[3D] Museumproject > verzamelen en renderen

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
om het een beetje grafisch te houden hier:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=320354

deel 2 alweer van het museumproject :)

Aanvankelijk was het de bedoeling om kleine apparaten in één groot museum te proppen, waarbij elk apparaat zijn eigen ruimte kreeg. Daar had ik mijn eerste museum dan ook op gebouwd.

Nu bleek al snel dat de aanvankelijke regels van het museumproject niet gehaald werden. Dus ga ik mijn museum aanpassen aan de inzendingen. Dit houd in dat ik een simpel museum ga bouwen met grote zalen. Dit is wel nodig omdat enkele inzendingen elkaar nodig hebben om te kunnen werken :)

Iedereen die nog wat wil bouwen moet dat gewoon doen, de enigste vereiste is dat het een beetje realistisch is. Ook mag je geen ray-trace materialen gebruiken. Raytrace maps mogen daarentegen wel :)

Deze regels zijn er omdat ik, mits we de renderpower hebben, radiosity wil gebruiken. Het idee is dat we uiteindelijk een soort oase hebben in het midden van de woestijn, die er zo realistisch uitziet dat je je afvraagt waar dit museum staat...

Het is leuk als je apparaat beweegt, maar nodig is het niet.

Verder ga ik niet teveel regels toevoegen aangezien ik dan toch weer voor lul sta omdat niemand zich eraan houd :+

Veel plezier met het bouwen en ik hoop dat we vanaf 1 oktober de boel in elkaar kunnen steken :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Mooi dat er toch nog voortgang in dit project zit :)
Misschien dat je in het vorige deel over mijn post heen gelezen had, maar ik had (nog) een verzoek voor mijn plateau :
Kan het stilstaan ipv. ronddraaien ? Anders kunnen er wel eens vreemde dingen gaan gebeuren met de particles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:04

mymind*

A Beautiful Mind

Da's mooi, dan kan mijn wimhurstmachine die ik indertijd voor het museum gemaakt had er toch in.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~klerk432/pics/3d/wimshurst1.jpg

Ik hoop alleen dat ik de MAX file nog heb :-)

Ik heb een paar shaders/materials van SimbionMax gebruikt, kunnen die wel gerenderd worden?
Ik heb trouwens wel wat raytrace materials erin zitten, die moet ik dus ff verwijderen. In het glas zit ook raytrace (refraction), iemand ideeen om zonder raytrace toch mooi glas te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 35969 schreef op 09 September 2003 @ 23:05:
Mooi dat er toch nog voortgang in dit project zit :)
Misschien dat je in het vorige deel over mijn post heen gelezen had, maar ik had (nog) een verzoek voor mijn plateau :
Kan het stilstaan ipv. ronddraaien ? Anders kunnen er wel eens vreemde dingen gaan gebeuren met de particles ;)
dat lijkt me geen probleem, met het museum is ook het plateau idee een beetje op de achtergrond geraakt.

buiten dat, als je alles in een group zou gooien zou het overigens geen problemen mogen opleveren.

reactie op mymind*:
met raytrace maps zou je alles moeten kunnen doen om realistische breking en reflectie te bereiken. Zolang de base material maar een standaard materiaal is.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan op 09-09-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Eventueel zou ik het wel leuk vinden, als jullie het ook leuk vinden, om mijn paardje er in te zetten, voor de achtergrond ofzo :) Extra opvulling.
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.f2o.org/gfxcreations/3D/img/thumbnails/Paard.jpg

edit, ik kan ook wel meerenderen. Ik heb een XP2600+ @ 2250Ghz met 512MB. Zeg het maar

[ Voor 14% gewijzigd door Guillome op 09-09-2003 23:58 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Even een schopje en meteen een vraagje:

Ik mag dus wel raytrace gebruiken in m'n materials (zij het gematigd) als het maar een standard material is ?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
mymind* schreef op 10 September 2003 @ 21:04:
Even een schopje en meteen een vraagje:

Ik mag dus wel raytrace gebruiken in m'n materials (zij het gematigd) als het maar een standard material is ?
raytrace maps ja, dat zijn geen échte ray traced materialen, maar een kunstgreep om het erop te laten lijken. dus: ja :)

