Toon posts:

Voeding opeens niet meer genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: als ik 1 harde schijf erbij plug (die er altijd in heeft gezeten) wil hij totaal niet meer opstarten, maar brand het lichtje van de dvd-brander nog wel. Het systeem is nog maar 2 maanden oud en ik begrijp dus niet waarom hij nou al begint te kutten.

Mijn systeem:
AMD XP2600+
2 x Maxtor 80GB Liquid Bearing 8mb cache
Toren (incl voeding): Target CY-4AK Middle Tower (350 watt voeding; http://www.eynstein.nl/a/2603.html)
Nec 1100 dvd-brander
Abit NF7-S

Daarnaast heeft 1 van deze harde schijven altijd al een probleem gehad (via powerpax gecheckt). Toen ik deze terugstuurde, kreeg m'n nieuwe hd ook problemen. Kan dit allemaal aan de voeding liggen?? Wordt er een beetje malende van... :(

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

En als je die hardeschijf dan in zijn eentje erin zet? functioneert ie dan wel naar behoren?

Verder kan een voeding wel opeens minder worden bij dezelfde hardware, een 350watt voeding houdt ook niet over voor je systeem, maar moet genoeg zijn. Maar het kan niet zo zijn dat ie het weer gaat doen met een nieuwe hardeschijf en dan weer slechter wordt.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de hd er in zijn eentje in zet doet hij het idd wel gewoon normaal..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens hoeveel volt de lijnen leveren bij belasting. Het kan zijn dat deze te hoog zijn waardoor hardware problemen gaat geven ja.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb een keer een TARGET voeding gehad in een oude 500 K6 gehad die ook heel snel naar de klote ging dus eerst maar eens die voeding checken ;) was 300 Watt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
is het niet zo dat die lijnen een standaard voltage geven en dat hd's een standaard voltage nemen? (niet dat ik niet wil kijken ofzo..). Daarnaast, hij heeft het wel een hele tijd gewoon gedaan?
edit: die voeding doet het wel dus met 1 hd... hij doet het maar gedeeltelijk... langzaam aan het aftakelen.. is dat mogelijk met een voeding?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 17:42 ]

Verwijderd

De lijnen kunnen bij een brakke voeding nogal afwijken, dus die lijnen blijven zeker niet altijd dezelfde :) Kijk je lijnen eens na, en vooral dan de 12V lijn.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Iig hartstikke bedankt voor jullie hulp enzo.. nu wil die lijnen gaan nakijken... waar moet ik dan naar kijken (of hoe?)?

Verwijderd

Het beste is om een voltmeter te gebruiken, heb je dat niet--> www.download.com (of andere site) en download daar sisoftware sandra, daar kan je de lijnen ook bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm kzie dat dat alleen voor windows is.. probleem is dat ik een striped raid config had en m'n windows nu voor geen kont meer werkt. Moet ik eerst heel windows installen voordat ik ook maar enigzins die lijnen kan checken?
Trouwens, kep nog van die lijnen vrij.. kan het zijn dat die het wel doen dan? Of zijn alle lijnen dan fucked up?
Pagina: 1