[Ervaringen] Asus M3700N notebook

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Exirion schreef op 05 september 2003 @ 11:11:
Dat nadeel heb ik dan gelukkig met de M2N weer niet, maar de M3N heeft als grootste pluspunt de hogere resolutie. Aan de andere kant voldoet 1024x768 op 14" voor mij prima. Qua specs is de M3N beter, maar toch vind ik de M2N mooier en fijner om mee te werken. Het is persoonlijk denk ik :)
Iedere laptop heeft zijn eigen voordelen, de 2400M is zowiezo honderden euro's goedkoper en heeft een populairdere lijn (betere speakers). De M3N is IMHO meer voor no-nonsense prof gebruik oid, met alleen een scherper scherm en een onopzichtige look als voordeel.

't wordt wel interesant als je dealer een fout maakt en je bij je remboursaflevering 200 euro minder hoeft te lappen.

* Delerium O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie advies jongens. ik ga tot aankoop over. helaas hebben ze hem bij MyCom Eindhoven niet op voorraad, dus ik moet tot dinsdag wachten :)

Maar in ieder geval erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Ecteinascidin schreef op 05 September 2003 @ 11:41:
de 2400M is zowiezo honderden euro's goedkoper en heeft een populairdere lijn (betere speakers). De M3N is IMHO meer voor no-nonsense prof gebruik oid, met alleen een scherper scherm en een onopzichtige look als voordeel.
Ehm... het zit toch een beetje anders :) De M3700N scheelt 200 euro precies met de M2400N, en daarvoor krijg je: 60GB ipv 40GB, 1400x1050 ipv 1024x768, 512MB RAM ipv 256MB RAM, en bovendien een 1.5GHz ipv 1.3GHz CPU.

In verhouding is de M2N dus duurder dan de M3N en dat is ook niet zo verrassend aangezien de M2N meer een business lijn is dan de M3N. In tegenstelling tot wat je zegt. Nog kleiner zijn bijvoorbeeld de S1N modellen (lager cijfer-> kleiner en zakelijker gericht). De vormgeving van de M2N is overigens vrijwel identiek aan die van de S1N.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Mwa ik ben het toch niet met jullie eens, die onboard grafische "kaart" suckt imo gewoon. Wat kan je nu nog met Geforce 2mx snelheid, tuurlijk spelen kan altijd, op 640x480 oid.

En Asus is een prima merk, niets op tegen, alleen voor laptops vind ik ze toch echt niet hoogstaand. Ik noem maar eens het feit dat de laptop nergens te vinden is op de site, hoe wil je dan in godsnaam support gaan leveren als je niet eens een simpele specs page online hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik van die Asus dingen heb gezien is dat het een beetje richting mitac neigt. Niets verkeerd over Mitac an sich, maar imho is het gewoon plastic zooi.
Nee, geef mij maar een nieuwe PB notebook. die zijn pas echt :9 kwa design en robuustheid.

Verder intel onboard leuk voor games :X. dingen zijn behoorlijk traag imho. Geef mij dan een leukere ATI ofzo.
En dat shared mem is niet echt fijn om games mee te spelen (heeft mijn ati ook. het gaat wel, maar niet echt supersnel. dedicated ram is echt stukken fijner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