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Maar gaat dat ook bij refraction dan? ik heb al gezocht op inet, maar overal hebben ze het over raytraced refractions, geen maps

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
In het reflection-slot kun je ook een andere map plaatsen dan een raytrace-map, het lijkt me dat Atgast dat bedoelt. Toch? Wanneer je bijvoorbeeld een render van een interieur van een kamer als spherical environmental bitmap neerzet in de reflection-slot, is het resultaat bijna net zo goed als bij een echte reflection-map, mits de reflectie niet al te duidelijk is (dus geen waarde van 100 of dicht daarbij).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

De reflectie is het probleem niet, het gaat meer om de refractie van de glazen onderdelen van het apparaat.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=323876&size=384

links zijn van achter na voor reflectie en refractie met een raytraced material
rechts dezelfde dingen maar dan met een raytraced map :)

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Oh, ik heb het denk ik al gevonden, thanx ik ga weer even verder proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als newbie even dit:
- Hoeft het écht top-design te zijn? of mag het ook iets abstract zijn?
Dus meer een 'kunstvoorwerp' ?

Is er al thema muziek? Anders wili k daar weleens voor zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Mizitras op 12-09-2003 02:39 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien handig als je de openingspost van het oorspronkelijke topic ff doorleest: [rml][ 3d] Groepsproject - Museum[/rml]. Staat in omschreven wat er ongeveer in het museum komt.

Wat betreft mijn werkstuk:
Ik hoop vanmiddag/vanavond een nieuwe WIP te kunnen posten.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

ik ga binnenkort mijn totale idee uitwerken, maar ik heb nu nog steeds geen tijd. Het animeren word iig het moeilijkst want daar ben ik zowiezo niet zo goed in dus daar moet ik even goed over na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

gerhald

:P

ik vind dit wel een mooi project mischien kan ik er ook nog van dienst zijn bij het renderen.
ik heb ter beschikking een Dual AMD 2400+ 512 MB ram dit word denk het binnen kort nog 1024 MB.

als ik mee kan helpen dan hoor ik het wel mijn mail adres is g.freriks@hccnet.nl

en ik zal dit project blijfen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hieronder een screenshot van mijn Buggy die strax op mijn tafel komt en ruzie krijgt met de robothand :P (Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=286943&size=64 )

Zoals je kunt zien is de buggy vrij simpel inelkaar gezet en moet er nog aardig wat aan gebeuren;
• achterkant netjes afwerken (ja, de achterspoiler zweeft nog :P )
• dashboard erin (?)
• andere velgen
• ophanging (?)

C&C? :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=325742&size=256

Nog een rendertje:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=325745&size=256

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wielophanging zou hem idd wel goed doen ja. De cylinder tussen de wielen zweeft nu, toch? En een motor erin, ook relevant. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Anoniem: 84444

zo dan! ik had verwacht dat dit project al lang was afgelopen.. (met alle respect btw)
hebben jullie al een muziekje? Ik heb na het treinproject natuurlijk wel hoge verwachtingen ;)
maargoed keep up the good work.. beter laat en goed, dan haastig en slecht.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Suggestie voor de muziek: Bill Conti - Never Change. Geweldig stukje pianospel wat in The Thomas Crow Affair ook in een museum werd gebruikt. Het duurt helaas maar 1 minuut 40 ofzo, maar er valt wat in te loopen en aan elkaar te plakken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26812

* SCHOP *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Komt er nog schot in de zaak, zou toch zonde zijn als zoiets dood bloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:19
bloed niet dood volgensmij hoor, maar het is inderdaad al 1 oktober geweest, dus alle inzendingen zouden nu binnen moeten zijn.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 14:30
inquestos schreef op 05 oktober 2003 @ 21:48:
bloed niet dood volgensmij hoor, maar het is inderdaad al 1 oktober geweest, dus alle inzendingen zouden nu binnen moeten zijn.
Dan is het nu tijd om de resultaten in elkaar te steken...

Ik volg het project al een tijdje en het zou zonde zijn als er geen eindresultaat vanaf komt :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

hmm, damn, niet goed opgelet, excuses als et te laat is :(
khad et laatste tijd nogal druk, en eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik na enkele dagen klooien om een enorme hoop primitives rondjes te laten draaien dat me nu niet echt zo enorm meer opwond.
maar hier is de laatste versie, zelfgemaakte textures zijn er btw uitgehaald(kwijtgeraakt.. :( ), tis allemaal procedural of van max zelf.
max filetje

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 06-10-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Dit is wat ik to zover heb...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/museum7.jpg
filmpje
in 3dsmax draait ie sneller...

iemand nog ideeen over de kleuren van de ventilator?
en ik heb de parachute niet gebold, omdat ik zo snel niet wist hoe ik dat kon doen.

ik kan nog dingen verbeteren, maar voor de geintereseerden hier filetje:
3dsmax file

oja... hier nog wat foto's van de gek die hem uitgeprobeerd heeft ;)

:)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
WJP schreef op 07 October 2003 @ 20:15:
Dit is wat ik to zover heb...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje
in 3dsmax draait ie sneller...

iemand nog ideeen over de kleuren van de ventilator?
en ik heb de parachute niet gebold, omdat ik zo snel niet wist hoe ik dat kon doen.

ik kan nog dingen verbeteren, maar voor de geintereseerden hier filetje:
3dsmax file

oja... hier nog wat foto's van de gek die hem uitgeprobeerd heeft ;)

:)
Dat lego-poppetje ziet er erg goed uit :) . De machine kan echter nog heel wat detail-werk gebruiken. Ook die parashute mag wat minder lowpoly. Ik vind zoiezo dat een parashute niet piramidevormig moet zijn (saaie vorm :P ), maar goed, als je op die foto's kijkt zie je ook dat die vorm niet perfect piramidevormig is. deuk 'm een beetje in, en bekleed het geheel met wat textures. Beetje samenhangende textures, dus niet roze, blauw, geel en groen bij elkaar ofzo.

En trouwens, het gaat er niet om hoe snel die ventilator in 3dsmax draait, maar hoe die er gerenderd uitziet. Check even of ie ingesteld staat op 24 fps, en vink dan ook even de optie aan (of is het uit? ) waarmee je real-time naar je animatie kunt kijken zonder vertraging (dan slaat ie dus af en toe een frame over)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

wtf, ik wis nie dat er een nieuw topic was :( , heb ik et al meer dan een maand nie kunne volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
kan het dat ik op het moment alleen nog maar de inzendingen van Goodgulf, Inquestos, Ojah en Pjanssen heb?

mensen, post die inzendingen eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst! :P of moet ik de mijne zelf posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd maar ben de max files nu kwijt :(.... Ik begin vnv opnieuw hopen dat ik het snel kan afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Eindelijk is daar dan de MAX-file met de textures erbij van de machine van Putjesschepper, inquestos en mijzelf:

onze files.zip

Zijn er nu nog mensen die nog in moeten leveren, of was ik de laatste?

[ Voor 68% gewijzigd door Oogst op 20-10-2003 13:13 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ik ga nu bezig met de anim (objecten e.d. zijn al klaar). Kan helaas niet zeggen wanneer ie klaar zal zijn, maar uiteraard zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Is morgen (1 november) niet een mooie dag om eindelijk een stop te zetten aan dit project. Een half jaar uitstel vind ik toch wel genoeg... :P

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog iets komt, en alhoewel er nog steeds mensen zijn die misschien nog wel een machine in elkaar willen zetten, dat zal niet al teveel worden in de beperkte tijd, of we moeten het weer uitstellen :/

@Oogst: je haalt je files wel heel snel offline, is het niet.... had 't nog wel willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ik heb mijn werkstukje al ingeleverd bij Atgast.

