"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Erg 1337 trouwens
Enne ben ik gewoon na rashmatash? Ik keek altijd op pagina 5, maar die lijst klopt blijkbaar niet meer..
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:08 ]
update1: ben nu bezig met 't laatste plaatje.
update2: hier zijn ze dan, weer eens een sinistere wending in het verhaal!

Zo wat zal de Ariliaan met de moeilijke naam met onze vrienden van plan zijn? is he after their fresh precious bodily fluids?? of is ie toch heel iets anders van plan?
Er is maar één die 't weet!
[ Voor 94% gewijzigd door rashmatash op 16-10-2003 19:13 ]
[RashMatash]
CS'en zijn gaaf
Verwijderd
Heeft zeekoe inmiddels al wat van zich laten horen
[ Voor 10% gewijzigd door Woudloper op 17-10-2003 13:31 ]
Wacht maar ik moet nogVerwijderd schreef op 16 October 2003 @ 22:59:
lookin good, lookin goodhet zal me echt benieuwen hoe strak het volgende pdfje gaat worden.. kwijl nu al.......
Ik hoop maar dat m'n plaatjes een beetje met die kwaliteit die hier staat mee kunnen.

Woei, alweer mooi.
en weer een stapje dichter bij aan-de-beurt
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar als je iets prutswerk vind kom dan alsjeblieft met opmerkingen die iemand verder helpen en niet met opmerkingen die iemand de grond in trappen omdat jij toevallig wel hebt uitgevonden hoe iets in fotosjop moet.maar tips zijn altijd welkom hoor, maar even goede vrienden na je kritiek
Tips dus: welnu, lees nog eens mijn minitutorial over shading, het figuur is een beetje kaal zo. Die boompjes hadden ook wel een stuk strakker gekunt, desnoods had je er foto's van ingezet van echte bomen. En dan natuurlijk even letten op de belichting van de bomen en de figuur.
Stoer; Marduq
Verwijderd
tja, je zult je best moeten doencHeMMiE schreef op 16 October 2003 @ 23:03:
[...]
Wacht maar ik moet nog![]()
Ik hoop maar dat m'n plaatjes een beetje met die kwaliteit die hier staat mee kunnen.![]()
Woei, alweer mooi.
en weer een stapje dichter bij aan-de-beurt
Die laatste doet me denken aan Urotjikidoji, legends of de overfeind (of kijkt hier niemand manga?) maar daar waren het penissen en geen tentakels
Stoer; Marduq
Verwijderd
en ik had me voorgesteld dat nyx en kwok opgesloten waren en dat de deur openging en vandaar de vette belichting van de zijkant en dat ze dan naar de grote qrorp werden gebracht en die ging ze toespreken!
maareh, eveneens vette sjit
ook, ik kijk uitsluitend naar gore manga natuurlijk
Stoer; Marduq
Ah ja da's waar ook, maar ja ik had even te weinig imaginatie om een nieuwe ruimte te bedenken. Iig bedankt voor de complimenten.Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:53:
vette sjit, alleen nog even de het bovenste plaatje van het oog spiegelen
en ik had me voorgesteld dat nyx en kwok opgesloten waren en dat de deur openging en vandaar de vette belichting van de zijkant en dat ze dan naar de grote qrorp werden gebracht en die ging ze toespreken!
maareh, eveneens vette sjit
hmm...kan ook een insprerende werking hebben idd.XangadiX schreef op 17 October 2003 @ 21:15:
[...]
ook, ik kijk uitsluitend naar gore manga natuurlijk
[ Voor 30% gewijzigd door rashmatash op 18-10-2003 00:37 ]
[RashMatash]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
nou ja ik zie wel
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
...of nietzeekoe schreef op 18 oktober 2003 @ 12:08:
Ow... nu ben ik... moet ik die moeilijke splok helemaal gaan tekenen...
en dankzij BaN5Hee heb ik al een idee voor plaatje 3
Verwijderd
wat een jammerheid, sommigen zijn wel vet
hehe, kom nou als we alle gevaarlijke characters meteen doodmeppen, beleven nyx en kwok nooit watzeekoe schreef op 18 oktober 2003 @ 16:09:
heb al een idee, eerste plaatje is bijna klaar
en dankzij BaN5Hee heb ik al een idee voor plaatje 3
[RashMatash]
Waarschuwing: *ik ZEI toch dat ik niet kon tekenen ;)*
Heb nergens gelezen dat ik ze niet ook hier mag posten, dus hier zijn ze alvast:

