Abit NF7-S ac97 of soundstorm?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 09:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
heeft de Abit NF7_S net als de ASUS a7n8x deluxe de soundstorum chip of gebruikt ie de slechtere ac97 chip voor onboard geluid?

Ik kom er via de website van abit niet echt uit, en mijn leverancier zegt me dat ze gelijk zijn
Soundstorm is toch beter als die ac97?

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

http://www.abit.com.tw/ab...erBoard&pMODEL_NAME=NF7-S

"With the nForce2 MCP2-T, the APU (Audio Processing Unit) delivers Dolby Digital 5.1 cinematic-quality sound and 3D positional audio to your home PC. By SoundstormTM technology, the NF7-S supports Real-time audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams makes games and applications come to life. "

en

"SoundStorm Technology
Real-time Dolby Digital 5.1 audio encoding delivering up to 256 simultaneous audio streams"
:Z

PGEQRZEM

Verwijderd

Soundstorm is alleen beter als je een Dolby Digital decoder gebruikt, als je een analoog setje gebruikt heb je exact hetzelfde (brakke) geluid, beide borden hebben namelijk de Realtek ALC650 AC97 chipset(bij de -S alleen als D/A converter)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 12:46:
Soundstorm is alleen beter als je een Dolby Digital decoder gebruikt, als je een analoog setje gebruikt heb je exact hetzelfde (brakke) geluid, beide borden hebben namelijk de Realtek ALC650 AC97 chipset(bij de -S alleen als D/A converter)
Afbeeldingslocatie: http://www.nforcershq.com/images/forum/apu_bandwidth.gif
als je reciever hebt met s/pdif ingang werkt de soundstorm perfect
Ik draai mijn mp3tjes hier ook op dolbydigital 2.0

PGEQRZEM

Verwijderd

MARTIJN_ schreef op 06 september 2003 @ 13:23:
[...]

[afbeelding]
als je reciever hebt met s/pdif ingang werkt de soundstorm perfect
Ik draai mijn mp3tjes hier ook op dolbydigital 2.0
Ehm, naar mijn weten zei ik hetzelfde :?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 09:35

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
dus, er zit wel degelijk verschil in de onboard audio van de asus en abit?

Verwijderd

sander815 schreef op 06 September 2003 @ 18:00:
dus, er zit wel degelijk verschil in de onboard audio van de asus en abit?
Nee, beide borden hebben een minder luxe versie die geen MCP-T hebben, de luxere wel(A7N8X-Deluxe en NF7-S)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zal nog even wat leuks melden om je keuze wat makkelijker te maken :)
Nvidia heeft zelf ook alle moederborden gekeurd welke gebaseerd zijn op hun nforce 2 en dan gekeken naar de Soundstorm kwaliteit en daar komen van de lijst van zon beetje 50 moederborden er maar 4 goedgekeurd uit !

http://www.nvidia.com/object/motherboards.html

Abit NF7-S oa en das op dit moment ook het meest interesantste mobo met Nforce 2 Ultra op de markt.

Suc6 :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 06-09-2003 23:00 ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

Lekker belangrijk, Soundstorm werkt ook prima op de A7N8X-Deluxe

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tjah maar Abit schopt gewoon kont, altijd al :P 10 jaar lang Abit borden gehad, nooit ANUS :)
De typenumering suckt al aars van Asus, Abit heeft altijd al de perfecte nummers toegekent aan die borden. En je vergeet ze ook nooit meer,... like BH6 BX6 , of ehh de Abit BP6 Dual Celeron mobo! vergeet je nooit weer. En draaien als een tiet heh, En vandaag de dag nogsteeds exact hetzelfde verhaal in de nummer, NF7 KX7... goeie zaak man :D

[ Voor 65% gewijzigd door BruT@LysT op 03-07-2004 17:29 ]

Verwijderd

BruT@LysT schreef op 03 juli 2004 @ 17:25:
Tjah maar Abit schopt gewoon kont, altijd al :P 10 jaar lang Abit borden gehad, nooit ANUS :)
De typenumering suckt al aars van Asus, Abit heeft altijd al de perfecte nummers toegekent aan die borden. En je vergeet ze ook nooit meer,... like BH6 BX6 , of ehh de Abit BP6 Dual Celeron mobo! vergeet je nooit weer. En draaien als een tiet heh, En vandaag de dag nogsteeds exact hetzelfde verhaal in de nummer, NF7 KX7... goeie zaak man :D
hahahaha, jij koopt dus een moederbord of iets anders omdat het nummer mooi is? :D

Als je geen nummers kan onthouden is misschien 1 merk wel het beste voor jou ja...

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 17:41:
[...]
hahahaha, jij koopt dus een moederbord of iets anders omdat het nummer mooi is? :D

Als je geen nummers kan onthouden is misschien 1 merk wel het beste voor jou ja...
Jupz, nummers owneren :D

Nee maar ik lul natuurlijk grootse ongein, alsof Asus kut is, natuurlijk is dat niet zo. Ben nogal een Abit aanhanger en het valt me altijd zo op dat Asus zo'n extreem mainstream merk is. De naam die 'stabiliteit' een groot woord maakte. Veel standaard PC winkels (geen online shops) verkopen ook bijna nooit Abit borden, omdat ze slecht zijn. Heel grappig. Vervolgens lijkt ook alles slecht te zijn aan Abit borden, dat hoor je echt heel veel. Ik denk dat die borden leven, als je geen tweaker bent die zorgvuldig en met liefde met zijn hardware omgaat zal hij je gaan pesten, tot je een Asus bord aanschaft :)
Maaar och joh die nummertjes, fantastisch O-)

Ik denk dat ik et weet, Abit borden stoppen ermee als er niet genoeg THC in de lucht hangt :7

Ennehhe, zeg nou zelf.. A-ZEVEN EN ACHT-IKS Deluxe... :? , das toch belachelijk!, troep man :) En dan hebben we het nog niet eens gehad over die videokaarten van ze...

[ Voor 18% gewijzigd door BruT@LysT op 03-07-2004 18:16 ]

Verwijderd

Dit heeft niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken wat ook inmiddels zijn verjaardag aan het vieren gaat....
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 09:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.