LopeZ schreef op 05 September 2003 @ 18:35:
Mwa ik ben het toch niet met jullie eens, die onboard grafische "kaart" suckt imo gewoon. Wat kan je nu nog met Geforce 2mx snelheid, tuurlijk spelen kan altijd, op 640x480 oid.
UT 2003 draait gewoon op 1024x768 hoor. Voor onderweg draait het prima, en als ik echt wil gamen dan doe ik dat thuis op m'n desktop PC.
En Asus is een prima merk, niets op tegen, alleen voor laptops vind ik ze toch echt niet hoogstaand. Ik noem maar eens het feit dat de laptop nergens te vinden is op de site, hoe wil je dan in godsnaam support gaan leveren als je niet eens een simpele specs page online hebt.
Wat jij zegt geldt alleen voor de M3N serie, en waarom is me een raadsel. Over de M2N is sinds de introductie alles te vinden op de website, inclusief driver updates, BIOS'en, etc. Mensen die problemen met hun notebook hadden zijn prima geholpen en je hebt 2 jaar garantie. Je kunt niet een merk afkraken omdat 1 model toevallig een beetje vaag op de markt is gezet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Terw_Dan schreef op 05 September 2003 @ 18:43:
Wat ik van die Asus dingen heb gezien is dat het een beetje richting mitac neigt.
Als je het over de L-series hebt dan geef ik je gelijk, wat dat vond ik ook om te janken. De M en S modellen zijn echter van een magnesium body met magnesium bovenkap gemaakt. De rand om het keyboard is ook magnesium. Dus weinig kunststof. Bijvoorbeeld een Dell of Toshiba vind ik niet beter, en laat ik maar niet beginnen over die Packard Bell die je noemt :) Ik heb ze een keer bekeken omdat ze er met het Apple achtige design erg strak uitzien, maar het is allemaal plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Een belangrijk nadeel van deze laptop vind ik dat er geen tv-out functie op zit. En dat had wel gemogen op een laptop anno 2003. Voor sommigen misschien geen probleem maar voor mij persoonlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 3 dagen ook eigenaar van m3700n. Eerste laptop en die ik voornamelijk voor studie gebruik. Een krachtige 19 inch desktop staat er naast voor de serieuzere zaken. Alleen vraag ik mij 1 ding af. Hij wordt zo gloeiend heet aan de onderkant als ik een half uurtje een excel sheetje aan het invullen ben (dus niks krachtigs) In de search heb ik gelezen dat dit op zich wel bij laptops hoort en voorkomt. Maar ik vraag me af of jullie hier ook last van hebben. Graag reactie...
nb: Tijdens het werken op de laptop had ik stroom via het netsnoer (dat scheelt ook weer wat met hitte hoorde ik)

Groet Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 23:24:
Ik ben sinds 3 dagen ook eigenaar van m3700n. Eerste laptop en die ik voornamelijk voor studie gebruik. Een krachtige 19 inch desktop staat er naast voor de serieuzere zaken. Alleen vraag ik mij 1 ding af. Hij wordt zo gloeiend heet aan de onderkant als ik een half uurtje een excel sheetje aan het invullen ben (dus niks krachtigs) In de search heb ik gelezen dat dit op zich wel bij laptops hoort en voorkomt. Maar ik vraag me af of jullie hier ook last van hebben. Graag reactie...
nb: Tijdens het werken op de laptop had ik stroom via het netsnoer (dat scheelt ook weer wat met hitte hoorde ik)

Groet Diederik
Ik heb een M2N, maar opzich bevatten ze vrijwel identieke hardware dus dat maakt weinig uit. De mijne wordt alleen echt warm als de accu leeg is en dat ie dan een tijd staat te laden tijdens het gebruik. Toen het zo bizar warm weer was wilde de harddisk ook nog wel eens wat warmer worden (55C is gehaald), maar verder vind ik het wel meevallen. Zolang de harddisk niet te heet worden is er weinig aan de hand, want de CPU koeling werkt automatisch. En zelfs die slaat eigenlijk nooit/zelden aan bij gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan er natuurlijk nog niets over zeggen :D
misschien dat ze hem nog in Den Bosch hebben, maar eerst moet ik netjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Exirion schreef op 05 September 2003 @ 19:09:
[...]

Als je het over de L-series hebt dan geef ik je gelijk, wat dat vond ik ook om te janken. De M en S modellen zijn echter van een magnesium body met magnesium bovenkap gemaakt. De rand om het keyboard is ook magnesium. Dus weinig kunststof. Bijvoorbeeld een Dell of Toshiba vind ik niet beter, en laat ik maar niet beginnen over die Packard Bell die je noemt :) Ik heb ze een keer bekeken omdat ze er met het Apple achtige design erg strak uitzien, maar het is allemaal plastic.
Ik moet zeggen dat die Asus dingen die ik heb gezien er echt een stuk minder goed uitzagen dat de huidige lijn die Packard Bell heeft. En solide zijn ze wel degelijk. iig beter dan de gemiddelde Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Terw_Dan schreef op 05 September 2003 @ 23:37:
Ik moet zeggen dat die Asus dingen die ik heb gezien er echt een stuk minder goed uitzagen dat de huidige lijn die Packard Bell heeft. En solide zijn ze wel degelijk. iig beter dan de gemiddelde Asus
Ja, dat zei je al. Maar je bent nogal vaag met 'de Asus dingen die ik heb gezien' en ik zei dat het ervan af hangt welke serie je bekijkt. De M en S modellen zijn compleet anders dan de L modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die M3700n oogt echt wel mooi he, toen die verkoper hem uit de doos haalde was het eerste dat ik dacht :9~

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Terw_Dan schreef op 05 September 2003 @ 23:37:
[...]

de M & S series "zie" je niet zomaar (altijd uitverkocht, denk je dan dat ze een showmodel laten staan :P ) zal dus wel de L-series zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem vandaag gekocht en het is een juweeltje :) ik ga hem lekker installeren en dan zal ik hem eens flink aan wat leuke testjes blood stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 18:31

reiker

dan jij!