shaden enzo moet nog, maar daar heb ik waarschijnlijk geen tijd meer voor tot de deadline, heb gevraagd of dat later ook mocht.
Echt grappig aan de andere kant om het zo te tekenen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
eeuhm, capo'tje ezchaoz meldt zich... en na het lezen van het volgende quote ik uit de regels van de startpaginazeekoe schreef op 18 October 2003 @ 18:44:
Hmm... dat denk jij
Waarschuwing: *ik ZEI toch dat ik niet kon tekenen ;)*
Heb nergens gelezen dat ik ze niet ook hier mag posten, dus hier zijn ze alvast:
shaden enzo moet nog, maar daar heb ik waarschijnlijk geen tijd meer voor tot de deadline, heb gevraagd of dat later ook mocht.
ik kan niet echt uit je post halen dat je toestemming hebt gehad van DarkX, Ban5hee of mij om je plaatjes te posten... bedoel dit btw niet lullig ofzo, maar zo heeft dit voor iedereen tot nog toe geteld.. daarom duurde het soms wel even voor er plaatjes online komen...De afbeelding(en) moet(en) 300x300 pixels groot zijn, dan zijn ze goed samen te vatten op de site. Stuur je plaatjes naar Capos. Hierna zullen de capo's ASAP bekijken of de strip in de verhaallijn past, waarna de volgende op de lijst een e-mail krijgt dat hij aan de beurt is. Wanneer je een snelle beoordeling wilt kun je voordat je aan de tekening begint een schets of script sturen zodat we de continuiteit alvast kunnen beoordelen. Is deze goed, en zijn je tekeningen van dezelfde kwaliteit als je inschrijving, dan kan hij in principe zo geplaatst worden. Word je strip niet goedgekeurd krijg je eenmalig nog een kans.
ik ga me nog even beraden over je plaatjes met de collega Bans en baas DarkX.. ik weet verder niet of je van hen een "go" hebt gehad, maar de reply's van de lezers na je post zijn niet helemaal positief.. dus dat is de reden waarom...
allereerst: sorry...

ik ben idd een beetje overhaast geweest. Ik dacht trouwens dat dat 'geplaatst worden' sloeg op het geplaatst worden in de strip.. maar dat ging dus over het forum.

BaN5Hee vond het bloederig en dacht dat er straks een 18+ sticker op het album moest, maar van hem mochten ze gepost worden.
Plaatje 3 is achteraf wat te vol, dus ik denk dat ik 2 naar 1 wil verplaatsen, dan plaatje 2 = BOEM, en dan 3 zonder boem. Maar ik wacht deze keer maar eerst af tot ik reacties van jullie heb.
[ Voor 22% gewijzigd door zeekoe op 19-10-2003 12:48 ]
Heb ik niet eens over nagedacht, hij ontploft gewoon... het leek me niet zo erg om er niet bij te zeggen waarom dat gebeurtBaRF schreef op 18 oktober 2003 @ 22:38:
ok ik vat even niet waarom splock(?) ineens explodeerd maar zal wel aan dat pakketje in hem liggen ofzo?
PatrickPietens: Misschien zit er wel een mok in het grijze doosje
Edit: ik heb al wat schetsjes gekrabbeld. Valt niet mee om zo'n bocht in het verhaal in een paar regels dialoog te prutsen

[ Voor 34% gewijzigd door Lex_van_H op 19-10-2003 13:52 ]
Weet nog steeds niks.....
[ Voor 14% gewijzigd door rashmatash op 19-10-2003 17:43 ]
[RashMatash]
dat was mijn idee tenminste...
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
kortom: verhaallijn beetje boel in de soep, en dat er misschien een mok in die doos zit vind ik al helemaal ongeloofwaardig.
/me stemt voor overslaan effe w88

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 17:37 ]
Verwijderd
lol, mond houden hoeft niet, maar we zijn druk aan het overleggen wat we nu gaan doen... dus gooi de topic maar niet vol met meningen want daar zijn de Mod's verder ook niet blij mee... we komen snel met het verlossende antwoord!Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:32:
/me stemt voor overslaan
offtopic:of moet ik mijn mond houden?
[ Voor 81% gewijzigd door Lex_van_H op 19-10-2003 23:07 . Reden: gezeur weggehaald ]
Verwijderd
En ik zit nog steeds met de koffiemok in mijn maag. Ik heb destijds een avontuur bedacht, maar die is nu helemaal uit het oog verloren. De mok vloog de ruimte in en zweeft nu al enkele plaatjes daar
anywayz, ik moet naar mijn werk! Capo´s succes met beslissen... latttttteeer
Verwijderd
Hoewel ik in het geval van Zeekoe er voor ben het overnieuw te doen, want het is gewoon niet duidelijk genoeg. Over tekenstijl d8 ik zouden we hier niet beginnen, staat toch in de regels?
@PatrickPietens: Die mok is niet van jouw hoor, iedereen bedenkt wel hoe 'zijn' strippie verder zou moeten, maja, 'you're just an other brick in the wall'
Aan de andere kant is t wel een element van t verhaal, dus ergens (op de laatste pagina misschien?) zou hetr wel terug moeten komen. 'Ondertussen' is ook wel een goed idee, om het verhaal wat minder lineair te maken, maar dan moeten die 2 lijnen ook ooit wel weer samen komen.
[ Voor 53% gewijzigd door Rapzar op 20-10-2003 09:53 ]

