Toon posts:

Koeling Geforce 2MX is eraf gegaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Gister toen ik mijn computerkast stofvrij aan het maken, zag ik tot mijn grootste schrik dat het koelblokje van mijn geforce 2MX er af lag :( . Is dit erg (Hebben geforce 2 mx' en echt wel zo'n blokje nodig. Het koelblokje zit alleen op de chip vast met een zwart soort koelpasta en er is geen stroomvoorziening voor een eventueel koelertje.

De Geforde 2 MX is van het merk 3Dpower. De site www.3dpower.com is niet te bereiken (ik weet dat dat de site was omdat dat ook op de driver cd stond). Weten jullie een oplossing hiervoor?

P.S ik ben hier nieuw dus weet nog niet alles van computers (uiteraard wel wat)

Grtz The Bigboss

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik zou hem er toch weer op proberen te zetten. Meestal is het minimale wat die dingen nodig hebben een koel blok..

PS. Welkom, maar het beste kun je even de faq's lezen ivm groeten en zo.

[ Voor 26% gewijzigd door ge-flopt op 07-09-2003 16:54 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het koelblok van een GF2 MX kan best warm worden, en zonder koelblok draaien is zeker niet aan te raden. Het is al mooi dat ze passief gekoeld kunnen worden, want een GF2 GTS wordt echt te heet met een gemiddeld koelblok zonder fan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, ze zullen zo'n koelblok er echt niet voor niks op hebben gedaan. Ik hoop dat het er niet lang af is geweest, anders zou je blijvende schade kunnen hebben.

p.s. als je er niet veel van af weet, kun je dan beter niet naar beginnersweb oid gaan? :)

C:\>_

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
volgens mij zijn er geweest zonder koelblok. was dat niet de creative gf2mx ddr??

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik zou dat blokje er altijd er wel weer terug op zetten, wat koelpasta op het midden van de chip en op de rand ervan (de 4 puntjes een drupje seconde lijm). Dit moet je alleen doen als je geen pinnetjes in het heatsinkje hebt die je door de heatsink en de kaart zelf heen steekt zodat hij als het ware zichzelf vastklemt.

BTW, lag dat coolertje eraf na het stof vrij maken of al ervoor dus dat hij al een tijdje heeft gedraait zonder cooler?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan het koelblokje terugplaatsen en vastmaken met warmtegeleidende lijm ofzo. Dan wel eerst de oude lijmresten goed verwijderen.

Actieve koeling (fan) heeft een MX niet nodig, maar een koelblok is wel aan te raden.

Zoals in de GoT-Faq staat is het niet nodig om onder elke post je naam/nick te plaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 07-09-2003 16:58 ]

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Heb zelf nog een GeForce2 MX die helemaal niet gekoeld wordt. Ding wordt inderdaad loei en loeiheet, maar draait al een jaar of 3 prima, bij vrij intensief gebruik. Dus het kán eventueel wel zonder koeling.

Maar ja, het koelblokje heb je toch, dus lijkt het me verstandig om Pollowobs idee door te voeren: probeer hem met warmtegeleidende lijm weer vast te zetten...

Verwijderd

Is nu ook geen ramp lijkt me zo duur is zo een kaartje toch ook weer niet :) ik zou het koelblok er in ieder geval terug proberen op te zetten. Maar wees voorzichting, is soms gevoelig zo een stuff :)

Verwijderd

In principe zou het moeten kunnen, alleen is het niet aan te raden.
Je beeld zou dan evt. nog wel eens raar kunnen gaan doen :D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
doe het anders met een stuk elastiek ofzo (gewoon om het hele kaartje heen :P) als je nie zo handig bent. Zit ie weliswaar niet heel stevig erop, maar er is toch wel enige geleiding. En mocht ie dan toch gaan vastlopen of raar beeld geven kun je alsnog iets anders proberen (of gewoon nieuwe kopen :P)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

Palomar schreef op 08 September 2003 @ 18:34:
doe het anders met een stuk elastiek ofzo (gewoon om het hele kaartje heen :P) als je nie zo handig bent. Zit ie weliswaar niet heel stevig erop, maar er is toch wel enige geleiding. En mocht ie dan toch gaan vastlopen of raar beeld geven kun je alsnog iets anders proberen (of gewoon nieuwe kopen :P)
lijkt me dat die er na een kwartier af smelt 8)7

iRacing Profiel

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat zal wel meevallen, elastiek droogt alleen wel vrij snel uit waarna het koelblok er weer afvalt..
Pagina: 1