e Admin Mod, CDeath, ...).
A: In general yes, all existing 3rd party programs can still work under Steam. The individual authors of each program will need to inform their users of any install directory or configuration changes.

Q: Do I need to alter my firewall setup?
A: Steam requires some extra ports to be opened for outgoing access, read this page for details:

http://www.steampowered.com/index.p...915726,98098300
ongelofelijk wat je allemaal vind als je heel eventjes zoekt

• spokje
offtopic:
ej bok ook op got ;)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Hopelijk kan ik nog wel hlsw/ all seeing eye gebruike anders suckt het imo :/

• Crash
MaRc0 schreef op 10 september 2003 @ 17:05:
Ik heb al een aantal maanden vrijwel geen CS meer gespeeld, maar CS 1.6 wil ik toch wel weer even uitproberen :)

Vooral omdat er eindelijk eens wat vernieuwingen zijn doorgebracht zoals nieuwe levels en wapens enzo.
[...]
En dat is ook alvast mooi om te horen dat het eindelijk gefixt is :P
dat is mischien wel mooi, maar het grootste nadeel wat er nu aan zit is die verplichte internetverbinding per client voor op LAN's! :(
dat is in principe een hele grote no go! |:(
-=BoKKiE=- schreef op 10 September 2003 @ 17:07:
[...]

[...]

ongelofelijk wat je allemaal vind als je heel eventjes zoekt
staat hier toevallig bovenaan de pagina ook al, dus je had er niet voor hoeven te zoeken ;)

ik hoop iig dat het niet voor November komt ivm onze LAN-party, maar waarschijnlijk zal het niet zo zijn...

• reddevil
het kan aan mij liggen, MAAR LEES IS GOED... hij komt vandaag 11 pst dus 20 uur onze tijd.

Verwijderd

Als ik dit zo lees, MOET je dus via steam spelen.
Er komt dus geen aparte install file?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik wil een gewone installer, geen suckie steam :/. Als ik een keer opnieuw moet installen omdat ik een crash heb gehad mag ik weer downloaden met 20kb/s :z :Z :X |:( + rest aan negatieve smilies-.

is HLSW nog te gebruiken? btw.

Ik denk dat het grootste gros gewoon 1.5 blijft spelen. Dit zuigt zwaar zaad

specs

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Zal dit ook werken met een manual install van CS? Heb ooit de CS Retail geleend van iemand die geen internet had (Dus ook de cdkey kreeg) sindsdien is ie bewaard gebleven in een mapje op m'n fileserv omdat ik moest formatten etc, cdkey enzo steeds in het register gezet. Maar ik ben bang dat een update/STEAM nu m'n CS niet ziet? Of maakt dit niks uit

En kom aub niet met die opmerkingen van 'Ja, dan moet je HL maar kopen in de winkel :z

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

OMFG ik weet nog dat ik steam beta 1 dag heb geprobeerd en dat was zo rukkie ruk dat ik het nooit meer heb aangeraakt en nu DWINGEN ze je gewoon om steam te gaan gebruiken als dat zo is geef ik valve een dikke middelvinger... Ik hoop zo dat ze hl2 met rust laten en daar gewoon een installer van maken of iets dergelijks want steam is echt 3 keer ruk.

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
HL2 wordt ook steam....

TheS4ndm4n#1919

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Switch schreef op 10 September 2003 @ 18:18:
Zal dit ook werken met een manual install van CS? Heb ooit de CS Retail geleend van iemand die geen internet had (Dus ook de cdkey kreeg) sindsdien is ie bewaard gebleven in een mapje op m'n fileserv omdat ik moest formatten etc, cdkey enzo steeds in het register gezet. Maar ik ben bang dat een update/STEAM nu m'n CS niet ziet? Of maakt dit niks uit

En kom aub niet met die opmerkingen van 'Ja, dan moet je HL maar kopen in de winkel :z
cs retail moet geen probleem zijn. Het is niets anders dan de verkapte HL versie met cs erin gebakken. Steam zoekt naar de juiste sourcefiles en die zijn gewoon hetzelfde.

