mpg afspelen met ffdshow?!

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Volgens mij zou het moeten kunnen, je kan in de config van ffdshow mpg aanzetten, hij speelt dan ook wel iets maar erg langzaam en blokkerig.. ligt dit nu aan mijn machine of werken de mpg codecs van ffdshow gewoon niet goed.. heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil dit voornamenlijk omdat ik dan in mpg films ook NL subs kan laten meesturen, net zoals ik bij divx en xvid films doe met ffdshow.

weinig tot niks..

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

didio schreef op 07 september 2003 @ 13:14:
Volgens mij zou het moeten kunnen, je kan in de config van ffdshow mpg aanzetten, hij speelt dan ook wel iets maar erg langzaam en blokkerig.. ligt dit nu aan mijn machine of werken de mpg codecs van ffdshow gewoon niet goed.. heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil dit voornamenlijk omdat ik dan in mpg films ook NL subs kan laten meesturen, net zoals ik bij divx en xvid films doe met ffdshow.
Het zou dan prettig zijn als je de specs erbij zet, verder is alles te vinden in de search of op de diverse sites die gaan over videobewerking, dus ff Googlen met de kreet videobewerking of Divx.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik ben er al twee dagen mee bezig, heb gezocht hier op het forum en op google, heb zelf van alles geprobeerd, kom toch niet gelijk weer met zo'n antwoord. Als je het niet weet zeg dan niks.

Iemand anders misschien die wel een antwoord heeft waar ik iets aan heb?

weinig tot niks..

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik weet niet waar jij die mpegs mee afspeeld , maar met bsplayer is het geen enkel probleem om subs bij mpeg te krijgen, mits de naam maar hetzelfde is als de mpeg (en in dezelfde dir staat) pakt die m automatisch. Verder meen ik gelezen te hebben dat de maker van ffdshow het op dit moment nog afraad om ffdshow met mpeg te gebruiken daar het nog niet goed werkt.
Staat zelfs op je config GUI van ffdshow onderaan
MPEG1/2 decoding is currently in development and not working correctly

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hellhound schreef op 07 September 2003 @ 20:54:
Verder meen ik gelezen te hebben dat de maker van ffdshow het op dit moment nog afraad om ffdshow met mpeg te gebruiken daar het nog niet goed werkt.
Op www.dvdrhelp.com/tools staat een goeie mpg-2-codec: http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=355

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Hellhound schreef op 07 September 2003 @ 20:54:
Ik weet niet waar jij die mpegs mee afspeeld , maar met bsplayer is het geen enkel probleem om subs bij mpeg te krijgen, mits de naam maar hetzelfde is als de mpeg (en in dezelfde dir staat) pakt die m automatisch. Verder meen ik gelezen te hebben dat de maker van ffdshow het op dit moment nog afraad om ffdshow met mpeg te gebruiken daar het nog niet goed werkt.
Staat zelfs op je config GUI van ffdshow onderaan
[...]
Ik gebruik MCE, die gebruikt weer Windows Media Player. Bij mij staat er niks over dat de mpeg nog niet goed werkt, misschien heb ik een andere versie. Ik heb de laatste alpha versie.

weinig tot niks..

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb wel andere mpeg codecs, maar wil ffdshow vanwege de subs.

Ik heb al vobsub geprobeerd, maar die werkt niet met mce.

weinig tot niks..

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

een antwoord waar je wat aan hebt, komt ie:

http://www.pbm.nl/~ondertit/phpBB2/viewtopic.php?t=5447

Het probleem dat je dus hebt met ffdshow kan ik niet voor je beantwoorden, wel dus een alternatief!

En je had het over je machine te traag, dus ik vroeg me af op wat voor pC je dus afspeelt.

[ Voor 53% gewijzigd door Flame17 op 07-09-2003 22:53 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Arno schreef op 07 September 2003 @ 22:49:
een antwoord waar je wat aan hebt, komt ie:

http://www.pbm.nl/~ondertit/phpBB2/viewtopic.php?t=5447

Het probleem dat je dus hebt met ffdshow kan ik niet voor je beantwoorden, wel dus een alternatief!

En je had het over je machine te traag, dus ik vroeg me af op wat voor pC je dus afspeelt.
Thanks voor je speurwerk, helaas heb ik er niks aan. Ik gebruik MCE (Media Center van Microsoft) en zou daar dus graag subs bij mpg files willen. Divx en Xvid werken prima, vobsub zou de truuk moeten kunnen doen maar helaas werkt dat dus niet met mce.

Ik denk dat er dus niks anders op zit dan wachten totdat mpg goed ondersteund wordt.

Mijn machine is niet te traag (waar zei ik dat?) maar misschien dat bepaalde andere codecs het goed afspelen bij ffdshow in de weg zitten en of andere daar ervaring mee hadden.