(was nog niet compleet, maja.. Heb het te druk met school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het spijt me zeeer :'( het is me niet gelukt me kunstwerk weer in elkaar te zetten, schrijf mij maar uit want ik heb verloopig ook geen tijd meer :'( :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 31 oktober 2003 @ 15:47:
...
@Oogst: je haalt je files wel heel snel offline, is het niet.... had 't nog wel willen zien :)
Het was genoeg mb om er weer vanaf te willen en je krijgt hem natuurlijk nog in de uiteindelijke render te zien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Anoniem: 84444

loopt dit project soms verder in een ander topic of gebeurt er hier gewoon echt niks?
ik wil niet pushen hoor, maar ik wil wel eens resultaat zien :D

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Anoniem: 84444 schreef op 13 november 2003 @ 21:31:
loopt dit project soms verder in een ander topic of gebeurt er hier gewoon echt niks?
ik wil niet pushen hoor, maar ik wil wel eens resultaat zien :D
mja, ik ben nog bezig aan een museum, ik moet er maar eens een zondag aan besteden, anders komt het nooit af :(
Nu gebruik ik steeds van die gestolen uurtjes in de avond, dat werkt niet echt...

Totdat ik het museum af heb mogen er overigens nog gewoon inzendingen worden ingestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

hmm. ben nu een tijdje niet bezig geweest. vooral ook omdat het texturen maar niet wil.

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
* inquestos schopt dit topic weer eens omhoog (en AT-gast, want dat museum mag er ook wel eens komen :)

Dit project mag toch wel eens worden afgerond, lijkt me. Er zendt toch niemand meer iets in.

btw. Het is alweer 7 maanden geleden dat de 1ste Uiterste inzenddatum is verstreken.... :O

[ Voor 45% gewijzigd door inquestos op 05-12-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ja, leuk! Tijd voor een nieuwe kick! Misschien moeten we deze topic nog tot in de lengte der jaren laten bestaan en hem elke maand een keer kicken. :D

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Je wilt toch niet zeggen dat je de hoop al hebt opgegeven dat er van dit project nog iets terecht komt :P ?? Maarja, klopt opzich wel, om de zoveel weken een kick, maar verder verandert er ook weinig. Maargoed, beter kicken, dan dit topic helemaal links laten liggen. In principe is Atgast de enige die z'n werk nog af moet maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

behoort een zwaard ook in het museum?? ik zou door wat te willen bijdrage nog wat willen leren enzo

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Gitaarwerk schreef op 05 december 2003 @ 23:44:
behoort een zwaard ook in het museum?? ik zou door wat te willen bijdrage nog wat willen leren enzo
Lees eerst de openingspost uit het vorige topic eens:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/717111/0
Kort gezegd is het dus de bedoeling dat je een originele geanimeerde machine maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Hoeft niet per sé:
Het is leuk als je apparaat beweegt, maar nodig is het niet.
Zwaard kan best wel in een museum hoor. Gewoon voor de opvulling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Scipionyx schreef op 06 december 2003 @ 11:56:
Hoeft niet per sé:

[...]

Zwaard kan best wel in een museum hoor. Gewoon voor de opvulling :P
Tjah, ik weet niet of een zwaard bij de opvulling past, dat is aan ATgast. Maar het was de bedoeling dat je dus een machine inzendt. Andere objecten komen later nog als die nodig zijn lijkt me... Maar goed, als je een zwaard wilt maken.. Ik hou je niet tegen.

Het wordt trouwens een "animatie", dus het zou wel leuk zijn als er meer dingen bewegen dan alleen de camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Wanted: Panorama achtige foto (beetje mooie resolutie) van een woestijnachtig landschap :)

Het museum komt namelijk op een soort klif te staan. Ik probeer een soort irrealistische sfeer te crieeren door op het eind van een schijnbaar eindeloze vlakte een bouwwerk te plaatsen.

een impressie zonder textures/detail, ik had geen andere geschikte background, dus daarom is het hier maar even 's avonds :+

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=545661

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=545671

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan op 08-12-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ow, very nice! Past hier trouwens dat planetarium in?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Hmm, khad net een reply getypt, maar deze computer op school crasht om de 5 minuten :/

Dus ik probeer het opnieuw...
Het bovenstaande museum lijkt misschien erg simpel, maar ik kan je verzekeren dat het technisch redelijk pittig is. Het museum bestaat namelijk uit 1 geheel en bevat alléén maar quad-polygonen :) Dit is nodig om met radiosity en advanced lightning goede resultaten te krijgen. Anders krijg je namelijk van dat "lekkende" licht. Ik zit nog een beetje te twijfelen over de omgeving, als ik thuis ben zal ik even een poll opzetten.