Dus ja, lijkt me wel :P.

en anders moet je maar lekkker HL gaan kopen >:)

je kan anders altijd nog ergens een HL iso vandaan zien te halen en die cd-key daar invoeren, werkt ook :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tripp op 10-09-2003 18:44 ]

specs

• scim

scim

Nani?

mja HL2 gaat ook alles via steam gebeuren idd.
maar het verschil is dat bij HL2 de engine + het gebeuren los is gekoppeld, nu download je alle gamefiles gewoon zo van het net af. Iets dat bij mij en bij iemand anders resulteert in dikke FPS drops op 800x600 (bij een game gebaseerd op de Q1 engine wel te verstaan) ik draai met een GF4Ti4200 en 1800+ makkelijk 100 fps, in combat red ik dit nu echter met moeite (Steam CS 1.6 beta) vriend van me GF4Ti4800SE + 2500+ heeft het in iets mindere mate en nooit in het gewone spel (tenzij je een complete spawn volgooit met smokes). Daarbij is het scoremenu en de says zo ranzig lelijk geworden door het nieuwe lettertype dat het gewoon niet lekker meer leest, het is nu echt zo'n dik bold lettertype en ze hebben een heleboel handige dingetjes (ik spreek nu niet over bugs, maar meer over handigheidjes zoals die kier tussen de stenen op de brug bij aztec) eruit gesloopt en er met allerlei effecten (regen, extra lampjes, dikke textures noem het maar op) voor gezorgd dat veel mensen die al een low end pc hadden die maps niet meer kunnen spelen. Daarbij komt nog eens het feit dat je iets van 400 mb moet downloaden wil je CS kunnen spelen (dan heb je nog geen HL, DoD, Ricochet, HLDM of wat dan ook) en dat je een inet connectie nodig hebt op lans (iets dat volgens mij zelfs op grote tournaments niet beschikbaar is voor de compo pc's).
Nog 1,5 uur als ze hun deadline halen (wat ik betwijfel) maar we zullen zien wat de final steam ons te bieden heeft, beta of final, extra opties etc.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
WuSSiE schreef op 10 September 2003 @ 14:41:
[...]

Ben ik volledig met je eens, Netgamez 2k3B bijvoorbeeld, Zitten ze nu doodleuk te huilen van .. Ja we gaan 1,5 draaien, en laat nou net de helft van mijn clan ALLEEN 1.6 willen spelen... dus ook nie eens 1.5 geinstalled hebben, zit ik dus met een half team... lekker is dat :(
Jammer dat er totaal geen support voor 1.6 gaat komen op netgamez. Compo en servers van NG zelf zullen uitsluitend 1.5 zijn :)

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Steam is prima, de laatste BETA was perfect. Niet zo negatief zeg, asjeblieft.

-- Altijd blijven prutsen --

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Steam rockt, het werk snel, handig, eenvoudig, goed en vooral, het WERKT!

Mensen zijn veel te kortzichtig, neem nu eens de tijd om het te leren kennen. Voeg al je vrienden toen aan je friendslist via het friendssysteem enz... naar mijn mening is het alleen maar beter geworden. HLSW kan je nog gebruiken, Gamespy ook, All Seeying Eye ook... alleen zijn ze overbodig geworden omdat Steam uit zich zelf als een HLSW die een serverlist kan binnenhalen.

Mensen die zeggen dat ze 1.5 blijft spelen hebben pech. Oude manier (CS1.5 enz..) werkt via WON, en het contract met WON is opgezegt!
Op lan kan het nog wel dan.

Maargoed, even over de LAN-party's... dat is dus inderdaad zwaar kut en kloten. Ik vind dat het meest nutteloze idee van hun. Alhoewel ik toch wel weet dat er binnen de kortste keren een 'fake'-server aankomt. Dan denkt Steam dat hij heeft gecheckt maar is het gewoon een proggie op een van de servers op een LAN-party. Als dat niet komt...? Maakt valve een grote fout en gaat iedereen de oude CS spelen op lan. Dat is de enige oplossing dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Novah op 10-09-2003 19:36 ]

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Dus binnenkort kan je NIET MEER CS 1.5 online spelen ????? WTF? dan maar zonder WON toch? die servers blijver er toch echt staan, en ook zonder WON moet ik er toch wel komen????