Gefeliciteerd met je aankoop :)

Ik heb er zelf sinds twee maanden een, en hij bevalt nog steeds enorm goed. Het enige minpunt is de ontbrekende tv-out, maar zeg nou zelf: als je een tv hebt, kan je toch ook een dvd-speler kopen om mooi films te kijken? Honderd tegen één dat dat er nog flink beter uitziet ook.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

reiker schreef op 07 september 2003 @ 12:40:
Het enige minpunt is de ontbrekende tv-out
Het enige waar ik TV-out wel geinig voor vind is om SNES/N64/PSX emulators op de TV te laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:38

bitflusher

flushed die *** pc

ik heb mijn m3n (m3400 )nu dik een maand of 2,5 ik ben er nog steeds erg tevreden mee.

ik wissel erg veel tussen power profiles (max power savings voor lang gebruik en high performance voor extra verlichting van tft) wlan is echt lekker van intel werkt vlekkenloos.

nadeel is de zilver metalic gespoten bovenkant, die is niet erg krasvast :(
ook de speakertjes zijn (zoals bij veel laptops) niet echt om naar huis te schrijven.

het ontbreken van tvout is voor mij niet echt hinderlijk maar dat zal per persoon verschillen ;)

NOTE!!!:
ik ken iemand de enkele weken dezelfde laptop heeft gekregen en heeft daarbij een erg lelijke half leren tas met gespjes gekregen, hij gaat een andere tas kopen

edit:
beide laptops zijn gekocht bij pcsnel, prima zaak als je hem kan vinden (ze hebben nog geen lichtbak buiten hangen)

edit2:
heb bij aankoop van de laptop meteen 256 MB erbij laten zetten, wel zo lekker als je een beetje bezig gaat met oa. games als nfs hot persuit 2 of rize of nations

[ Voor 19% gewijzigd door bitflusher op 07-09-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tas vind ik opzich nog wel meevallen hoor. niet super praktisch maar nou ook niet om meteen te vervangen.

Ik heb paar puntjes:

Als ik m'n nokia 6100 per infrared erop aansluit krijg ik een of andere memory fout in datalayer.exe. Is dit bij iemand bekend en oplosbaar? de totale foutmelding heb ik even niet bij de hand. als dit nodig is graag even laten weten.

Bij het openen van een tweede excel spreadsheet blad moet ik verschrikkelijk lang wachten. hoe kan dit voorkomen worden?

tzijn beetje vreemde foutjes. maar ik heb het alleen maar bij mijn m3700n, dus misschien heeft iemand hier een oplossing voor.

m3n: 1.5 ghz/512 mb/30 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik had ook dezelfde problemen met mn Nokia telefoon. Ik heb dit opgelost door de eigenschappen van de infrarood poort op te vragen (configuratiescherm, draadloze verbinden, hardware, eigenschappen, geavanceerd) en de maximale snelheid van de pc te verlagen naar 115.200 bps. Ik geloof dat deze standaard op 4.000.000 bps staat en dat vindt Nokia niet helemaal lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 23:31:
Ja ik had ook dezelfde problemen met mn Nokia telefoon. Ik heb dit opgelost door de eigenschappen van de infrarood poort op te vragen (configuratiescherm, draadloze verbinden, hardware, eigenschappen, geavanceerd) en de maximale snelheid van de pc te verlagen naar 115.200 bps. Ik geloof dat deze standaard op 4.000.000 bps staat en dat vindt Nokia niet helemaal lekker...
dat probleem heb ik met mijn Nokia 7650 niet.. dus misschien ligt het aan de software van de 6610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Accu van de M3700n gaat natuurlijk lekker lang mee, maar toch heb ik er soms te weinig aan en ik wou dus een extra accu aanschaffen, maar die is gewoon onvindbaar :/
Staat dus ook niet in de t.net pricewatch...

Weet iemand een betrouwbare online shop waar je hem kan bestellen en dan natuurlijk niet te duur :D (tussen de 100 en 120 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 09 September 2003 @ 14:50:
Accu van de M3700n gaat natuurlijk lekker lang mee, maar toch heb ik er soms te weinig aan en ik wou dus een extra accu aanschaffen, maar die is gewoon onvindbaar :/
Staat dus ook niet in de t.net pricewatch...

