Ik heb het volgende probleem met mijn systeem.. als ik 'm 10x boot, doet ca. 3 keer de TV-kaart het niet. Deze kaart heeft normaal gesproken 2 devices in het apparaatbeheer, 1x een video driver en 1x een audio driver. Als hij het niet doet, staat de audio driver er nog wel, maar de video driver is verdwenen. In ruil daarvoor krijg ik een 'multimedia video device' met een geel uitroepteken ervoor.
Daarnaast wil de PC dan niet uit, hij sluit wel netjes af en dan krijg ik het 'u kunt de computer nu uitzetten' scherm.
De overige 7 keer booten doet hij het prima, en gaat ook uit zichzelf uit.
Voor alle hardware en software in mijn systeem geldt dat alles geupdate is naar de laatste versie. Dit mocht niet baten. Updaten van de driver voor de 'multimedia video device' werkt niet, hij herkent het ding niet als WinTV. Dwing ik 'm alsnog de driver te installeren, dan geeft hij wel 'dit apparaat werkt correct', maar werkt hij niet.
Wat ik geprobeerd heb:
- laatste bios mobo flashen
- windows volledig updaten
- overal de laatste drivers van
- 'reset escd' in bios aan/uit
- alle onboard meuk uit
- alle onboard meuk uit, het modem eruit
- schone windows installatie (XP)
- APIC aan/uit in bios
- Powermanagement aan/uit in bios
- memtest
- andere TV app (hauppauge wintv
)
HW:
Asus A7N8X Deluxe ref. 2.0
Athlon XP 2200+ @1800
2xWD1200JD 120Gb 8Mb 7200Rpm SATA in RAID-0
1xWD800JD 80Gb 8Mb 7200Rpm PATA
2x256Mb DDR 333 (noname)
WinTV PCI (Brooktree 878)
Motorola SM56 Modem
MSI Geforce 2 GTS Pro
Samsung CDRW
Liteon DVD
Chieftek 300W voeding
SW:
WinXP SP1
DScaler vx.x (kan 't nu niet zien)
De voeding is het iig niet, deze is goed. Dit baseer ik op 2 feiten:
1) met een ander nforce2 board met voor de rest dezelfde setup werkt alles perfect
2) nog 2x een 20Gb HD erbij is geen probleem. Als de voeding te zwak was, zou hij dan _helemaal_ niet meer werken.
De TV-kaart is ook goed, omdat hij met dat andere mobo nooit problemen oplevert.
Het is geen enorm probleem aangezien mijn computer normaal gesproken iets van 1 a 2 keer in de 2 maanden uit gaat, maar toch...
Daarnaast wil de PC dan niet uit, hij sluit wel netjes af en dan krijg ik het 'u kunt de computer nu uitzetten' scherm.
De overige 7 keer booten doet hij het prima, en gaat ook uit zichzelf uit.
Voor alle hardware en software in mijn systeem geldt dat alles geupdate is naar de laatste versie. Dit mocht niet baten. Updaten van de driver voor de 'multimedia video device' werkt niet, hij herkent het ding niet als WinTV. Dwing ik 'm alsnog de driver te installeren, dan geeft hij wel 'dit apparaat werkt correct', maar werkt hij niet.
Wat ik geprobeerd heb:
- laatste bios mobo flashen
- windows volledig updaten
- overal de laatste drivers van
- 'reset escd' in bios aan/uit
- alle onboard meuk uit
- alle onboard meuk uit, het modem eruit
- schone windows installatie (XP)
- APIC aan/uit in bios
- Powermanagement aan/uit in bios
- memtest
- andere TV app (hauppauge wintv

HW:
Asus A7N8X Deluxe ref. 2.0
Athlon XP 2200+ @1800
2xWD1200JD 120Gb 8Mb 7200Rpm SATA in RAID-0
1xWD800JD 80Gb 8Mb 7200Rpm PATA
2x256Mb DDR 333 (noname)
WinTV PCI (Brooktree 878)
Motorola SM56 Modem
MSI Geforce 2 GTS Pro
Samsung CDRW
Liteon DVD
Chieftek 300W voeding
SW:
WinXP SP1
DScaler vx.x (kan 't nu niet zien)
De voeding is het iig niet, deze is goed. Dit baseer ik op 2 feiten:
1) met een ander nforce2 board met voor de rest dezelfde setup werkt alles perfect
2) nog 2x een 20Gb HD erbij is geen probleem. Als de voeding te zwak was, zou hij dan _helemaal_ niet meer werken.
De TV-kaart is ook goed, omdat hij met dat andere mobo nooit problemen oplevert.
Het is geen enorm probleem aangezien mijn computer normaal gesproken iets van 1 a 2 keer in de 2 maanden uit gaat, maar toch...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:43 ]