Als het goed is past het plane'arium er wel in en anders moet het gat in het dak nog iets groter (daarom zit dat er namelijk :+) Ik probeer vandaag de belichting in het gebouw af te krijgen en dan is het een kwestie van animeren.

Misschien leuk om wat hulp in te schakelen van de AV kant?
ik zat te denken aan het volgende; Ik render van elk geanimeerd apparaat een klein filmpje en dan kan iemand daar een geluid sample'tje bij maken.
In de uiteindelijke versie mix ik al deze geluiden dan samen met het achtergrondgeluid.

Qua achtergrondmuziek zat ik te denken aan iets instrumentaals (Apocalyptica?)
Dan zijn de geluiden van de apparaten er tussen door namelijk niet zo hinderlijk, en het zet een mooie sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:10

Sharky

Skamn Dippy!

hoe lang moet dat filmpje duren en hoeveel renderkracht heb je tot je beschikking? radiosity is natuurlijk nogal cputijd-intensief. als het 3 minuten duurt (al heel wat) heb je 180*24=4320 frames maal minimaal 4 minuten per frame is 288 uur is 12 dagen. hmm nu ik het hier zo noteer valt het ook wel mee eigenlijk, als je je computer tenminste 2 weken aan kunt laten staan en misschien kun je ook nog wel backburnen...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
We kunnen het renderen gewoon weer verdelen, bij het Trein-project bleek dat dat heel goed te doen is. Dan is 12 uur ook echt niet veel meer.

Over die radiosity: volgens mij is dat lekkende licht ook opgelost wanneer je zorgt dat muren en zo niet onder elkaar doorlopen, maar wanneer ze precies aansluiten. Tenminste, gezien de theorie van radiosity lijkt me dat logisch. Het is natuurlijk maar de vraag of radiosity zo is geïmplementeerd dat dat ook de praktijk is.

[ Voor 54% gewijzigd door Oogst op 08-12-2003 12:39 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharky schreef op 08 december 2003 @ 12:24:
80*24=4320 frames maal minimaal 4 minuten per frame is 288 uur is 12 dagen.
Oogst schreef op 08 december 2003 @ 12:38:
Dan is 12 uur ook echt niet veel meer.
dag of uur wat maakt et ook uit :P
project duurt nu toch al tering lang dus die 12 dagen boeien ook niet meer :Y)

Khad eigenlijk ook meteen een vraagje, kent iemand hier een leuke tutorial voor radiosity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Zijn er nog "atributen" nodig, zoals bij het trein-project, de boompjes/huisjes/beestjes??

Wordt je Museum trouwens niet wat geavanceerder, Atgast. Het ziet er nu nogal simpel uit. Wel mooie setting, en mooi gevonden die trap, maar het zou er naar mijn mening beter uit kunnen zien. :) Hang er een kleinere verdieping onder aan bijvoorbeeld, die je verder niet gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan je de radiosity voor bepaalde objecten (bijv de ruimtes zelf) niet baken als surface map? scheelt hoop in je rendertijd denk ik als je die grote poly's alvast kan excluden uit 't totale radiosity rekenplaatje per frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
inquestos schreef op 08 december 2003 @ 16:42:
Zijn er nog "atributen" nodig, zoals bij het trein-project, de boompjes/huisjes/beestjes??

Wordt je Museum trouwens niet wat geavanceerder, Atgast. Het ziet er nu nogal simpel uit. Wel mooie setting, en mooi gevonden die trap, maar het zou er naar mijn mening beter uit kunnen zien. :) Hang er een kleinere verdieping onder aan bijvoorbeeld, die je verder niet gebruikt....
Tuurlijk, het museum is nog niet af, maar ik moest toch maar eens íets van me laten horen :X