Weet iemand een betrouwbare online shop waar je hem kan bestellen en dan natuurlijk niet te duur :D (tussen de 100 en 120 euro)
Heb er eentje gevonden bij computerpirates.com hier kost ie wel 119 ex btw.

Overigens heb ik ook nog een vraagje over de accu. Soms gebruik ik mijn laptop een tijdje alleen op accu, dwz een paar dagen totdat ie leeg is en dan opladen. Maar soms heb ik hem ook een paar dagen op mijn bureau staan, is het dan kwalijk om continu de lader er in te hebben? Ik heb ooit eens gehoord dat het heel slecht is voor je accu om de lader erin te laten zitten als hij vol is, ofwel hem continu te laten doorladen. Wie weet hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, das wel interessant, zo'n extra accu zou ik ook wel willen hebben, die DVD/CDRW gebruik ik toch niet zo vaak :)

Heeft iemand trouwens al eens zo'n Traveler Drawer te koop gezien? Zoals ik al zei gebruik ik die DVD/CDRW niet zo vaak en het scheelt weer wat in gewicht en energie consumptie :)

Edit: Volgens mij is dat gewoon de normale accu, de extra accu moet in het slot van de DVD/CDRW en heeft dus een hele andere vorm dan de gewone, op die site staat dat ie ook voor de M2n serie is, en die heeft geen mogelijkheid tot het gebruiken van een 2e accu.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

jah is jammer dat er hier in NL (nog) niet zoveel M3N accesoires worden verkocht.. :(
hmm kun je die cdrw/dvd er zo uithalen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Xof schreef op 09 September 2003 @ 18:37:
hmm kun je die cdrw/dvd er zo uithalen dan? :)
Heb je de onderkant van je notebook als eens bekeken? En de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Exirion schreef op 09 September 2003 @ 19:05:
[...]

Heb je de onderkant van je notebook als eens bekeken? En de manual?
manual wat is dat? :+

Maar idd als ik naar de onderkant kijk ziet het er idd naar uit dat je de cdrw eruit kan halen :D

Bush: hmm echt veel gewicht scheelt het niet als je hem eruit haalt... tis maar een licht ding :)

Edit: Zo manual maar es volledig doorgelezen, ik had hem alleen nog maar snel doorgelezen...
Zo leer je idd weer es wat dingen :P
Zo kun je ook duidelijk lezen dat een processor upgrade mogelijk is :)

[ Voor 36% gewijzigd door Xof op 09-09-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga denk ik maar eens mijn laptopje vandaag helemaal testen :)
en fotograferen etc .. kunnen we daar ook eens een super mooi topic over beginnen :D

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Het is inderdaad een beetje vreemd dat de Asus site nauwelijks informatie geeft over deze laptop, sterker nog, hij staat niet eens op de International site.

maar wel op North-America (en Duits en Russisch)
Algemeen: http://usa.asus.com/products/notebook/m3000n/overview.htm
Specs: http://usa.asus.com/prog/...M3000-N%20Series&langs=09
Manual: ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M3N/e1279b_m3n_hw.pdf

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Xof

Xof

Ik heb maar es een mailtje naar asus gestuurd of zo'n accu uberhaupt in NL verkocht wordt. Je kunt zoeken wat je wilt, maar hij is echt nergens :D

En de accesoires op de site van usa.asus.com werken niet op de een of andere manier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enig idee of die batterij ook in NL geleverd wordt? Waar en wat zijn de kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
OnTracK schreef op 10 September 2003 @ 08:24:
Het is inderdaad een beetje vreemd dat de Asus site nauwelijks informatie geeft over deze laptop, sterker nog, hij staat niet eens op de International site.
Inmiddels staat ie er ook: ASUS M3000N-series
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 23:47:
Al enig idee of die batterij ook in NL geleverd wordt? Waar en wat zijn de kosten? :)
IK zou het eens bij MyCom Direct proberen .. gewoon ff bellen: 0800-8170

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Als ik mijn m3700n dichtklap en daarna weer open doe komt ie niet meer uit zijn standby en moet ik opnieuw opstarten.. weet iemand hoe je dit kan oplossen? Ik wil nl. wel van deze functie gebruikmaken

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 14:39:
Als ik mijn m3700n dichtklap en daarna weer open doe komt ie niet meer uit zijn standby en moet ik opnieuw opstarten.. weet iemand hoe je dit kan oplossen? Ik wil nl. wel van deze functie gebruikmaken
Heb je alle drivers/patches wel geinstalleerd van de CD? Ik heb dan wel een M2N ipv M3N, maar bij mij werkt het allemaal zonder problemen.

