Toon posts:

Aanschaf notebook.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
in deze topic (Laptop voor grafische bewerkingen.) liet ik weten dan m'n zus op zoek was naar een laptop. Nu de school weer helemaal begonnen is moet de aanschaf ervan nu gebeuren. Een Macintosh is geen optie, want haar budget is wat slechter uitgekomen als we van tevoren hadden gedacht. 1200 euro, het mag er iets overheen zijn maar niet teveel.

Het volgende moet in de laptop zitten:
-512 DDR
-processor boven Celeron (liefst P4)
-cd brander

Ik weet dat het aanbod van de gestelde eisen in deze prijsklasse niet groot is.
Bij de Dixons hebben ze nu een Sky notebook met 2500+, 512 MB DDR en een mobile Radeon 9000 en CD-rw/DVD combo. Voor 1199 euro, dus alles is binnen de gestelde eisen. Dat is dus een goede optie, maar mijn vraag is of er misschien een betere laptop te krijgen is voor ca. 1200 euro? Want een Sky lijkt me ook niet alles (ik kan natuurlijk helemaal verkeerd zitten).
Photoshop is één van de dingen die ze moet doen,. Verder nog wat meer 2d grafische programma's waar ik de naam niet van weet.
En is een Pentium 4 in dit soort dingen beter, of kan ze in deze prijsklasse beter voor het goedkopere alternatief kiezen: AMD?

(ik heb veel rondgekeken in de pricewatch, maar de helft van de tijd kloppen de prijzen niet eens, of zijn de specs ineens anders als je eenmaal op de verkoop site bent aangekomen)

Verwijderd

ga eens kijken naar Acer Laptops. Ik heb eventueel een goed adres voor acer laptops. werk nu zelf met een acer tm 433 lci.... perfect. :)

• Scribble
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 15:43
http://www.computer-land....=beschrijving&prodid=3915
De Alpha bij computerland, 2500+ AMD, Radeon 9000, 512Mb DDR, en DVD brander voor 'maar' 1349,-. misschien is het wat, misschien ook niet

http://www.computer-land....&prodid=3919&back=listall
De 2400+ Alpha is ook wel intressant, is in principe hetzelfde als bovenstaande, maar deze heeft een 2400+ AMD, en een DVD/CD-RW combodrive. (Deze heb ik zelf en bevalt prima btw). Deze kost 1199,-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou met jouw budget gewoon een celeron kopen hoor, waarom zou je dat niet willen?
persoonlijk ben ik niet zo happy met AMD in notebooks, het zijn geweldige procs, maar worden mij wat te heet om in een notebook te hebben.
ik heb zelf een celeron 1500m en daar kan ik perfect op photoshoppen (ok ding is al bijna weer een jaar oud, maar voldoet prima). Persoonlijk zie ik het nut niet in om in een notebook zulke zware cpus te gooien als ze niet gebruikt worden.

verder kun je het beste gewoon op zoek gaan naar notebooks die binnen je eisen en prijsklasse vallen en dan een keuze maken.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 10:11
Acer 290Lci lijkt me een hele mooie optie.

Verwijderd

Ik photoshop op een duron 800 Mhz en dat gaat niet supersoepel maar het werkt niet frustrerend langzaam, zorg voor voldoende (min 512Mb) geheugen, dat is veel belangrijker.
Alle acers die genoemd worden hebben volgens mij een XGA (1024*786) resolutie, ik weet niet of je wel eens photoshop gezien hebt op die resolutie, maar dat werkt niet echt lekker.

Dell Inspiron 5100 Value

Processor: Intel® Pentium® 4 processor 2.66Ghz
15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
512MB DDR SDRAM 266MHz (2x256MB)
30GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Internal 24x CD-RW/ 8x DVD combo drive
32MB ATI Mobile Radeon 7500 4x AGP grafische kaart

€ 1334.64 inc verzendkosten en 1 jaar garantie ipv 4 jaar.

Nadeel van deze maar ook de meeste bovengenoemde laptops is dat het gewone P4's zijn en je accu misschien 2 uur meegaat. Dan heb je meer aan een energy zuinige Celeron.

Verwijderd

Topicstarter
Stroomverbruik is geen probleem, want overal waar ze komt is wel een stopcontact te vinden, en zo niet dan lijkt me 2 uur wel lang zat. Ik weet niet precies wat voor soort programma's ze moet gaan draaien, maar Photoshop is er wel één van. 3d modeling ofzo zou het wel niet worden. Maar nu is inderdaad zo'n Celeron nog goed om te Photoshoppen, maar is dat over 2 jaar ook nog zo? Het is natuurlijk fijn als ze er langer als 3 jaar mee kan werken.