This space is occupied

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
die servers worden waarschijnlijk toch ook geupdate

• b3ta

b3ta

Hallo

steampowerd is down right? want bij mij geeft hij nix aan... :(

Cannot find server blablabla :r

[ Voor 23% gewijzigd door b3ta op 10-09-2003 19:42 ]

• Novah
Possible Steam Delay
9/10/2003 10:26 PST | Half-Life | by Fragmaster
File this one firmly under "rumor," but this post attributed to Rage3D has been floating around various forums:
We've been informed by Valve that the Steam site is under a DoS attack. The client and server packages for Steam will be released as soon as possible, but at the moment it looks like there will be a delay. If things settle down, the SDS (Steam Dedicated Server) will probably be released some time today, with the client following tomorrow. Just thought I'd give you guys a heads-up.
Given that the official Steam site is acting very, very screwy at the moment, maybe there's some truth to this. Again, this is is just a rumor and not an official statement.
Ai.. volgensmij is dit gewoon een 'gerucht', omdat duizenden gamers de hele tijd de Steam page zitten te refreshen.

Verwijderd

Nou hoop dat het wat wordt met dat STEAM (dat is toch ook een hele hoop hete lucht? =>)
Die laatste beta zaten wel erg domme fouten in: verkeerde cfg file wegschrijven zodat mouselook het niet meer doet, en die verschrikelijke grote fonts op het scherm, echt belachelijk en verschillende missing textures etc. Maar, moet toegeven, het meren deel werkt wel, alleen die console in game suX0rz ook heel erg...........

• Novah
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 19:51:
Nou hoop dat het wat wordt met dat STEAM (dat is toch ook een hele hoop hete lucht? =>)
Die laatste beta zaten wel erg domme fouten in: verkeerde cfg file wegschrijven zodat mouselook het niet meer doet, en die verschrikelijke grote fonts op het scherm, echt belachelijk en verschillende missing textures etc. Maar, moet toegeven, het meren deel werkt wel, alleen die console in game suX0rz ook heel erg...........
Ah de console, ik vind hem lekker :)
Alleen veel mensen snappen niet hoe die werkt. Als je namenlijk op tilde drukt midden in het spel komt hij tevoorschijn, wanneer je wat wil typen gaat ie weg. Dit is gedaan zodat je wat in de console terug kan lezen terwijl je ingame zit. Maar zodra je ineens een vijand voor je hebt en je drukt op vooruit typ je niets. Maar als je de in de console wil typen moet je gewoon Esc gebruiken. Dan zet je hem in het menu aan, vervolgens verschijnt de console elke keer als je op Ecs drukt. Dan blijft ie daar ook staan. Gewoon even wenen niet op tilde te rammen voor console, menu op tilde zetten wil ook helpen. Console bind je dan op een vage toets, zet je een keer je console aan. Hoeft het daarna nie meer en kan je op tilde blijven rammen. :)

• salutem
`tis 8 uur en de site is meteen plat ! :)

http://www.steampowered.com/

• Novah
Nah hij deed al na 7 uur raar, maar om half 8 ging die vol dood.
Hijs nog steeds dood... :'(

• Novah
Novah schreef op 10 September 2003 @ 20:12:
[...]
Nah hij deed al na 7 uur raar, maar om half 8 ging die vol dood.
Hijs nog steeds dood... :'(
Hmm reply op mijn eigen reply maar ik kwam er daarnet doorheen! Alleen stond de nieuwe Steam er nog niet op.

• ge-flopt
  • Laatst online: 13-09 22:52
Hmmm... Ik vond het op zich goed uitgedocterd. Wel wat vreemde dingen hebben ze bedacht icm halflife twee. Maar ik ga in iedergeval kijken of de off. versie werkt. Waar ik alleen niet zo heel erg blij van wordt is dat een hele hoop spullen (lees filmpjes) lokaal komen en llokaal blijven.

• spokje
Ik kan hem nog wel pingen, maar pagina krijg ik er niet voor :) zijn ook hoge pingtimes (300-500ms)

Verwijderd

Maar wat is nou het voordeel van hun voor die Steam ipv een gewone install file? Voor ons is het iig alleen maar onhandiger :(

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 20:20:
Maar wat is nou het voordeel van hun voor die Steam ipv een gewone install file? Voor ons is het iig alleen maar onhandiger :(
bij een gewone update was dit ook altijd het geval hoor, dat de server op ze bek ging omdat iedereen zat te hammeren

• spokje
Ze kunnen oa straks bijv. HL2 snel upgraden, zodat het moeilijker gaat worden om te cheaten.