Verwijderd

Dat probleem had ik ook! Ik snapte ook niet helemaal waarom ik hem steeds opnieuw moet opstarten. Enig gedruk op de knopjes leerde mij dat je bij het openklappen op je spatiebalk moet drukken! Dan start ie gewoon! Je moet dus vooral niet op het aan/uit knopje drukken!

• Xof

Xof

Ik heb geen mail van asus teruggekregen :(
Willen ze het soms niet verkopen ofzo? :'(

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 18:32:
Dat probleem had ik ook! Ik snapte ook niet helemaal waarom ik hem steeds opnieuw moet opstarten. Enig gedruk op de knopjes leerde mij dat je bij het openklappen op je spatiebalk moet drukken! Dan start ie gewoon! Je moet dus vooral niet op het aan/uit knopje drukken!
huh? hier juist wel.. ik moet op de aan/uit knop drukken om uit standby te komen..
vreemd :D

Verwijderd

Nee ik heb ook ooit eens een vraag gesteld aan Asus, maar heb daar na 2 maanden nog steeds geen antwoord op... denk dat die ook niet meer gaat komen!

Het is idd heel erg vreemd dat je het bij jou juist wel op het aan/uit knopje moet drukken! Maar het kan heel goed aan de instelling binnen het energiebeheer van Windows liggen! Zou in ieder geval ook even de spatiebalk proberen ;) Anders even gaan snuffelen in het energiebeheer!

• Xof

Xof

Nope spatiebalk werkt niet.. vind het juist alleen maar fijn dat ik op de aan/uit knop moet drukken om uit de slaapstand te komen :)

• pjottum
  • Laatst online: 14:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmm.. pc prive .. hmmm .. nieuwe laptop .. hmmm .. ;-)

Ik zat ff te klikken op mycom, kwam ik deze inderdaad tegen. Ik weet nu wel dat ik hem dus bij PCsnel moet halen :) Fijn topic. Ik heb een paar keer gelezen over "ik ga foto's maken/review maken" - mis ik de aankondiging in dit topic, of is het nog niet beschikbaar?

Foto's zouden wel erg prettig kunnen zijn namelijk..

ping 127.212.23.124

• Xof

Xof

Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview

Dan moet je daar ff kijken, staan ook pics en ervaringen in met de M3N series :)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Xof: dank, klopt, hele topic even snel doorgenomen, de mededeling op het einde over e.o.l is natuurlijk niet fijn, maar goed..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb probleem met mijn asus m3700n centrino 1,5

Hij is erg traag, ik denk dat er wat mis is met verdeling van processor.. hij komt nooit boven de 210 MhZ uit.. weet iemand hoe je dat kan instellen? heeft toch iets te maken met speedstep ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 19:46:
Hallo,

Hij is erg traag, ik denk dat er wat mis is met verdeling van processor.. hij komt nooit boven de 210 MhZ uit.. weet iemand hoe je dat kan instellen? heeft toch iets te maken met speedstep ofzo?
210 mhz is wel erg traag, de min voor iedere intel M is 600mhz ( in rl 598 mhz )

Zou het nog ff 1 keer na kijken, en anders rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

210MHz klopt wel, dit is de langzaamste stand... Gebruik je de Asus Power4Gear software wel? Zo ja, zet hem op de snelste stand? Als je m op netstroom zet moet ie volledige snelheid kunnen halen. Kijk anders de bios even na of de speedstep aanof uit staat.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee die gear heb ik niet geinstalleerd.. kzal dat dan even doen. op de asus cd staat ook een mapje speedstep. maar als ik de setup.exe open dan stopt ie na het eerste laad balkje, is dat normaal?

ik was van dat trage beetje zat, dus ik dacht ik zet xp er ff opnieuw op.. > kras op cd en ik kan dus niks meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn M3700N nu net een weekje, het is een uber laptop. Wat vind ik goed aan deze laptop:
* Resolutie op 1400 x 1050 haarscherp (wel even wennen)
* Filmpjes kijken, muziek luisteren etc. kan ie op 1 accu 5 uur lang (max)
* Alles is snel geladen, photoshop start bijvoorbeeld in 3 sec op.
* Cachen van 3dModels is echt binnen een oogwenk gedaan.
* 3D kaart is zover ik hem nu (amateuristisch) heb getest echt wel goed. Ik draai de oude UnrealTournament op 1280 x 1024 zonder haperingen. En voor een standaard multiplayer potje moet ik de gamespeed terug zetten naar 50% omdat ie anders te snel is. (dat is ie bij 50% nog steeds)
* je krijgt er een muis, tas, sleeve (voor in de rugzak) bij.