Inmiddels is er wel reactie van beiden, en die is negatief. We laten de strip liever niet toe tussen de rest. Regelementair heeft zeekoe nu nog een kans om een nieuwe strip te maken. Let daarbij op een logischer verhaal en geef wat meer aandacht aan je tekeningen. Probeer niet de meeste plottwists te krijgen, maar probeer verder te gaan met waar we waren. Lees desnoods alles nog een keer door. Mocht je geen interessen hebben om een nieuwe strip te maken, meld dit dan ASAP.
/me Het kan trouwens nog best een keer voorkomen dat er een strip komt waar we over twijfelen, en om niemand tegen het hoofd te stoten wil ik daar met alle drie de capo's over gesproken hebben. Mensen hebben allemaal een eigen leven, dus het kan een dagje duren voor je iedereen op 1 lijn hebt, sorry. Hierbij mijn verzoek om dan niet allemaal in het topic te gaan ruzien, maar om rustig de beslissing af te wachten. Wij (de capo's) zijn allemaal oud en wijs genoeg om te kijken of de regels goed toegepast zijn. Hou het topic schoon Bij voorbaat dank. * |
[ Voor 30% gewijzigd door DarkX op 20-10-2003 13:49 ]
Ik snap nu ook heel erg goed waarom ik die plaatjes NIET had moeten posten.

Ik ga nadenken over een nieuwe strip en over 1 a 2 uur zeg ik of ik wat heb kunnen verzinnen.
lemme guess: op het moment dat kwok 'splock' roept, scheurt de grond open en komt er een gigantisch leger van 6 benige rupsen in beeld die, allemaal met dezelfde bril op, heel hard 'hi ha koffiemok' gaan roepen, en juist, juist op dat moment schiet er een bliksemfilts door de lucht en blijkt het de 1 op 1 reincarnatie te zijn van de grootvader van Nyx die toevallig in de buurt was en terwijl hij willekeurige lichaamsdelen verliest zingen de rupsen het volkslied van Edula, de 2e maan van Diabogi.zeekoe schreef op 20 oktober 2003 @ 18:32:
misschien is het weer te bizar.
NEEEE, gaat er al weer iemand met m'n plot-idee aan de haal voor ik goed en wel een plaatje heb kunnen makenBaRF schreef op 20 October 2003 @ 18:52:
[...]
lemme guess: op het moment dat kwok 'splock' roept, scheurt de grond open en komt er een gigantisch leger van 6 benige rupsen in beeld die, allemaal met dezelfde bril op, heel hard 'hi ha koffiemok' gaan roepen, en juist, juist op dat moment schiet er een bliksemfilts door de lucht en blijkt het de 1 op 1 reincarnatie te zijn van de grootvader van Nyx die toevallig in de buurt was en terwijl hij willekeurige lichaamsdelen verliest zingen de rupsen het volkslied van Edula, de 2e maan van Diabogi.

Lex_van_H schreef op 20 oktober 2003 @ 19:05:
[...]
NEEEE, gaat er al weer iemand met m'n plot-idee aan de haal voor ik goed en wel een plaatje heb kunnen maken
Maar misschien dat dit helpt, een samenvatting
Trouwens, de bij RashMatash zat ook al een redelijke glitch in het verhaalTijdens een saaie regenachtige avond besluiten onze helden Kwok en Nyx op avontuur te gaan. Via het obscure bedrijf Nexus Labs huren ze een ruimteschip, de Nexus 5000, en trekken ze het weide universum in. Door hun eigen onhandigheid raakt de scheepscomputer, de Holo-Splock, overspannen. Hij stelt een collision course met de planeet Blaap in, die alleen te cancellen is met een koffiemok. De enige koffiemok verdwijnt echter door een raam de ruimte in.
Ze ontsnappen met een reddingscapsule, maar worden door een Ariliaanse sterrenkruiser opgepikt. Deze verdoofd Nyx, en gooit beide in een cel. Door de verdoving krijgt Nyx visioenen van redding, die niet nader verklaard worden. Ze krijgen een audientie bij de Groptr, die vervolgend morphed naar een soort Superariliaan.
[ Voor 3% gewijzigd door DarkX op 21-10-2003 14:42 ]
Ik kan niet wachten
Mooie samenvatting btw
Heb de plaatjes net verstuurd btw, ikke wacht af...
Heb aardig wat gejat, maar beter goed gejat dan slecht getekend zeggen ze

