beeld trilt

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Als mijn pc een tijdje aanstaat gaat spontaan het beeld in een keer trillen. (verticaal) De letters zijn dan onmogelijk meer te lezen.

Hoe kan dat komen. Ik las dat het ook een voeding probleem kon zijn, maar dat lijkt mij niet (300W). Iets magnetisch in de buurt lijkt mij ook niet, want hij doet het eerst goed.

Het betreft onderstaand systeem, met een hansol 710P. Stopcontacten zijn geaard, en monitor zit niet in voeding van pc.

Als ik de brightness ofzo verander dan springt het beeld weer goed.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Het kan wel degelijk van de voeding komen.
Ongeveer een metert tussen je voeding en je monitor moet voldoende zijn.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:21

drice

Loading...

Misschien heb je onafgeschermde boxen in de buurt staan
Maar die geven meestal alleen maar een beetje vaag beeld aan de zijkant

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Degaussen?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
mischien een nieuwe monitor ;)

neuh ik denk dat het mischien ligt aan het feit dat er ergens magnetische is kijk naar magnetische objecten in de buurt

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Probeer het eens met een andere monitor. Dan weet je tenminste of het aan je monitor of je PC ligt en dan ben je al weer wat verder.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
aan de iets magnetisch in de buurt ligt het denk niet. Het komt nl in een keer spontaan over het hele beeld, niet continu.
Monitor staat bijna een meter van de voeding af, als ik van de week ff tijd heb, zal ik een andere monitor proberen.

Weet iemand iets over de service van Hansol? Komen ze 'm ophalen ALS die kaput is, of moet ie terug naar de winkel?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ik weet niet waar je woont maar ik heb bij een "dealer" van Hansol gewerkt. Toen zat er 1 jaar onsite op en 2 jaar carry in. Weet niet als dat nog zo is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
de monitor is zo'n 2 maanden oud. Dus garantie zit er nog volledig op.

Heb je niet vaker van zulke problemen gehoord, als hansol dealer?

Verwijderd

Ik weet 90% zeker dat het aan je videokaart ligt! Ik heb ook een cardexpert (geforce 2 mx) en heb ook last (gehad) van trillend beeld. De oplossing kan ik je niet precies geven helaas. Je kunt andere drivers proberen. Dit is overigens een algemeen bekend probleem bij gainward kaarten. Zoek maar eens in de GoT database.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Het kan wel degelijk komen door je voeding, moet je een programma als MBM installeren en kijken naar je 5V spanning wanneer je beeld gaat trillen, Had hier het zelfde probleem, voeding bleek niet een stabiele 5V af te leveren en wanneer mijn beeld ging trillen en ik dan naar mijn 5V ging kijken hoeveel deze dan was zat deze rond de 4,5V dat is dus eigenlijk net te weinig. Nu heb ik mijn voeding gemod (nou ja weerstandje vervangen door potmeter) af geregeld met multi meter en nu is mijn 5v lijn vanuit voeding stabiel. En geen trillend beeld meer of dat de 5v lijn drastisch zakt.

Zie dit topic trouwens daarvoor [topic=307894/1/25]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
nou, ik heb het 2 keer gehad net, en met MBM gecontroleerd, (helaas niet op het tijdstip), maar de laagst gemeten waarde is 4.88...

Verwijderd

ook geen subwoofer ofzo. dat had ik ook. ik scheet hem alle kleuren, behalve bruin |:(

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
nee, het beeld verkleurt niet maar gaat trillen met een erg kleine amplitudo. Het lijkt net of jezelf niet goed ziet, alles wordt gewoon wazig op het scherm.

Verwijderd

Zoiets bedoel je? Dat heb ik nl ook gehad met mijn cardexpert.
code:
1
2
3
4
5
6
7
|
 \
  |
 /
|
 \
 |

Verwijderd

Ik zit met dergelijk probleem: ongeveer op 5 cm van de linker rand van TFT, is er een verticale strook van ongeveer een 7cm die dan lichtjes naar links een rechts springt, met als gevolg iets heel vervelend.

Is dit hetzelfde?

Daar het hier om een TFT gaat, heb ik een magnetisch veld al geen voorkeur van de twijfel meer gegeven. (heb overigens pc een beetje anders opgesteld)

Ik ga die 5V hier eens in de gaten proberen te houden......
Pagina: 1