Minpunten:
* Wanneer ik even zit de gamen schiet de temperatuur als een gek omhoog richting de 80 graden, en erboven.
* Asus heeft een vuilnisbelt qua supportsite.
* Magere Handleiding word erbij geleverd.
* Blauwe powerknop geeft 's avonds te veel licht, en is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 19:46:
Hallo,

Het ligt aan je energieschema, probeer "laptop/draagbaar". Aan de poster boven mij, hoe lang haal jij met je accu als je in energiebeheer schema "altijd aan" selecteert? Kun je dat misschien voor ons testen? Dus gewoon schema selecteren, en gewoon laten staan en met een watchstop meten hoe lang het meegaat. :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik daar geen zin in om dat te testen, maar ik kan je wel dit vertellen:
------------------------------------------------------------------
2 uur film kijken
1 uur in word tikken met winamp aan
1 uur weer muziek luisteren en een beetje surfen
1 uur weer in word tikken en muziek luisteren.

Nadat ik dit heb gedaan is de accu OP! :D en mag ie weer in zijn netvoeding bedje. Je zou dus kunnen zeggen dat bij intensief multimedia gebruik, de accu het ongeveer 4 en half a 5 uur volhoud.

Echter wanneer ik alleen in word ga tikken dan kan ie wel 6 en half uur doen op 1 accu (misschien nog wel langer) als ik mijn power4gearsoftware op MAX powersavings zet.

------------------------------------------------------------------

Waar ik me wel aan stoor, is dat mijn centrino temperatuur heel erg schommelt, tussen de 44 graden en de 90 als ik ga gamen. Is dat nou gezond voor zo'n ding of niet?

Misschien leuk om te weten, ik moet bij unrealtournament de gamespeed naar 50% zetten, omdat ie anders te snel is. En ik haal ongeveer zo'n 110fps, maar ja daar heb je toch niet veel aan op een 60hz tft scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je misschien voor me kijken wat voor accu in je laptop zit (onder Window's aparaatbeheer)? Ik ben namelijk zeer jaloers! ;) 8 cell? Wat voor merk?

Ik denk dat de power4gearsoftware ook een hoop uitmaakt, dit programma werkt waarschijnlijk alleen maar met Asus notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu heet onder apparaatbeheer "Nucleair cell technology" Nee natuurlijk vind je de merknaam van de accu niet onder apparaatbeheer. Dat is gewoon standaard acpi, alleen de power4gear software die asus erbij heeft geleverd werkt met deze laptop. idd.

En power4Gear maakt zeker een hoop uit:
Hij zet bij max powersavings de CPU performance op 30%
De brightness op 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(offtopic: Kun je trouwens speciale drivers installeren om accuduur uit te rekken?)

Bedankt voor je info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een extra accu, die in plaats van de CD-RW/DVD kan, voor de M3700n besteld? Ik kan hem nog steeds nergens vinden! :(

En is er iemand die Command and Conquer Generals op deze laptop gespeeld heeft? Ik lees dat Unreal (zover ik weet n "zwaar" spel) goed draait, maar bij C&C Generals draait het voor geen meter! Is dat bij iedereen zo?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Deze extra accu kan je kopen bij De Laptopper. Check de productpagina van een willekeurige M2N of M3N laptop, en daaronder staat ie vermeld als "M2400 extra accu" of iets dergelijks. Ik meen me te herinneren dat deze 120 euro ex btw zou kosten.

Nu weet ik niet of dit een extra conventionele accu is, of zo'n ding voor ipv de dvd/cdrw. Ik heb ze eens een mail gestuurd, en ze hadden alleen die accu. Geen opgave over welke het precies is.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

hmm ik heb deze laptop nu ook een paar weken en hij bevalt me zeer goed :)
maar hoe krijg je hem eigenlijk op 210 mhz :? ik krijg hem niet onder de 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das gewoon een fout in Windows denk ik, als ik bij System Managment kijk zie ik dat ook vaak, terwijl SySoft 2003 zegt dat ie op 600Mhz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

reiker schreef op 26 oktober 2003 @ 14:46:
Deze extra accu kan je kopen bij De Laptopper. Check de productpagina van een willekeurige M2N of M3N laptop, en daaronder staat ie vermeld als "M2400 extra accu" of iets dergelijks. Ik meen me te herinneren dat deze 120 euro ex btw zou kosten.

