Toon posts:

[LINUX] Geen bootloader

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok hier komt dus m'n post conform de policy:

• Ik heb als distro: SmoothWall
• Het probleem is: Na het installeren van SmoothWall geeft Lilo de bekende 01 01 01 01 error
• Wat heb ik gedaan om het probleem op te lossen: Andere kleine distro's (zoals devil-linux) geïnstalleerd... steeds hetzelfde probleem.
Tevens heb ik fdisk /mbr gedaan maar ik krijg geen nieuwe bootloader op m'n pc. Heb tevergeefs gezocht naar een floppy versie van LILO of Grub maar ook die heb ik online niet kunnen vinden.

Ik heb nu al een aantal reacties gehad van dat daar op internet genoeg over te vinden is. Als je een Major distributie gebruikt zoals RedHat is daar genoeg over te vinden idd. Echter bij een kleine distributie zoals SmoothWall is er weinig tot niets te vinden

Situatie nu: SmoothWall geïnstalleerd. Géén Bootloader (weet dus ook niet hoe ik die erop kan krijgen en ook werken --> daar heb ik reeds naar gezocht maar ik kan er geen wijs meer uit)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je iets tegen een andere bootloader of een shareware versie van zo'n bootloader :?

Zo nee kijk dan op www.masterbooter.com ;) Hoef je alleen die in te stellen en hij boot je Smoothwall gewoon ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 09 September 2003 @ 19:17:
Heb je iets tegen een andere bootloader of een shareware versie van zo'n bootloader :?

Zo nee kijk dan op www.masterbooter.com ;) Hoef je alleen die in te stellen en hij boot je Smoothwall gewoon ;)
bedankt, maar ik ben nogal n00b met linux enzo
als ik het goed begrijp is mijn distro dus op de ene of de andere partitie geinstalleerd
hoe weet ik welke dit is en hoe die heet?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:19:
[...]

bedankt, maar ik ben nogal n00b met linux enzo
als ik het goed begrijp is mijn distro dus op de ene of de andere partitie geinstalleerd
hoe weet ik welke dit is en hoe die heet?
Ehh.......dat zie je tijdens het instellen, staat allemaal in de readme file van het proggie ;) zal waarschijnlijk ext of ext2 zijn ofzo ben zelf ook best n00b :+ ;) maar ehh......partities is mijn "thing" 8) :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
dat MasterBooter dat werkt dus niet...
als ik kies dat ik mijn distro wil booten
geeft hij vervolgens een paar rare tekens en dan stoptie...

Verwijderd

Topicstarter
volgens masterbooter heb ik 4 partities
3 zijn linux eentje is x86 ofzo
ik heb ze allemaal al gekozen maar bij allemaal krijg ik gewoon een stel rare tekens onderin :-/ ik weet echt niet meer wat ik moet doen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ga zometeen maar je mail eens checken.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.