• scim

scim

Nani?

lol op csnation staat dat steam tot morgen wordt vertraagd :P
gg @ valve en iedereen die bleef refreshen sinds 7 uur :P
(was namelijk daarvoor al een bericht of mensen aub wilden kappen met het refreshen van de webpage omdat het een DDoS achtige verschijnselen had en de release in gevaar kon bregen).

• Novah
Steam Delayed
rizzuh @ 11:26 am pdt - cstrike pc - read comments
According to the VALVe-ERC Collective (which may be down now), Steam has been delayed until tomorrow. The site is an official VALVe site, so the information seems accurate:
Steam Dedicated Server Release Tonight; Steam Client Tomorrow

We've been making final changes to the Steam network throughout the night. Unfortunately, it's taken longer than we planned. However, the Steam dedicated server will be released this evening, and the Steam client release is now scheduled for tomorrow.

We're working to get the release out as fast as we can -- sorry for the delay, and thanks for your patience.
Join #counter-strike on GamesNET or Quakenet for a chatfest 2k3, and silently weep to yourself.
Nah ik vind het dus gewoon kortweg DOM van valve... ze hebben nu zo veel ervaring met het releasen van grote patches en mods. Al sinds 3 jaar geleden toen ik begon met CS begon het al met servers die half plat lagen vanwege het uitkomen van nieuwe patches enz. De CS 1.4 was pas een goed voorbeeld... gigantische downtimen...

Laat staan met Steam, niet alleen CS gebruikers maar ook DoD'ers en TFC'ers en alle andere gamers die mods op de half-life engine spelen probeert Steam te downloaden. Ik snap werkelijk niet dat ze er dan geen rekening mee houden. :/

• RocketKoen
heb steam pagina bereikt (timeout time van IE hoog instellen). maar nog geen steam te d/l

TheS4ndm4n#1919

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

ze kunnen er denk ik nix aan doen, er zijn gewoon teveel mensen :/ kan geen enkele server aan.

• reddevil
Steam Dedicated Server Release Tonight; Steam Client Tomorrow

We've been making final changes to the Steam network throughout the night. Unfortunately, it's taken longer than we planned. However, the Steam dedicated server will be released this evening, and the Steam client release is now scheduled for tomorrow.

We're working to get the release out as fast as we can -- sorry for the delay, and thanks for your patience.

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Dacht dat ze back-up servers enzo hadden, ik dacht dat ze na de eerste public beta-release van 1.6 (die ook plat ging) mensen hadden gevraagd om hun servers steam te mirroren, om de officiele servers te 'back-uppen' zeg maar, voor als het mis ging

Edit: reddevil explains it all :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bleet op 10-09-2003 20:37 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• Novah
[20:35:46] • Topic: steam delayed till tomorrow / steam dedicated server release tonight
Veel channels hebben de hoop ook al opgegeven. Echt debiel van Valve. Zal me niets verbazen als de servers morgen ook weer plat liggen.

• srblackbird
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

Ik weet het bijna zeker ;)

• Novah
De Steam-site is weer helemaal terug bij mij... een uur na tijd kunnen ze hem alsnog releasen :P
Ik ben bang dat ze hem dan maar morgen releasen en niet zeggen wanneer. Dan gaan mensen niet op een bepaalde tijd hele tijd refreshen.

• inXs
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

DutchTiger: "will VAC bans be carried over to 1.6 and steam?"
DutchTiger: No everyone will get a new chance.

Dead_One: oc-yizo[e`thug]: 1.5 will still be playable for 2 weeks

`tek: Knight: LAN`s will have to either stick to 1.5 or wait for valve to work out a solution

Eswip: hi there, I'm Eswip from www.counter-strike.nl
Eswip: I would like to know WHEN steam is available, and if it will include the FINAL of cs 1.6
`tek: in about 1-2 hour steam final should be out ( at latest )
`tek: 1.6 will remain beta for another 2-3 weeks

Eswip:How big will Steam and CS 1.6 be?
`tek: we have no idea how big its gonna be
`tek: about 300->700 MB
`tek: Steam will be 5-15 MB

Eswip: Do you download steam and than you can downlaod cs 1.6 with steam?
Padlarv: yes, if you have downloaded steam you can download cs 1.6

Eswip: How about other Mods, will they be playble with Steam?
FuhrerDarqueSyde: Yes, mod devels will use an SDK to add their mods to the steam system
Naja dit van www.counter-strike.nl