Nu weet ik niet of dit een extra conventionele accu is, of zo'n ding voor ipv de dvd/cdrw. Ik heb ze eens een mail gestuurd, en ze hadden alleen die accu. Geen opgave over welke het precies is.
Dat staat idd alleen bij de M2N, maar ik heb zo'n idee dat het gewoon een normale accu is..
Maar ik kan ook nog steeds nergens de M3N 2e accu vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail Asus! Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen (heb er net een gekocht, maar ja). Ik ben ook zeker geinteresseerd in deze laptop vanwege de extra accu die erbij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

owja ik had nog iets vaags ik heb namelijk een portbar bij me laptop gekocht :)
maar het probleem met dat ding is dat de stekker die eraan zit verkeerdom zit :P
dus als je hem er normaal in wil doen moet de portbar op de kop liggen :?
toen ik dat zag heb ik even een andere asus laptop bekeken op het kantoor en daar zat de aansluiting wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 26 oktober 2003 @ 19:22:
[...]

Dat staat idd alleen bij de M2N, maar ik heb zo'n idee dat het gewoon een normale accu is..
Maar ik kan ook nog steeds nergens de M3N 2e accu vinden :'(
Ja, waar blijft dat ding? Die DVD/CDRW gebruik ik toch bijna nooit, 2e accu zou ik erg handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:01:
Mail Asus! Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen (heb er net een gekocht, maar ja). Ik ben ook zeker geinteresseerd in deze laptop vanwege de extra accu die erbij kan.
Ja dat heb ik al lang gedaan, maar ik heb na 1 maand nog steeds geen antwoord gehad. Vind het een beetje slecht van Asus.

Misschien moet ik eens in europese winkels gaan zoeken. Misschien dat die in Duitsland te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Ik zou zeggen, bel het Asus tech-center in Emmen eens... Nummer staat op het support kaartje wat bij je laptop zat.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand al zaken gedaan met de reparatie service van Asus? Hoe lang was je hem kwijt?

Mijn irda poort is nl. stuk , telefoon werkt op andere pc met irda perfect, en als ik mijn laptop naast die andere PC leg loopt die andere compleet vast...

Ok iets vaags, net even mijn telefoon nog even naast de irda poort gelegd, deed helemaal niets..., toen telefoon weer in de kasst gelegd en ineens kreeg ik dat irda icoontje rechtonderin te zien.. terwijl de telefoon aan de andere kant van de irda poort lag... 3sec. later was het icoontje weer verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:29:
Heeft hier iemand al zaken gedaan met de reparatie service van Asus? Hoe lang was je hem kwijt?

Mijn irda poort is nl. stuk , telefoon werkt op andere pc met irda perfect, en als ik mijn laptop naast die andere PC leg loopt die andere compleet vast...

Ok iets vaags, net even mijn telefoon nog even naast de irda poort gelegd, deed helemaal niets..., toen telefoon weer in de kasst gelegd en ineens kreeg ik dat irda icoontje rechtonderin te zien.. terwijl de telefoon aan de andere kant van de irda poort lag... 3sec. later was het icoontje weer verdwenen....
Ik heb hetzelfde gehad toen ik (uit pure balorigheid idd) een film wilde oversturen via infrarood. Ik dacht dat het aan de host laptop lag (een verrotte satellite die al honderd keer over de vloer is gestuiterd) maar toen ik voor de gein het met een derde source probeerde lag het toch echt aan mn eigen machientje. Misschien dat er al nieuwe drivers voorhanden zijn op de asus site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen één of andere register fix, ik zal vanavond voor de zekerheid mijn zus der telefoon proberen.

Maar als ik via laptop connect naar desktop gaat het ook fout, gsm naar desktop gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 19:08:
Ik heb mijn M3700N nu net een weekje, het is een uber laptop. Wat vind ik goed aan deze laptop:
* Resolutie op 1400 x 1050 haarscherp (wel even wennen)
* Filmpjes kijken, muziek luisteren etc. kan ie op 1 accu 5 uur lang (max)
* Alles is snel geladen, photoshop start bijvoorbeeld in 3 sec op.
* Cachen van 3dModels is echt binnen een oogwenk gedaan.
* 3D kaart is zover ik hem nu (amateuristisch) heb getest echt wel goed. Ik draai de oude UnrealTournament op 1280 x 1024 zonder haperingen. En voor een standaard multiplayer potje moet ik de gamespeed terug zetten naar 50% omdat ie anders te snel is. (dat is ie bij 50% nog steeds)
* je krijgt er een muis, tas, sleeve (voor in de rugzak) bij.