[ Voor 31% gewijzigd door zeekoe op 22-10-2003 10:36 ]
Verwijderd
Origineel: http://upload.petuhr.nl/upload/56361795.jpg

Idd, die figuren heb ik niet zelf getekend. Als dat wel moet, sorry maar dat heb ik nergens gelezen. Maar ik snap wel dat het gewoon beter is als je ze zelf maakt.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:44 ]
Zeekoe's tweede kans is unaniem door ons afgekeurd, en de beurt is nu aan Lex_v_H. Succes!
[ Voor 41% gewijzigd door DarkX op 22-10-2003 20:40 ]
Hoe gaat het verder met onze helden? Kan Lex_v_H de prestatiedruk aan na deze ontwikkelingen? U leest het allemaal in de volgende "Life On Zenox" episode.
Die heeft in heel oktober nog maar één post (op de 4e, een paar honderd posts terug) en in september heeft 'ie ook best een paar goeie reakties gehad - dus leg eens uit? Verkeerde topic, verkeerde bladzijde of iets te empathiek? Of toch iets andersNikel schreef op 22 October 2003 @ 23:49:
Ik snap niet waarom jullie Muzzie16 zo zitten af te zeiken, ik vind zijn stijl juist geniaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 23-10-2003 00:48 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Hmm... hoe bedoel je dat? Of is fans ironisch bedoeld?phYzar schreef op 22 October 2003 @ 20:53:
Niet getreurd Zeekoe, je hebt in je wel erg korte carrière wel een hele grote schare trouwe fans opgebouwd.
Vin het wel jammer...
Maar de capo's hadden ook wel een beetje gelijk denk ik... mijn inspiratie was een beetje op enzo.
Mag ik de plaatjes nu trouwens wel posten?
Iig succes Lex! Hopelijk lukt het jou wel
* zeekoe vraagt zich nu af... heten mijn tekeningen nu officieel 'fanart'?
[ Voor 21% gewijzigd door zeekoe op 23-10-2003 11:31 ]
als je het niet erg vind wil ik ze wel zien!zeekoe schreef op 23 oktober 2003 @ 11:27:
[...]
Hmm... hoe bedoel je dat? Of is fans ironisch bedoeld?
Vin het wel jammer...
Maar de capo's hadden ook wel een beetje gelijk denk ik... mijn inspiratie was een beetje op enzo.
Mag ik de plaatjes nu trouwens wel posten?
Iig succes Lex! Hopelijk lukt het jou wel
* zeekoe vraagt zich nu af... heten mijn tekeningen nu officieel 'fanart'?
http://home.hetnet.nl/~ckoe/
gaat weer heerlijk verzeekoe schreef op 23 oktober 2003 @ 13:03:
Dit is v2. Heb nog geen bericht gekregen dat ik de plaatjes mag posten, dus post ik de link
http://home.hetnet.nl/~ckoe/
[ Voor 31% gewijzigd door BaRF op 23-10-2003 13:48 . Reden: stomme smily verandering :( ]

Maar ik begrijp dat jij PatrickPietens was?
Hoewel het mij ontgaat wie er in godsnaam jou zou willen zijn, mgoe
[ Voor 9% gewijzigd door zeekoe op 23-10-2003 17:13 ]
Verwijderd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 01:10 ]
PS ik vond die v2 van zeekoe wel wat hebben. Vrees dat de capo's vooral het doorzetten van het Splock idee niet waardeerden??
Lex_van_H> Ik krijg je mail net binnen, ik zal er straks eens naar kijken en kijken of ik de capos verder kan bereiken.
[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 24-10-2003 09:53 ]
Na het laatste geval beginnen we daar maar niet meer aanBaRF schreef op 24 oktober 2003 @ 09:52:
en en en?Ben wel heel benieuwd
Kunnen jullie niet alvast posten?
Ik wacht op de capo's en kan sowieso vanavond pas verder met inkleuren.
de nieuwe piccies!
(met goedkeuring van de great dictator himself)