AMD in een notebook daar kan iedereen z'n eigen mening over hebben, maar het boeit haar waarschijnlijk niet dat die dingen warmer worden, als het maar werkt (is het niet?).

Die Acer 290 LCI is wel een hele mooie laptop, 2 jaar garantie en mooi licht (2.8 Kg). Acer is toch wel wat beter als Sky toch? Wat ik dan weer niet snap is het volgende: op de site van Acer staat dat die 512 MB DDR heeft en Windows XP proffesional. In de pricewatch staat dan weer dat die laptop 256 MB DDR heeft en Windows XP Home heeft.

(edit: ik zie het al, als je de prijslijst download van Acer.nl dan zijn er 2 versies. 1 met 256 MB + XP home, een met 512 MB + XP prof. Het prijsverschil is zo'n 290 euro, is dat niet wat veel?)

Die Centrino 1.3 was toch vergelijkbaar met een P4 2,0 GHz dat zou dan wel ok zijn.
Nog een laatste vraagje over die Acer 290 Lci, die gaat over het videogeheugen. Er zit waarschijnlijk een Intel graphics op. Haalt hij zijn videogeheugen van het werkgeheugen af of heeft hij z'n eigen geheugen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 16:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 15:56:
Stroomverbruik is geen probleem, want overal waar ze komt is wel een stopcontact te vinden, en zo niet dan lijkt me 2 uur wel lang zat. Ik weet niet precies wat voor soort programma's ze moet gaan draaien, maar Photoshop is er wel één van. 3d modeling ofzo zou het wel niet worden. Maar nu is inderdaad zo'n Celeron nog goed om te Photoshoppen, maar is dat over 2 jaar ook nog zo? Het is natuurlijk fijn als ze er langer als 3 jaar mee kan werken.
Tja, cellies zijn stukken beter als wat ze ooit geweest zijn. Het beeld wat mensen hebben over zo;n ding stamt vaak nog uit het tijdperk dat celerons bagger waren (die cacheloze dingen).
tegenwoordig doen ze het heel aardig hoor
Die Acer 290 LCI is wel een hele mooie laptop, 2 jaar garantie en mooi licht (2.8 Kg). Acer is toch wel wat beter als Sky toch? Wat ik dan weer niet snap is het volgende: op de site van Acer staat dat die 512 MB DDR heeft en Windows XP proffesional. In de pricewatch staat dan weer dat die laptop 256 MB DDR heeft en Windows XP Home heeft.

(edit: ik zie het al, als je de prijslijst download van Acer.nl dan zijn er 2 versies. 1 met 256 MB + XP home, een met 512 MB + XP prof. Het prijsverschil is zo'n 290 euro, is dat niet wat veel?)
valt wel mee, XP pro ipv home is ong 100€ meerprijs. en dimmetjes zijn best duur (zal mogelijk 1 512MB dimm zijn). Maar goed, als je het los besteld zal het denk ik goedkoper zijn :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium raad een Asus M2N-2400 aan.

Laptop moet aan 1 ding voldoen: stil. Dat zal je met non-mobile p4's dus nooit lukken

Verwijderd

Topicstarter
http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/overview.htm Dit is denk ik wat je bedoelt met de Asus M2N of niet? In de pricewatch zie ik verder niets staan wat op Asus M2N-2400 lijkt...

Bedankt voor de reacties trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wat benchmarkjes bekeken van Celerons. In de applicaties die ze moet gaan doen kunnen ze nog redelijk mee. Zo is een 2 GHz Celeron toch vaak vergelijkbaar met een AMD 2000+ of Intel 2 GHz. Een beetje hetzelfde verhaal als bij de nieuwe Duron dus.

Ik ben nu op zoek naar een test met een celeron 2.4 of 2.6 maar kan er nog geen vinden. Weet iemand er een?

Een Celeron 2.4 of 2.6 lijkt me wel wat en ze zijn ook lekker goedkoop. Worden deze heet zodat de koeling veel geluid maakt, of zijn deze ook stil net als bv een mobile P4 of centrino?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader heeft op een of andere manier geregeld dat ze de notebook kan aanschaffen exlusief btw. Dat betekent dat het budget inclusief btw nu 1428 euro is. Wellicht dat daar heel wat beters voor te krijgen is. Dus: 1430 euro

-cd brander
-512 MB DDR (misschien meer)

Een Acer 17 inch is leuk (zeker in grafische werld), maar 7.1 kg niet :(

Verwijderd

llevering schreef op 10 September 2003 @ 08:50:
Acer 290Lci lijkt me een hele mooie optie.
Idd, een goedkopere Centrino vind je niet :)
In de pricewatch staat ie voor €1152

Bij pcsnel.nl staat ie er ineens niet meer tussen. Vanmiddag nog wel......
Pagina: 1