[ASP] upload > database met INSERT query

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
Hoi, ik upload een bestand met aspSmartUpload en dat wil ik dus in een database opslaan. Nu heeft aSU een "FileToField" method waarmee je een bestand via ADO in een recordset kan toveren. Heel leuk, maar dit werkt dus alleen als je .addnew en .update (ADO) gebruikt.

Ik wil dit dus doen met een INSERT query maar ik kan zo gauw niet vinden HOE ik het bestand kan omtoveren tot die binaire string. Nu heb ik hier al een leuk voorbeeld gevonden, maar wat daar nou de uiteindelijke uitkomst van is geworden is mij niet helemaal duidelijk.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Is het niet mogelijk om een hidden field in het form, met value 1 zodra die waarde 1 is laat je een insert query runnen.

Of denk ik te makkelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Batsies op 08-09-2003 14:37 ]

E-Developing

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
eh? Nee sorry, ik wil het bestand als BLOB in een database opslaan. Om dit te doen moet je het bestand dus vertalen naar een binaire string. Een voorbeeld om dat te doen staat in de 2e link die ik in de startpost heb staan.

Ik denk dat je m'n vraag niet (helemaal) begrijpt. :Y)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Lijkt me niet verstandig om van een binair bestand een insert-query te maken, zeker als je ADO tot je beschikking hebt. Je moet het dan zien te converteren naar een 0x09FEA42BC-enz string, en gaat gewoon traag worden. Ik heb het zelf geprobeerd en het is een begin zonder einde. Gebruik maar gewoon de ADO-manier, dan weet je ook gelijk zeker dat het goed gaat werken, en snel.

日本!🎌