Er komt nog een soort bovenverdieping. Deze zal waarschijnlijk niet veel meer zijn dan een hekwerk en een trap, maar dit is dan ook alleen om het plane'arium goed te kunnen bekijken. Vergeet niet dat er nog totaal geen textures en inrichting zijn aangebracht, dit maakt erg veel uit, maar is relatief gezien niet zoveel werk. Er zal naar verhouding maar heel weinig camerawerk zijn dat de buitenkant van het gebouw laat zien, daar gaat het namelijk niet om. Attributen heb ik niet nodig, texture maps van de omgeving zijn daarentegen heel erg welkom.
MissingDog schreef op 08 december 2003 @ 16:44:
Kan je de radiosity voor bepaalde objecten (bijv de ruimtes zelf) niet baken als surface map? scheelt hoop in je rendertijd denk ik als je die grote poly's alvast kan excluden uit 't totale radiosity rekenplaatje per frame.
Dat zal waarschijnlijk wel gebeuren ja. Mocht het realisme daardoor erg sterk beinvloed worden, dan kunnen we nog naar alternatieven zoeken. Vergeet niet dat we straks waarschijnlijk effectief enkele duizenden Mhz' ter beschikking hebben...bepaald geen kattenpis :P

Welke omgeving komt er?

Ierlanderige berg:
Afbeeldingslocatie: http://www.irishnews.com/tourism/clare/cliff.gif

IJsberg:
Afbeeldingslocatie: http://students.washington.edu/dbb/mt_rainier/mowich/ice_cliff_ledge.jpg

Gewone berg:
Afbeeldingslocatie: http://pixies.cs.ucla.edu:8080/yosemite/nature/cliff.jpg

Woestijnachtige klif ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.americansouthwest.net/slot_canyons/photographs450/pariacliff.jpg

Poll: Welke omgeving moet er om het Museum
Ierlanderige berg:
IJsberg:
Gewone berg:
Woestijnachtige klif ding:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5627&layout=2&sort=prc

En als je plaatjes hebt van de door jouw geselecteerde omgeving, dan kun je die natuurlijk direct posten, mits bruikbaar als textuur of als environment map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik moet zeggen dat ik de locatie boven de waterval v.d. gewone berg wel erg mooi vind :)
Er zijn alleen een aantal nadelen aan natuurlijk :
-Je moet uitkijken met de schaal, het museum is natuurlijk niet gigantisch groot in 'werkelijkheid'
-Het water is niet gemakkelijk te animeren.

Als alternatief zou ik gaan voor de ijsberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ik zou persoonlijk gaan voor een wat meer surrealistische scene. Niet alleen omdat dat toch een apart gevoel geeft, ook omdat je er wat creativiteit in kwijt kan, en het toch makkelijker is dan een realistische scene maken, terwijl je dat toch nooit 100% (of slechts 10%) voor elkaar krijgt... :)

Ik heb voor de woestijn gestemd, niet te moeilijk, maar mooi kan het zeker zijn :)

Atgast, ik zou zeggen neem eens een kijkje in het alienware-contest-forum op cgtalk.com. Staan prachtige landschappen op. Inspirerend! :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
inquestos schreef op 08 december 2003 @ 22:26:
Ik zou persoonlijk gaan voor een wat meer surrealistische scene. Niet alleen omdat dat toch een apart gevoel geeft, ook omdat je er wat creativiteit in kwijt kan, en het toch makkelijker is dan een realistische scene maken, terwijl je dat toch nooit 100% (of slechts 10%) voor elkaar krijgt... :)

Ik heb voor de woestijn gestemd, niet te moeilijk, maar mooi kan het zeker zijn :)

Atgast, ik zou zeggen neem eens een kijkje in het alienware-contest-forum op cgtalk.com. Staan prachtige landschappen op. Inspirerend! :P :*)
ik ga ook niks namoddelen, maar het is wel leuk als je een beetje een richtlijn hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow.. ok, beetje late reply.. hmz.. achtergrond muziek??
http://www.projectmojo.com/music/

als er wat tussenzit wat je bevalt.. (tis nog niet allemaal af hoor) maar dit soort muziek kan ik maken dus :Y)

mocht er intresse zijn..dan ga ik wil verder in een donker hoekje verder leren met 3d max

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Het lijkt erop dat de ierlanderige berg de voorkeur heeft, iedereen die leuke gras en/of rots texturen heeft mag die naar mij sturen, of online zetten. Dan Kan ik de omgeving afronden en aan het interieur gaan werken.

