Toon posts:

Beste oplossing internet delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me internet gaan delen. Ik heb momenteel 2 computer met een netwerk kaart erin. Nu moet ik steeds de hoofd computer aan zetten zodat de andere computer ook op internet kan. Dit wil ik anders...

Ik heb nog een oude P133 waar ik een netwerk kaart zou kunnen instoppen met een switch er tussen, waarbij die P133 altijd aan zou blijven.

Maar is het ook mogelijk een router te plaatsen? Ik heb momenteel een USB modem van KPN, zo'n groene. Als dit zou kunnen, denk ik dat het goedkoper is dan een switch kopen, 1 netwerk kaart en 2 UTP kabels.

Verwijderd

AI, USB.

Hopen dat je 133 MHz bakkie USB heeft en dan Linux erop zetten en delen die handel (als je er drivers voor kan vinden)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een router lijkt me imo de beste oplossing.
Die verbruikt heel wat minder stroom dan een P133, dus ook al koop je een dure router dan trek je de kosten er op termijn wel uit.

Informeer een beetje welke router het beste aan je wensen voldoet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 06-09-2003 12:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

USB modem plus router is mogelijk:
Adsl usb modem + router
ADSL USB Modem + Router
zie [search=speedtouch usb router]

Je kan ook in een keer een ethernetmodem + ingebouwde router halen voor ongeveer 100 euro, dan kan je ook internet delen en je kan ook die P133 dag en nacht aan laten staan. Maar dat is allemaal al heel goed uitgelegd in de FAQ internet delen en in andere topics die je goed terug kan vinden! :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp