P4C800 Deluxe komt in reboot bij aanspreken IDE

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 13:25
Ik heb de search gebruikt, en volgens mij wijkt dit probleem af van alle andere :)
Tevens heb ik ergens gelezen dat dit niet in het grote P4C800 topic hoord omdat dat voor ervaringen is en niet voor problemen.
Dus ik ga het gewoon proberen B)

Nieuwe PC:
chieftec alu 360W
Asus P4C800 deluxe
P4 2.8
twinmos 2x256 pc3200
IBM 180XP U-ata 100 80GB
Asus V9520 FX 5200
en nog liteon dvd-speler en cd brandertje.

PC door mij voorzien van winxp sp1 met alle meegeleverde drivers. In afwachting van i-net aansluiting is er alleen een paar keer een spelletje worms op gespeeld en een audio cd gedraaid om de boxen te testen. PC is misschen 10 keer (na installeren) opgestard als hij opeens tijdens een spelletje worms spontaan reboot.
Vervolgens kom ik niet meer in windows.

Als ik boot, dedecteerd hij netjes alle ide devices teld zijn mem netjes en precies op het moment dat hij daadwerkelijk windows gaat laden (maakt niet uit van hd of de setup van cd) reboot hij weer. als je hem dus aanzet gaat hij dit in een loop staan doen zolang als je wilt. Zonder foutmelding reboot hij dus continu op het moment dat je verwacht dat je hd gaat ratellen.

Ik heb het volgende geprobeerd/getest:
alleen hd
alleen cd
andere ide kabels
andere hd
bios update
alle mogelijke bios settings aangepast (voor zover ik denk dat deze het probleem kon veroorzaken)
alles gedisabled (onboard audio, nic, usb, firewire, com poorten, etc)
cpu er eens uitgehaald (op den duur weet je van gekkgeit niet meer wat je moet doen) 8)7
eprom gerest |:(

Ik denk zelf dat het ide gedeelte op het mobo defect is maar ik woon in Vlissingen en ik heb alles besteld bij informatique Ik zou het dus zuur vinden als ik bij informatique kom en het is net dat ene truckje of die ene biossetting die ik over het hoofd heb gezien.

Morgen ochtend ga ik naar informatique toe, misschien is er iemand die het probleem herkend en mij een ritje vlissingen rotterdam vlissingen kan besparen :/

Verwijderd

hmmm het kan ook heel goed het geheugen zijn hoor...

probeer voor de gein een mem testje
wat je ook eerst even kan doen is kijken wat de Cas Ras ect settings zijn van je geheugen
zet deze voor de gein allemaal op 3-3-3-8 T16 of hoger
je kan ook even 1 module proberen.

als dat niet werkt wordt het al wat lastiger...
heb je al een andere ide kabel geprobeert? dat kan oook problemen geven
Master aan einde van de kabel slave midden in

wat je ook nog kan proberen is hd op pio4 te zetten kijken of hij dan wel werkt.

verder durf ik het niet zo gauw te zeggen... probeer eerst dit ;)

• Pindakaasman
ik heb de het geheugen al een keer per 1 module getest.
wat zijn is cas ras precies, kan me ff niet heugen dat ik dat ben tegengekomen.
De PC heb ik voor ijn broer gekocht dus ik moet elke keer een paar straten gaan lopen als ik wil testen en ik heb daar ook geen i-net nu :)

Er zit op de prim ide maar 1 device en een andere kabel heb ik ook al geprobeerd.
Ik heb volgens mij ook al pio4 gedraaid maar dat zal ik nogmaals proberen.

• Pindakaasman
Net ff naar Informatique gereden, ze hebben het mobo/geheugen/cpu/hd/kabels vervangen maar dat was het allemaal niet. Zal dus wel de voeding zijn (of agp kaartje)

Wel jammer dat je daar anderhalf uur naartoe rijd en dat je dan zonder PC terug moet :( Kan ik volgende week weer om PC op te halen :/
Beetje jammer dat hun de ptt kosten niet willen vergoeden als je gloednieuwe PC van over de 2000 euro binnen 10 keer booten het begeeft.

Verwijderd

had je liever gehad dat informatiek je PC van meer dan 2000 euro gewoon aan die wausen van de PTT meegeven? De kans is dan groot dat je thuis een computer die uit 500 stukjes bestaat ontvangt.

• Pindakaasman
Waarom niet maniaaaak!! zo bestel ik altijd alles op I-net computers, foto cameras, het is tot nu toe nog nooit fout gegaan :)

Verwijderd

wow 2000 voor die pc, ik heb 1100 betaald voor
2,6c 800hmz
512mb corsair
2 keer 120gb sata maxtor
asus p4c800-e deluxe
ati 9700

dikke afzetterij ofzo

maar ja succes hopelijk wordt ie nu gemaakt

• Pindakaasman
Nou, niet afgezet maar er zit ook nog een 17" illiyama flatscreen bij, een printer, een 6.1 boxen setje draadloos keyboard en muis enzo :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En is je pc onderhand gefixt nu ?! Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem nu :)

P4C800 Dlx
4x512mb twinmos CL2.5

Ding reboot ook direct bij het aanspreken van een IDE device.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

ik hoop niet dat dit probleem zich bij heel veel mensen voordoet want ik ben van plan over een of 2 weekjes dit mobo met een p4 3.2 en wat leuk ram te bestellen :X :/ 8)7

