Toon posts:

9800se trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb reeds een nieuwe videokaart gekocht (club3d 9800se 380/340). Sinds ik die nieuwe videokaart heb heb ik last van een trillend beeld toen ik mijn geforce 2 pro nog gebruikte nooit last van gehad.

Om dit op te lossen heb ik vervolgens geprobeert er een andere monitor op aan te sluiten dit gaf niet het gewenste succes. Vervolgens heb ik maar de bijgeleverde driver geinstalleerd (had eerst de nieuwste driver van de Club3d site erop staan) dit gaf ook geen succes. Als ik nu de nieuwste cata 3.7 driver wil installeren zegt hij dat er geen drivers voor aanwezig zijn.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij weer beetje op het goede spoor te krijgen

MVG

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waar heb je trillend beeld :?
in windows of in spellen :?
kijk eens waar je refresch rate op staat van je monitor.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net mijn refresch rate op 1024x768 75 herz (op een 17" monitor) gezet en ik heb een trillend beeld in windows (spellen valt het mij niet echt op)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

speel eens met die refreshrate ;)
kan je monitor niet hoger :?
dus 1024x768 85/100 herz ofzo.

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05 12:26
75 Herz is niet veel, probeer 85 Hz zoals vrijwel iedereen gebruikt. Wat niet wil zeggen dat jouw trillingen hierdoor worden veroorzaakt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 1024*768 op 85 gezet en nu trilt hij nog steeds (valt wel minder op)

Verwijderd

zet hem dan eens op 100 hz?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor monitor heb je :?
kunnen we kijken of ie ook 100 herz. aankan.
en heb je monitor drivers geinstalleerd :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu op 800*600 op 100 hz en ik zie hem nu niet trillen (ik vind het wel persoonlijk altijd zo lelijk als je een monitor op zo'n lage resolutie hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
de monitor drivers heeft windows zelf geinstalt

De monitor die ik er nu aan heb hangen is een Hewlett Packard HP71

Verwijderd

Topicstarter
maar ik ga nu effe na de koffieshop kom ze weer terug (ik reageer ffies niet)

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
ik zou toch ff echte hp drivers proberen

http://productfinder.supp...ool=software&h_query=hp71

Verwijderd

mm ik heb ook wel wat last van trillen in mijn beeld met ati 9700 np
vooral bij de zwarte vlakken in het beeld, het is al minder na het installeren van de nieuwe cat3,7 drivers.

Verwijderd

Dit klinkt allemaal verdacht bekend. M'n 9700 non-pro ging kaduuk, ik kreeg ter vervanging een 9800SE. Met die 9800SE heb ik –maar niet continu (?!)- last van bibberend beeld. Daar bedoel ik mee dat wanneer er regels tekst onder elkaar staan, dus zoals je nu zit te lezen, je de regels tekst t.o.v. elkaar heen en weer ziet schuiven. Millimeterwerk, maar genoeg om knettergek van te worden. Effect treedt in D3D trouwens ook op.
De standaard ATI (3.6) catalyst drivers vertikken het om zich te installeren ("Severe : video inf not found"), de Omega driver wil wel. Schijnt iets te maken te hebben met "Powered by ATI" producten i.p.v. Build by ATI.
Ik draai gewoonlijk 1024x768 @85Hz. In lagere resoluties geen bibbers, maar daar heb je zo'n kaart niet voor. Andere monitor, andere 9800SE, bibbers blijven.
M'n ouwe Geforce2 er in : strak beeld (1024x768 @85Hz).

Maar ik lijk niet de enige te zijn met dit probleem.

AJ

Verwijderd

Heb je de PC achter hetzelfde stopcontact zitten als een Waterpompje van een waterkoeling? Daar lag het nl. bij mij aan.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Mja ik heb er ook last van met m´n Ge-Force MX 400, tip: Haal alle elektrische apparatuur (Vooral Boxen, Subwoofers, PC-Cases en adapters) binnen een straal van 30 centimeter bij je monitor weg, heeft bij mij wel geholpen iig, 10 cm aan de linker kant stond m´n case, 10 centimeter aan de rechterkant m´n subwoofer, naast m´n case stond ook nog eens m´n stereo installatie, en op m´n monitor lag een verdeelstekkerblokje :)

edit: zit je op geaard stopcontact
edit: blowen = slecht voor je... ga Roken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wussie op 08-09-2003 14:55 ]

Verwijderd

Bospiraat

Ik heb geen waterkoeling, maar van dat stopcontact brengt me wel op een idee. En dat probeer ik vanavond uit.