Jammer dat de nieuwe versies niet echt snel komen bij ffdshow, wachten dus maar.. en eventueel mpg files converten naar divx..

weinig tot niks..

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 17:43
Waarom heb je daar niks aan?
XP MCE is toch niet zo kreupel dat je er geen andere players op kunt instaleren?

Toch?

Probeer BSplayer of Media Player Classic eens, mischien bevalt het wel...

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

idd, ik speel gewoon de films ( mpg en avi en andere zooi) gewoon af met Bsplayer of WMP of classic en bij allen komt de sub mee.

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
G1itch schreef op 08 September 2003 @ 00:27:
Waarom heb je daar niks aan?
XP MCE is toch niet zo kreupel dat je er geen andere players op kunt instaleren?

Toch?

Probeer BSplayer of Media Player Classic eens, mischien bevalt het wel...
MCE is een software pakket en die gebruikt nou eenmaal Media Player, daar kan je niks aan veranderen.

weinig tot niks..

Verwijderd

Maar je kunt wel daarnaast een mpeg speler installeren... Je hebt toch MCE niet nodig?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 19:19:
Maar je kunt wel daarnaast een mpeg speler installeren... Je hebt toch MCE niet nodig?
Dit draait allemaal op een speciale machine die alleen maar mce draait, deze machine is aangesloten op mijn tv waardoor ik een dedicated mp3/video machine heb.

Ik ga dus niet elke keeer met de muis aparte programma's opstarten, dat schiet niet op.

Alles is te bedienen met de afstandsbediening, en dat wil graag zo houden.

weinig tot niks..

Verwijderd

AAh maar DAT had je er niet bijverteld...

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 23:16:
AAh maar DAT had je er niet bijverteld...
Ik had gedacht dat je MCE wel kende, je praatte erover alsof je het kende..

weinig tot niks..

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
didio schreef op 09 September 2003 @ 09:14:
[...]

Ik had gedacht dat je MCE wel kende, je praatte erover alsof je het kende..
Ja en we hebben ook allemaal waarzegger als beroep op onze CV staan.
Altijd leuk die semi-arrogante houding terwijl anderen je probereren te helpen.

Doet me een beetje aan deze gast denken.

Systeem Specs

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Voor iedereen die dus niet weet wat een MCE is:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/

En heren laten we on topic blijven, hoe bot een TS'er ook reageerd op de aangeboden hulp.

Btw, lijkt me wel stoer zo'n machine in de huiskamer, weet alleen niet of mijn vrouw dit leuk zal vinden ;)

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Arno schreef op 09 September 2003 @ 10:42:
Voor iedereen die dus niet weet wat een MCE is:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/

En heren laten we on topic blijven, hoe bot een TS'er ook reageerd op de aangeboden hulp.

Btw, lijkt me wel stoer zo'n machine in de huiskamer, weet alleen niet of mijn vrouw dit leuk zal vinden ;)
Hoezo ik bot reageer, hij noemde gewoon mce alsof hij het kende en dat ik iets anders moest proberen, dan ga ik er van uit dat hij mce kent.

Ik reageerde alleen bot op de eerst reactie, maar ik word ook zo ziek van mensen die gelijk beginnen dat ik op google moet zoeken, *zucht*.

Als je niet weet waar ik het over hebt vraag dat dan gewoon, ik leg het dan nog eventjes uit.

Geloof mij, alle vrouwen dit ik ken vinden mce prachtig, ik zal het zeker eens aan je vrouw voorstellen als ik jouw was.

[ Voor 20% gewijzigd door didio op 09-09-2003 15:15 ]

weinig tot niks..

Verwijderd

Het is misschien handig in het vervolg EERST te vermelden dat je MCE gebruikt VOORDAT je zo arrogant reageert. Nergens in de openingspost of verder posts staat dat je MCE gebruikt totdat je het als reactie op mijn tip als wapenfeit gebruikt.

Je doet er goed aan eens wat aan je gedrag te doen... Misschien dat mensen je in het vervolg dan ook verder helpen. Ik ga wel andere mensen helpen die het meer op prijs stellen :)

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:51:
Het is misschien handig in het vervolg EERST te vermelden dat je MCE gebruikt VOORDAT je zo arrogant reageert. Nergens in de openingspost of verder posts staat dat je MCE gebruikt totdat je het als reactie op mijn tip als wapenfeit gebruikt.

Je doet er goed aan eens wat aan je gedrag te doen... Misschien dat mensen je in het vervolg dan ook verder helpen. Ik ga wel andere mensen helpen die het meer op prijs stellen :)
Dan zal ik nog maar eens goed lezen als ik jouw was, want het staat er dus echt.

Bedankt in ieder geval, ik weet nu dat het niet kan, jammer dat er soms zo upgefokt wordt gereageerd.

weinig tot niks..

Pagina: 1