Ik heb een ASP pagina waarnaartoe ik een file kan uploaden middels HTTP POST. De data van die file wil ik vervolgens met een INSERT of UPDATE statement naar een database plempen.
Oplossing: zet de data om naar een hexadecimale string. Waarom? Nou, Update() en AddNew() werken niet goed. Er wordt gewoon aangeraden alles in een INSERT/UPDATE statement te zetten.
Wat is het probleem nou?
Het omzetten naar een hexadecimale string verloopt waanzinnig traag. Een bestandje van 100KB duurt meer dan een minuut!
Wat is je code?
Die heb ik ook voor je:
Waarom is dit dus zo traag? En wat kan ik doen om het te versnellen? Het mag een serverside component zijn, maar liever gewoon VBScript code.
Oplossing: zet de data om naar een hexadecimale string. Waarom? Nou, Update() en AddNew() werken niet goed. Er wordt gewoon aangeraden alles in een INSERT/UPDATE statement te zetten.
Het omzetten naar een hexadecimale string verloopt waanzinnig traag. Een bestandje van 100KB duurt meer dan een minuut!
Die heb ik ook voor je:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Function DBBinaryToString(Binary)
Dim HexValues : HexValues = Array("00", "01", ... "FE", "FF")
Dim I, S
If IsNull(Binary) Or (LenB(Binary) = 0) Then
DBBinaryToString = Null
Else
S = "0x"
For I = 1 To LenB(Binary)
S = S & HexValues(AscB(MidB(Binary, I, 1)))
Next
DBBinaryToString = S
End If
End Function |
Waarom is dit dus zo traag? En wat kan ik doen om het te versnellen? Het mag een serverside component zijn, maar liever gewoon VBScript code.
日本!🎌