Da's nog een hoop werk om zoiets netjes te maken. Ik had eerste gifjes gemaakt, maar die stippelen wat. Deze jpg's zijn weer wat vlekkerig. Pfff.
Hoe nu verder? Blijken de Arilianen mee te vallen? Of toch niet? Hebben ze een koffiezetter op hun kruiser? En is er een mok voor Kwok? Er is er maar één die het weet (of gaat verzinnen).....
[ Voor 10% gewijzigd door Lex_van_H op 25-10-2003 00:14 . Reden: @home weer eens down ]
"Klont" - Peter de Smet-invloedje, toevallig
En ook leuk dat je die )(&*#@^%@homeserver d'r even tussenuit geknipt hebt
[ Voor 45% gewijzigd door Rataplan op 25-10-2003 00:23 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Dat ACME corp 'on the job' was met die mok, dus redding nabij..... toch?Rataplan schreef op 25 October 2003 @ 00:16:
Mooie tekeningen & goeie verhaalontwikkeling - koehoel! Ik ben alleen bang dat we er nooit achter zullen komen wat "die maffe Ariliaan vertelde toen ik stoned was".
Nee, vast niet, zijn strips zitten in mijn genen verankerd. Peter de Smet rules!"Klont" - Peter de Smet-invloedje, toevallig
Vlep, snok, HAREUH, mijn gemoed loopt vol
[ Voor 5% gewijzigd door Lex_van_H op 25-10-2003 00:41 . Reden: typo ]
meteen het verhaal weer op t spoor, (en flashaddict aka PatrikPieters een zeer gelukkig man gemaakt vermoed ik
wie is Peter de Smet?
[ Voor 8% gewijzigd door Rapzar op 25-10-2003 10:30 ]
Ik hoop het. Maak graag mensen gelukkigRapzar schreef op 25 October 2003 @ 10:07:
HAHA, Geweldig. Die is redding echt orgineel. _/-o_
meteen het verhaal weer op t spoor, (en flashaddict aka PatrikPieters een zeer gelukkig man gemaakt vermoed ik)
Peter de Smet is de helaas onlangs veel te vroeg overleden tekenaar van De Generaal, de leukste Nederlands strip EVER. Meteen naar de stripwinkel of de bieb en lezen!
Als ik er alleen aan denk al. Hareuh, vrot, gargel, mijn gemoed loopt vol, gorgelend en fluitend! Ehh
[ Voor 6% gewijzigd door Lex_van_H op 25-10-2003 13:31 ]
Ok, ik denk dat 't zo ging ongeveer: Die maffe Ariliaan was dus een soort Ariliaanse profeet die zich uiteindelijk opofferde voor de welzijn van zijn medebuitenaardse wezens (aardse wezens hebben wel hun eiguh...). anywayz, uit 't verloop van de strip kan ik opmaken dat ie ongeveer zoiets heeft verteld: "Gij zult wachten in het donker. De macht van het Kwaad zal zich van jullie willen voeden. Maar vrees niet mijn sterveling, want wat gij zoekt, zal jou redding zijn!"Rataplan schreef op 25 oktober 2003 @ 00:16:
Mooie tekeningen & goeie verhaalontwikkeling - koehoel! Ik ben alleen bang dat we er nooit achter zullen komen wat "die maffe Ariliaan vertelde toen ik stoned was".
Nou ja ik ben niet goed in bijbelverhalen (zeker niet in Ariliaanse 'Second Genocide' editie) , maar daar zal 't waarschijnlijk op neer komen
wat een vissigheid!
[ Voor 6% gewijzigd door rashmatash op 25-10-2003 14:15 ]
[RashMatash]
hmm... Hoop dat ik nog wat tijd kan vinden. Had erop gerekend dat ik wat eerder aan de beurt was geweest. Ik hoop tenminste één plaatje te kunnen maken, maar ik moet 't allemaal nog zien.
Hoe moet 't eigenlijk met het verhaal. Ik zie dat het einde in zicht is (of komt er een tweede ronde??? ), dus moet 't nu langzaam ten einde lopen of niet???
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

welnu: een stukje vaderlandse stripgeschiedenis
dan houden we dit topic ook nog educatief!
aAarGhh
* Rataplan wist nog niet dat 'ie dood was...
Droef. Heel droef.
jammer.
aAarGhh
/me cHeMMiE wacht de plaatjes van Inquestos af
Dan kan ik eindelijk eens beginnen
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Verwijderd
lol.. achteraan beginneninquestos schreef op 27 October 2003 @ 12:06:
Ben bezig. Het worden twee plaatjes. 1 heb ik er al af, de tweede... Nu de eerste nog
Verwijderd
"Wat mijn zonnebril had moeten zijn"

"iZenox"

Origineel iZenox:

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:42 . Reden: resize ]
Dit topic is gesloten.