Maar het is alweer verplaatst naar morgen.

superB

• reddevil
[21:39] -O- (Broadcast) QUAKENET ANNOUNCEMENT - WARNING: There is a new virus disguised as the new "STEAM" software from Value Software, make sure you only DOWNLOAD and RUN PROGRAMS that you know come from TRUSTED SITES.
van quakenet ;)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
zal je vast ook wel aan de grootte kunnen zien, 100kb ipv 100mb :>

• inXs
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

geez schreef op 10 September 2003 @ 21:49:
[...]

zal je vast ook wel aan de grootte kunnen zien, 100kb ipv 100mb :>
Maar ze zitten ertussen..... :+

superB

• RocketKoen
steam installer is maar 1.5MB ofzo hoor

TheS4ndm4n#1919

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

wanneer is die steam er nu eigenlijk?

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

nooit hoop ik... steam is vragen om problemen

Het ging mis met de steam beta
en nu weer

kappen met die rotzooi zou ik zeggen :|

• Hahn
CRu5H0n3 schreef op 10 September 2003 @ 23:16:
nooit hoop ik... steam is vragen om problemen

Het ging mis met de steam beta
en nu weer

kappen met die rotzooi zou ik zeggen :|
Ik denk nou niet bepaald dat ze nú nog zullen gaan stoppen met Steam ;) Het is al helemaal af en het werkt zoals ze het hadden gepland. Ik ben er ook niet helemaal lyrisch over, maar aangezien ik er nog niet veel mee heb gewerkt vel ik mijn oordeel pas later :)

• Novah
MaRc0 schreef op 10 september 2003 @ 23:19:
[...]

Ik denk nou niet bepaald dat ze nú nog zullen gaan stoppen met Steam ;) Het is al helemaal af en het werkt zoals ze het hadden gepland. Ik ben er ook niet helemaal lyrisch over, maar aangezien ik er nog niet veel mee heb gewerkt vel ik mijn oordeel pas later :)
Mooi, oordelen over Steam doe je pas wanneer je de final hebt gezien.

• Shockers
  • Laatst online: 10:12
-ETz-Memphis Z schreef op 10 september 2003 @ 23:00:
wanneer is die steam er nu eigenlijk?
DOWNLOAD LOCATIONS:

There are currently no download locations available.

The Steam 1.0 (non-beta) installer will be made available on Thursday, September 11.

vandaag dus, denk ook iets van rond 20.00 uur ofzo moeten we maar effe afw8 he ;)

• SambalBij
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Je kunt een 1.5 server ook op internet toch gewoon in de lucht houden zolang je wilt? Het enige wat je lijkt me moet doen is de server starten zonder connectie naar WON (-insecure dus) :?

Ik ben nu even als test een 1.5 testserver aan het updaten met die hldsupdater tool (==steam client voor linux) maar wat voor server heb ik dan zometeen? Een 1.5 of een 1.6beta server? (1.6 final duurt nog 2 a 3 weken las ik op het forum van steampowered.com)

En kan ik dan straks nog gewoon met een 1.5 client naar die geupdate server connecten? (--> nee dus :( :( :( )

[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 11-09-2003 09:53 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

ik weet niet wat dat programma doet, maar win nieuw geinstalleerd van de week en moest dus steam weggooien, die directory was dus 1,6gb groot?!!!!!!!!!

en cs zelf + hl was 800.

• Wussie
:-/ daarin staat ook waarschijnlijk Team fortress, Day of Defeat, HL Deathmatch Classic, dat stomme spel me tdie schijfjes enzo... vandaar dat ie zo groot is :x

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
WuSSiE schreef op 11 September 2003 @ 10:17:
dat stomme spel me tdie schijfjes
Ricochet :)
Da's leuk op een lan in combinatie met veel alcohol :P

• salutem
AL IETS BEKEND OVER WANNEER IE NOU UIT KOMT ? :)

oeps caps :)

• b3ta

b3ta

Hallo

denk om een uurtje of 8 zullen we in het weekend wel is ff kijken als de spits voorbij is wat ik betwijfel... iemand enige id of je straks nog lekker cs1.5 kan playen? als steam uit is?

• Wussie
Nope, WON gaat weg, dus je kan helemaal geen 1.5 meer spelen, alleen nog op lan...
>( En laat nou 1.6 niet op lan te spelen zijn :S

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
ik zit nog steeds te wachten op de dedicated steam dinges :/ 'tonight' is nu toch wel voorbij in de tijdzone PST

• Sv3n
  • Laatst online: 10:51
ik ga dus echt geen 1.6 spelen :( Ik speel eigenlijk alleen @ lans en met vrienden op eigen servertje. Nou is dat zeker allemaal niet meer mogelijk omdat m'n dedicated server en ik zelfde cdkey hebben en op lan ik en m'n broertje zelfde key :? Lang leven steam :r

Last.fm
Films!

• salutem
LOL ja moet je maar een offi half life kopen :P

Kijk het werkt al cheaters en andere zonder key zien we niet meer :) ajuuuu :P

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

CU2morO schreef op 11 September 2003 @ 13:26:
ik zit nog steeds te wachten op de dedicated steam dinges :/ 'tonight' is nu toch wel voorbij in de tijdzone PST
Je bedoelt de dedicated servers? Die zijn er al :)

ftp://hlserver:hlserver@ftp.valvesoftware.com/

(Dat is in feite een steamclient die alleen is bedoelt voor het downloaden cq. updaten van hlds servers)

[ Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 11-09-2003 13:55 ]

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

b3ta schreef op 11 September 2003 @ 13:22:
denk om een uurtje of 8 zullen we in het weekend wel is ff kijken als de spits voorbij is wat ik betwijfel... iemand enige id of je straks nog lekker cs1.5 kan playen? als steam uit is?
Mag geen probleem zijn. WON is er niet meer dus je moet de server op insecure zetten, maar dan zou het gewoon moeten werken.

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Operations schreef op 11 September 2003 @ 13:57:
[...]

Mag geen probleem zijn. WON is er niet meer dus je moet de server op insecure zetten, maar dan zou het gewoon moeten werken.
Ehm, jij snapt het niet helemaal...

Het insecure zetten (secure 0) van de server heeft alleen invloed op de VAC (Valve Anti Cheat) Het heeft dus totaal geen invloed op cd-key's wat jij zegt.

Als WON over approx. 2 weken down gaat is 1.5 e.d. niet meer te spelen omdat je niet meer WON authenticated word. Iedereen is dus genoodzaakt over te stappen op steam en 1.6

• b3ta

b3ta

Hallo

damn... |:(

Volgens mij gaat valve hierdoor veel gamers verliezen... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• salutem
Woehoe valve veel gamers verliezen :P hahahaah HL2 komt binnenkort uit :)

• Crash
salutem schreef op 11 September 2003 @ 14:52:
Woehoe valve veel gamers verliezen :P hahahaah HL2 komt binnenkort uit :)
het gaat voornamelijk over het probleem met LAN's ;)
dat kan aardig wat gamers gaan schelen

• salutem
ik heb steam al vaak zat op een lan zonder problemen gespeeld met 5 man op een 1500 adsl aboo

• Hahn
salutem schreef op 11 september 2003 @ 15:24:
ik heb steam al vaak zat op een lan zonder problemen gespeeld met 5 man op een 1500 adsl aboo
Maar nu heb jij het over 5 man die via een LAN verbinding op internet spelen, waar het probleem hier zit is dat je geen LAN party kan houden met een server en een game PC als die dezelfde Steam/CS key heeft.

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Je kunt toch nog wel gewoon 1.5 spelen via lan...

Gewoon de installatie hetzelfde als nu en dan server instellen als lan server... Geen WON en Steam nodig toch...

maar 1.6 via lan?? weet niet...

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

• Wussie
Nee daar gaat het niet om... Het gaat er om dat je op LAN dus Verplicht een internet verbinding nodig hebt, omdat Steam zelfs op LAN geen cheaters en mensen zonder geldige CDkey wil hebben... Kortom vanaf nu zal er dus (mits er CS1.6 gespeeld wil worden) op alle LANs een internet verbinding aanwezig moet zijn... Bijvoorbeeld NG2k3B, heeft dus op z'n minst een 56k lijntje nodig, verdeeld over 1350 man om ze allemaal CS1.6 te kunnen laten spelen... :( Wat waarschijnlijk niet het geval is, dus op NG2k3B word doodleuk CS1.5 gespeeld... :'(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.