Toon posts:

[Access/Excel] Spreadsheets koppelen aan DB *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, is het ook mogelijk om van excel naar access te gaan en dan weer terug

Ik wil dat gebruiken om orderbladen te koppelen aan een database. Die orderbladen kan ik niet zo maken in access. dus dat wil niet

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
csv export files is wat je wil gaan gebruiken denk ik zo...

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Zoek in de help eens naar ODBC

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Je kunt met VBA zowel Excel-files als Access-files openen en uitlezen. Check de VBA helpfiles hiervoor, staat er precies uitgelegd.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Kun je de volgende keer even je topic starten adh van P&W FAQ - De "quickstart" aub? Ik heb je topictitel al even stukken duidelijker gemaakt, maar je openingspost vermeld nog steeds nauwelijks informatie: wil je macro's gebruiken, queries, wat heb je al geprobeerd, welke versies Access en Excel hebben we het over, wat zijn randvoorwaarden etc.

Professionele website nodig?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Waarom kun je het niet maken in Acces? Daarmee kun je toch ook een soort van tabelinvoerlayout maken.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
In Excel: Data -> Import External Data óf
In Access: File -> Get External Data -> Link Tables

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik had net een heel verhaal getypt, maar het ging op een of andere manier verkeerd. (rare pc hier) maar ik heb office 2000. En ik wou het dmv macro's gaan doen. Dus het is de bedoeling dat de macro gegevens van het factuur naar een access database kopieert. Zonder dat ik er iets van merk. En dan moet het op een of andere manier ook automatisch opgeslagen worden en weer automatisch terug keren naar excel (dus weer terug naar het factuur)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

offtopic:
Bantie: je had een post geplaatst met enkel de veelzeggende tekst: 'gfjhfgfhg'. Deze heb ik maar getrashed :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 10 September 2003 @ 10:50:
offtopic:
Bantie: je had een post geplaatst met enkel de veelzeggende tekst: 'gfjhfgfhg'. Deze heb ik maar getrashed :)
offtopic:
Klopt, ik weet het, het ging niet zoals ik wou, de pc op mijn werk doet raar. ik snpa er geen hol van 8)7 8)7 8)7 8)7

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

En nu wil je daar van ons de code voor hebben?

Ik zou je adviseren om de keuze te maken voor OF Access OF Excel. En niet de data heen-en-weer gaan sturen. Alles wat je in Excel kan, kan ook in Access (maar dan beter, naar mijn mening). Zeker voor dit soort dingen (een factuur systeem) moet je eigenlijk geen Excel gebruiken. Daar krijg je alleen maar knutselwerk van.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
nou geen code, maar jah, als jullie me een beetje op weg kunnen helpen, dan kna ik het zelf wel uitbouwen. Want dat is niet de bedoeling dat jullie alles voor gaan kauwen

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Wat wil je dan weten? Je wordt geadviseerd om alleen in Acces te gaan werken. Ben je eht daarmee eens, of zeg je van nee dat wil ik niet. Zo niet waarom niet? Zo ja, probeer een layout te maken in acces die wel voldoet aan de eisen die je stelt.

offtopic:
[quote]Klopt, ik weet het, het ging niet zoals ik wou, de pc op mijn werk doet raar. ik snpa er geen hol van[/quote]Maar natuurlijk, ik denk niet dat een pc zelf een stukkie tekst bedenkt. Wist je trouwens dat de letters in je bericht best dicht bij elkaar op je toetsenbord zitten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou op jullie aanraden ben ik overgestapt op access. Ik heb alle tabellen aangemaakt. En de benodigde relaties tot stand gebracht. Nu heb ik een onafhankelijk formulier, dit worden mijn orderformulieren. Deze formulieren bevatten 3 kolomen, namelijk code, omschrijving en aantal. Nou wil ik nadat ik bij aantal een getal invul dat de code in de tabel ordergegevens komt te staan. (dus ik zal iets moeten doen met VBA. En dan als actie 'bij wijzigen' een code invoeren). Nou is mijn vraag dus welke code moet dit worden?

Verwijderd

dus je wilt toch een code????

Verwijderd

Topicstarter
niet helemaal, maar een voorbeeld oid. men hoeft niet alles voor te kauwen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu inmiddels voor elkaar gekregen, alleen nu moet het ook nog gecontroleerd worden of de tabel de waarde albevat

Dit is de code tot nu toe

Private Sub txtAantal_AfterUpdate()
' Tabel Ordergegevens met velden
' Productcode, tekst
' Aantal, Long
Dim dbs As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset

If Val(Me!txtAantal) > 0 Then
Set dbs = CurrentDb
Set rst = dbs.OpenRecordset("Ordergegevens")
With rst
.AddNew
!Productcode = Me!txtProductcode
!Aantal = Val(Me!txtAantal)
.Update
End With
Set rst = Nothing
Set dbs = Nothing
End If
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij hierbij helpen???

.modbreak: zou je in het vervolg 24 uur willen wachten voordat je je topic omhoog schopt? Dat is GoT policy namelijk. En dan het liefst met wat zinnige info. Is allemaal na te lezen in de FAQ overigens ;)[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 22-09-2003 16:55 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon, een SQL statement uitvoeren, of een COUNT. In het eerste geval kijken of de recordset items bevat of niet; in het 2e geval kijken of de returnwaarde 0 is of groter.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1