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Als we dan toch over muziek praten

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=190168&T=9921

Ik kan dus dit soort muziek maken
Daarnaast kan ik ook wel wat 3den en zal eens kijken of ik zo een leuk ding kan bedenken

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Misschien is het handig op een opsomming te maken met de museumstukken die tot nu toe zijn ingeleverd.. Mochten het er nog niet zo veel zijn, en er is nog wat tijd waarin ik het in kan leveren, wil ik ook nog wel iets (eenvoudigs) maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb een beetje zitten stoeien met textures. Helaas blijkt dat het toevoegen van bumpmaps erg problematisch is ivm radiosity.

met bumpmap
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/L930N9O479/picserver.jpeg

zonder
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6ZZGMLOL47/picserver.jpeg

supersamplen helpt wel een beetje, maar de rendertijd wordt dermate hoog dat dat eigenlijk geen aardige optie is. Even voor de duidelijkheid, bumpmappen is zo vervelend omdat hij zich niks aan lijkt te trekken van de sterkte van de bumpmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Atgast schreef op 16 januari 2004 @ 16:43:
ik heb een beetje zitten stoeien met textures. Helaas blijkt dat het toevoegen van bumpmaps erg problematisch is ivm radiosity.

met bumpmap
[afbeelding]

zonder
[afbeelding]

supersamplen helpt wel een beetje, maar de rendertijd wordt dermate hoog dat dat eigenlijk geen aardige optie is. Even voor de duidelijkheid, bumpmappen is zo vervelend omdat hij zich niks aan lijkt te trekken van de sterkte van de bumpmap.
Tjah, je zou dan ook geen radiosity kunnen gebruiken. Ik wist zoiezo niet dat we dat gingen gebruiken...
(En met brazil, heb je daar al mee geëxperimenteerd. Ik weet dat dat niet de bedoeling is, maar de meeste met max hebben ook wel brazil)

En die muren, zijn die bakstenen de bedoeling, of om het effect goed te laten zien. Er moet natuurlijk wel iets op de muur komen, maar of dat persé zo'n texture moet zijn...
En voor de tegels kan je toch ook gewoon boxen met gechamferde edges gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik denk dat dat probleem met die aliasing in de bump-maps die ik zie in die render van je zo is opgelost wanneer je de blur in de bitmap die je als bump-map gebruikt wat hoger zet. Gewoon in MAX dus.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
inquestos schreef op 16 januari 2004 @ 16:56:
[...]

Tjah, je zou dan ook geen radiosity kunnen gebruiken. Ik wist zoiezo niet dat we dat gingen gebruiken...
(En met brazil, heb je daar al mee geëxperimenteerd. Ik weet dat dat niet de bedoeling is, maar de meeste met max hebben ook wel brazil)

En die muren, zijn die bakstenen de bedoeling, of om het effect goed te laten zien. Er moet natuurlijk wel iets op de muur komen, maar of dat persé zo'n texture moet zijn...
En voor de tegels kan je toch ook gewoon boxen met gechamferde edges gebruiken...
Ik wilde in principe wel bakstenen gaan gebruiken, de kleuren zijn in deze renders nog niet op elkaar afgestemd, maar bakstenen met een rustige achtergrond kleur lijkt me eerlijk gezegd wel mooi.
Oogst schreef op 16 januari 2004 @ 17:09:
Ik denk dat dat probleem met die aliasing in de bump-maps die ik zie in die render van je zo is opgelost wanneer je de blur in de bitmap die je als bump-map gebruikt wat hoger zet. Gewoon in MAX dus.
ja, dat dacht ik ook. Het rare is dat hoe hoger de blur staat, hoe meer artifacts er ontstaan :/
anyway, hier nog een nette render zonder bumpmap:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2S5R4J5F00/picserver.jpeg

6sec rendertijd @ AMD T-bird 1200 + 512 133mhz Ram :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Leuk hoor, die lage rendertijd met radiosity, maar ik zie dan ook helemaal niks van de radiosity. Met alleen normale belichting en dezelfde rendertijd kan ik dat plaatje zeker ook zo mooi krijgen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@kerel die het muziekstuk op MODJO had gemaakt, "Silent Darkness"
Het is iets om verliefd op te worden. Wil je me anders een mailen om te zeggen hoe je dithebt gemaakt? En of hij ook nog beschikbaar is in een hogere bitrate?
Is ie nog verandert in tussentijd?

