Toon posts:

MultiMedia Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen
We hebben de situatie uitgelegt aan een plaatstelijke computer handel en ons een advies computer gegeven.

De Situatie is:
De computer gaat gebruikt worden om op te fotosoepen, fireworks, scripting en andere vormen van op multimedia. Internetten gaan we er natuurlijk ook op doen. Het moet een computer zijn die een tijdje mee kan gaan.

De winkel heeft deze computer als advies gegeven:

Kast : Tower ATX Midi PX4P4
Mainboard: Gigabyte i865 I8PE1000L
Cpu: Intel PIV 2600 Mhz box 800FSB HT
Interngeheugen: 512 DDR PC400
Harddisk: 120 GB 7200rpm
Floppy: 1,44 MB Drive
Videokaart: GF-4 FX5600 256 MB DDR/TV
Geluidskaart: onboard
CDRom: Lite on DVD 16x48x
Branden: Lite on CD schrijver 52x
Lan: onboard

Er zit geen snellere processor en meer geheugen in omdat dat boven het butget kwam

Wat is jullie mening hierover.

Greetz Chris

Verwijderd

Prijs?

Verwijderd

Hoi Chris,

Het ziet er leuk uit, ik denk dat dit wel een goed systeem is.

Ik ben zelf niet zo kapot van Gigabyte, ik zou liever het Asus P4P800 willen, dat wordt hier op tweakers ook aangeraden.

En nog een opmerking over het geheugen, ik mag hopen dat ze er twee modules van 256 mee bedoelen, ipv een van 512... anders heb je geen Dual Channel...

Succes

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
Dit soort topics zien ze niet graag op GOT.
Ze zeggen dan ook gouw; lees dit door -> Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Greater op 06-09-2003 10:31 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Ik komen idd 2 modules van 256 MB geheugen in jah

De prijs incl. Hansol 17" TFT 3 jaar garantie is 1590 euro

Verwijderd

andere vormen van op multimedia
misschien dan toch ff een los geluidskaartje ipv zo'n on board ding. zeker als het ac'97 is...

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 11:46:
Ik komen idd 2 modules van 256 MB geheugen in jah

De prijs incl. Hansol 17" TFT 3 jaar garantie is 1590 euro
Pricewatch en globale prijzen kom ik uit op 1311 euro.... zonder assemblage en zonder software (heb het ff snel gedaan wat prijzen uit het hoofd en wat opgezocht, dus kan iets afwijken)

Daarnaast zou ik denk ik een ati grafische kaart nemen 9600 (pro) ofzo (2d = beter) zul je nodig hebben met fotoshoppen enzo (of ga voor een matrox!)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:18
Ik zou een MSI 865P Neo FIS2R nemen en misschien een Radeon omdat die gewoon meer waar voor hun geld hebben. Uit een heleboel reviews komen de MSI boarden van dit moment met hele goede prestaties (ook zonder DOC zelfs).

Souncard zou ik ook niet op besparen (een Terratec of Creative (bij mij werkt ie teminste ;) )).

Of je zou zelfs nog een AMD-er kunnen nemen met een NForce 2 boardje (ben je misschien nog wel goedkoper uit en heb je nog goede sound ook)

[ Voor 38% gewijzigd door XoReP op 06-09-2003 12:35 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
goed systeem, ik zou het ongeveer ook zo doen qua intel.

- het gigabyte bord gewoon houden, is niks mis mee.
- betaal je je niet scheel voor die 256MB videokaart waar je niks aan hebt?
- ik zou ipv lite-on drives lg drives doen. gaan er bij mij net iets minder van kapot.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Systeem ziet er leuk uit.. Maar bekijk de volgende link even: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Als we dit soort topics altijd open laten dan zou dit forum alleen maar uit dit soort topics bestaan.
Je kunt beter even op zoek gaan naar wat ervaringen met de specifieke onderdelen waarover je eventueel twijfelt :)

En je harddisk staat nog niet echt vermeld. Neem daarvoor eens een kijkje in Opslagmedia & IO-controllers. Dan kun je nog ervaringen vinden over verschillende types.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.