• redfoxert
  • Niet online
guess what ... probleem trad alleen op bij 1 bepaalde harddisk. Een maxtor in mijn geval. alle andere hds werken gewoon normaal. maar wanneer die maxtor op de onboard ide poorten hangt reset is gewoon lekker

tis een 120 gig maxtor, type is me even ontschoten

Verwijderd

ik heb 2 120 gb maxtors... 2 mb cache, en krijg dinsdag of woensdag p4c800-e deluxe binnen :o heb ik nou een probleem? :D

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15

gws24

Thinking is hard!

nee hoor, heb hetzeflde mobo en een maxtor harde schijf en dit werkt gewoon. De TS en redfoxert hebben ook twee verschillende merken HD's (IBM en Maxtor), het ligt dus waarschijnlijk gewoon aan een defecte schijf.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• kjoer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik heb dus hetzelfde probleem :/

setup: http://www.rzavelli.demon.nl/pc_2004.txt

De revisie van het bord is 2.00, de bios is geupdate naar 1016 (laatste officiele release).

3 augustus, pc klaar, volgende probleem:

- Vaak niet booten van floppy, cdrom of ide, blijft hangen.
(winxp+sp1a install is gelukt, daarna natuurlijk meteen een image gemaakt)
- 2x bsod

4 augustus:

- Totaal niet meer booten, zelfs een dos 7.10 boot vanaf cdrom crasht, spontane reboot volgt.

(kheb momenteel mn cpu, geheugen en hd's weer in/aan mn shuttle hangen, moet dus steeds alles ombouwen als ik iets wil proberen, heb atm geen complete backup pc.)

- onboard promise raid controller staat uit.
- kheb verschillende sata/pata instellingen geprobeerd (enhanced/compatibility mode).
- wd sata schijf alleenstaand zonder andere schijven geprobeerd.
- andere vga kaart geprobeerd.
- Laatste officiele 1016 bios geprobeerd.
- Laatste beta bios nog _niet_ uitgeprobeerd.
- Wat ik zo nog ga proberen, is om die sata schijf eraf te halen en een andere wd of maxtor pata schijf (alleenstaand) te gebruiken.

Heeft iemand misschien nog suggesties voordat ik alles weer ombouw?

• redfoxert
  • Niet online
Voltage voor je geheugen verhogen in het bios met 0.1 V

Hielp in ieder geval bij mijn geheugen en problemen die ik er in het begin mee had. Dat was Corsair TwinX 2x512MB CL2 memory.

Probleem met de harddisk zat in de partitionering die er op stond. Geen idee wat er mis was gegaan maar een 1:1 clone deed exact hetzelfde. Complete format incl herpartitionering en het probleem was gone.

• kjoer
  • Niet online
hmm kzal ook s proberen of ie zonder een hd wel goed boot vanaf floppy (of cdrom). de partionering zou misschien wel een probleem kunnen vormen aangezien ik de volgende indeling heb:

http://www.rzavelli.demon.nl/disk_setup.jpg

grote fat32 partities, ooit aangemaakt met partition magic omdat windows het zelf niet wou (ja, ik weet het, daar schuilt een gevaar, heeft altijd goed gewerkt met mn shuttle though). destijds gedaan voor read/write toegang onder linux.

kzal ook s andere geheugen instellingen of ander geheugen proberen.

bedankt voor de tips iig :)

iemand anders misschien nog suggesties?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lees mijn topic ff, had ongeveer hetzelfde probleem:

PC boot alleen liggend, CPU aan ut dood gaan?

[ Voor 37% gewijzigd door DutchTSE op 04-08-2004 19:56 ]

• redfoxert
  • Niet online
kjoer schreef op 04 augustus 2004 @ 19:50:
grote fat32 partities, ooit aangemaakt met partition magic omdat windows het zelf niet wou (ja, ik weet het, daar schuilt een gevaar, heeft altijd goed gewerkt met mn shuttle though). destijds gedaan voor read/write toegang onder linux.
Sterker nog, in een andere machine met vrijwel exact hetzelfde moederbord, een P4C800-E dlx ipv een P4C800 dlx werkte die harddisk WEL gewoon. In die P4C800 dlx wilde hij gewoon niet. Raar maar waar.

• kjoer
  • Niet online
ok, ik ben zaterdag terug geweest naar de leverancier, het p4c800 deluxe mobo (wat inmiddels min of meer overleden was) getest. het mobo bootte nog 1x (wat mij overigens behoorlijk verbaasde omdat ik hem donderdag niet meer aan de praat kreeg), daarna was het af.

de enermax 460 watt voeding (die ik de week ervoor tegelijk met het mobo gekocht had) ook laten testen, niets gevonden.

heb een p4c800-e deluxe mobo retour meegekregen. ik kom thuis, bouw het in, zelfde boot probleem weer, niet booten. hmm, toch maar s een andere voeding proberen, zelfde probleem.

aangezien het bij het vorige mobo leek alsof de southbridge chip grandioos verkracht werd, heb ik de pci kaarten er daarna meteen uitgetrokken (iets wat ik bij het vorige mobo ook gedaan heb in een later stadium, maar toen was het al te laat).

probleem weg \o/

de betreffende pci kaarten had ik de week ervoor ook gekocht, het betrof een audigy 2 zs en een 3com 100mbit nic kaartje. de 3com kaart blijkt dus de boosdoener te zijn van het bootprobleem/verkrachtte mobo. best leuk als zo'n ding van 25 euro ervoor zorgt dat je ff van venlo naar rotterdam en terug mag rijden :\

anway, mn systeempje werkt nu, tijd voor doom3 \o/

http://www.rzavelli.demon.nl/pc_2004.txt
Pagina: 1