@Atgast:
1) Foto's van kliffs, natuur, gebergte van westen van Wales en highlands van Schotland goed als 'enviromental' mapping of voor wat dan ook? Ik weet niet juist waarvoor of wat die enviromoental mapping is (gebruik die zelf niet in Cinema4D) maar heb er best wat foto's van liggen in albums.
2) Wanneer moeten de inzendingen uiterlijk binnen zijn? anders had ik nog graag iets kleins ingezonden ofzo.

Iets anders, wat zou het zijn om in de animatie op het einde uiteindelijk een gang in te slaan, waarbij de camera inzoomt op een schilderij dat daar hangt, ....
een 'klasfoto' precies, waarbij de koppen (zwart-wit/sepia bv voor de oudheid ;) de "Tweakers 3D Class of 2004" tonen met daarin de koppen van de inzenders/medewerkers? En daar plakt dan zo'n lintje op rechtsonder op die kader van "1st price" ofzo met als te herkennen figuur het GOT-logo. Gevolgd door een fade out of de lamp erboven die wat 'knettered' en dan toch uiteindelijk 'poef' doet, en het oranje achtige licht mindert.
Hmm, I got caried away precies :D

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 17:41

evaarties

Powerball @ 12.582

@Oogst: Kan er al gerenderd gaan worden?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Daar gaat Oogst niet over...

Atgast is de verantwoordelijke voor dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
evaarties schreef op 09 maart 2004 @ 09:06:
@Oogst: Kan er al gerenderd gaan worden?
Ik stond gisterenavond al op het punt om dit topic weer eens te kicken, maar had het toch maar niet gedaan (straks krijg ik nog een naam door het alsmaar omhoog kicken van dit topic :P ). Het wordt wel eens tijd dat ATgast echt iets aan dit project gaat doen.

Ik heb echter Atgast de laatste tijd niet echt veel gezien op GoT, dus het kan zijn dat ie het druk heeft.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
inquestos schreef op 09 maart 2004 @ 15:45:
[...]

Ik stond gisterenavond al op het punt om dit topic weer eens te kicken, maar had het toch maar niet gedaan (straks krijg ik nog een naam door het alsmaar omhoog kicken van dit topic :P ). Het wordt wel eens tijd dat ATgast echt iets aan dit project gaat doen.

Ik heb echter Atgast de laatste tijd niet echt veel gezien op GoT, dus het kan zijn dat ie het druk heeft.... :/
Hoewel ik het de laatste tijd verdacht druk heb, ligt het daar niet aan. Ik heb al een hele tijd niks meer aan 3d gedaan. Sterker nog, het laatste serieuze 3d werk dat ik heb gedaan is aan dit museum geweest.
Ik zit totaan mijn nek in het werk en ik snap niet waar t allemaal vandaan komt :P
Ik moet eerlijk zeggen, ik weet niet of ik er ooit nog aan toe ga komen dit project af te ronden. Niet zozeer dat ik me hier niet de tijd voor in wil steken, maar het is net of mijn interesse voor 3d ontwerp ed. sterk gedaald is.

Ik weet niet goed waar het aan ligt, maar de laatst gewijzigde datum van m'n map '3d max bestanden' ligt bijna 2 maanden geleden...

Als iemand een werkbare oplossing heeft voor deze situatie, dan mogen jullie die aandragen, ik ben bang dat het enthosiasme er in mijn geval voor vervaagd is.
Morgen heb ik toelatingsgesprek voor de HKU, misschien dat ik daarna iets beter overzicht heb.

Houd er voorlopig iig rekening mee dat ik niet snel een update van het project meer zal posten. Mijn welgemeende verontschuldigingen voor zij die nog zaten te wachten op een update van mijn kant.

Pagina: 1