... Helaas. Er staat sinds kort een ouwe koelkast bij het stopcontact aan de andere kant van de muur, maar deze bleek onschuldig.

Maar Chillsxp, klinken die bibbers van mij een beetje hetzelfde als de trillingen van jou ? Als je smalle lichte en donkere verticale lijnen naast elkaar in beeld hebt, gaat daar dan een soort "zindering" doorheen alsof er een straalkacheltje pal onder je scherm staat ?

AJ

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 19:40 ]

Verwijderd

Coffeeshop in Kingston Town ?

Verwijderd

Heb je al wel forcerefresh geprobeerd? Waarschijnlijk pakt hij nu altijd 60Hz....en dat trilt! Zoek het progje forcerefresh op google en je problemen zullen denk ik wel over zijn.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
hoe bedoel je eigenlijk 'trilt'? zoals van t beeld knipperd (te lage refresh rate) or van links naar rechts en andersom, of boven naar beneden en terug?

bij mij doetie sinds kort van links naar rechts en terug, maar door de refersh rate aan te passen is dit bij mij wel op te lossen. is alleen beetje vervelend dat ik dat dan vaak elke keer moet doen als ik de computer aan zet...

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Helaas, het verschil tussen 60 en 85Hz zie ik wel. Er zit echter geen flikkering in het beeld, maar een klein soort golfbeweging die verticaal door beeld gaat en daarbij horizontale bibbers veroorzaakt. Maar niet continu, en totnogtoe zonder aanwijsbare reden.
Maar mischien helpt het wel bij Chillsxp.

Verwijderd

ik heb ooit ook een 9500pro gehad met die zelfde 'verticale golfbeweging'
ik heb toen het hele zaakje terug gebracht.

Verwijderd

Ik heb XP er maar nog es opnieuw opgezet, en andere nForce2 drivers gepakt (van Asus ipv nVidia) en wonderlijk genoeg heb ik nu bij 1024 @75Hz geen bibbers. Bij 85Hz begint 't gelijk weer.
Inmiddels heb ik alweer 'n ander probleem, die CTX monitor begint oud te worden. De helderheid is niet meer bij te stellen. Balkje gaat wel van 0 naar 100 en terug maar er gebeurt verder niks. Nou ja, was toch al aan 't neuzen naar een leuke TFT.

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even omhoogschoppen omdat ik met mijn nieuwe 9800se hetzelfde probleem heb.
Met mijn oude geforce2 geen probleem dus geloof niet dat het aan omliggende apparatuur ligt.

Verschillende drivers, verschillende frequenties en verschillende monitoren (2) geprobeerd. Maakt geen verschil.

Kaart kapot?

Verwijderd

beeld trilt

ik denk dat dit verband heeft met hetgeen hier gezegd wordt. Een oplossing heb ik ook nog niet gevonden. Gisteren naar pc-verkoper gebeld en die dacht dat het aan de tft lag. Wat vreemd is, vooraleer ik nu de 9600XT versie van ASUS(R) had, zat er een iets "lichtere" pro of se? in, van een ander merk, met gelijkaardige problemen.

Dat doet mij dus niet meer aan de kaart denken, maar toch, het diagnose programma geeft soms een melding weer dat er iets mis is, maar de pc "blokkeerd" dan soms zo snel dat ik die melding niet kan lezen.

ASUS(R) P4C800-E Deluxe
videokaart is vernoemd
TFT: SONY(R) SDM-HS73

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteravond is mijn voeding ermee opgehouden (was wel schikken)

Nieuwe voeding er in gezet en het trillen is over, had niet gedacht dat het aan de voeding kon liggen

Verwijderd

@ laisor

Ik "had" hetzelfde probleem (heb ook een 9600 xt), als ik op een hogere resolutie dan 1024x864 ging gebruiken leek het wel of mijn monitor plots op 60 herz stond. natuurlijk gezocht op google en ben deze fix tegen gekomen http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html en hij werkt zowaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 22:48 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had het ook met mijn 9200SE. Dat was verholpen nadat ik de Ati driver had geinstalleerd en hem boven de 640 had gezet.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mwah om hier nu een oude koe van een half jaar voor omhoog te schoppen ;)

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
probeer eens de resolutie hoger te zetten...
Pagina: 1