Minpunten:
* Wanneer ik even zit de gamen schiet de temperatuur als een gek omhoog richting de 80 graden, en erboven.
* Asus heeft een vuilnisbelt qua supportsite.
* Magere Handleiding word erbij geleverd.
* Blauwe powerknop geeft 's avonds te veel licht, en is irritant.
ik weet niet of je de temp al gefixt is
maar je hebt er een fix voor

ik had het eerst ook niet geinstalleerd
en ging al naar een uur naar 80 graden
daarna weer gekeken en zag een hotfix staan
geinstalleerd en hij bleef onder de 30 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 24 september 2003 @ 20:24:
[...]

huh? hier juist wel.. ik moet op de aan/uit knop drukken om uit standby te komen..
vreemd :D
volgens mij kan je het instellen
had ik ergens gelezen
maar zal het later wel een keer opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 23:25:
[...]

volgens mij kan je het instellen
had ik ergens gelezen
maar zal het later wel een keer opzoeken
Ik vind het wel fijn dat ik hem zo uit standby moet halen :)

Maar nu dit topic weer naar boven gehaald is.. weet iemand al wat meer over de tweede battery pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 12:29:
Iets meer dan een week.

De mijne (M3700N) is al tweemaal gerepareerd door Asus... 1e keer: LAN poort kapot, 2e keer, toetsenbord kapot. Het werd wel allemaal gratis gerepareerd (garantie).

Wat wel jammer was: het pakket (met daarin de laptop twv 1700 euro) werd omdat ik niet thuis was gewoon bij de buren afgeleverd... |:( Nogal slordig, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xof schreef op 08 december 2003 @ 23:55:
[...]

Ik vind het wel fijn dat ik hem zo uit standby moet halen :)

Maar nu dit topic weer naar boven gehaald is.. weet iemand al wat meer over de tweede battery pack?
Heb dat tweede battery pack afgelopen week gekocht.
Bevalt uitstekend, letterlijk verdubbeling van je capaciteit en is voor mijn gevoel zelfs nog iets lichter dan de dvd/cdrom drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:22:
[...]

Heb dat tweede battery pack afgelopen week gekocht.
Bevalt uitstekend, letterlijk verdubbeling van je capaciteit en is voor mijn gevoel zelfs nog iets lichter dan de dvd/cdrom drive
Bij wie heb je deze aangeschaft want er zijn nogal aardig wat mensen op zoek naar deze uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

ja idd tell us more, ik zou graag willen weten waar je die vandaan haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hier ook, ben al 2mnd op zoek :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

* Xof is maar weer es op zoek gegaan en...

GEVONDEN :D
Tweede Battery For M3n-Series

Prijs: €134.00 (excl. BTW á 19%)

Artikel Code: 7049
Merk: Asus
Categorie: Battery & Charger
Computer Pirates

[ Voor 43% gewijzigd door Xof op 17-12-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 20:30:
[...]

Bij wie heb je deze aangeschaft want er zijn nogal aardig wat mensen op zoek naar deze uitbreiding.
Heb hem bij Bascomputers vandaan, ik geloof dat ze nu al bij Mycom in de winkel liggen en anders volgende week.
Daar zijn ze trouwens wel goedkoper dan bij Computer Pirates.
(Ze zijn in ieder geval te bestellen via 0800-8170)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ooit problemen gehad met de USB 2 poorten?? Als ik namelijk mijn mp3-speler erop aansluit (welke usb 2 compatible is), krijg ik elke keer de foutmelding dat ik een snelle usb-apparaat op een trage usb-hub heb aangesloten...En wat ik ook doe, probeer en installeer, ik krijg usb 2 NIET aan de praat. Iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

WinXP service-Pack 1? WIndows updates lastig gevallen? Asus driverCD helemaal nagelopen? Bij 1 van deze 3 moet het probleem opgelost zijn. Kijk anders even in je apparaat-beheer of je USB-devices wel goed en volledig geinstalleerd zijn.

* Delerium USB2.0 vrolijk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er bij apparaatbeheer wel een USB 2. controller weeggegeven? Zo nee dan moet je de drivers van de CD even installeren, wel handig om eerst even Windows Update te doen, in de sectie Windows XP staat een update gerelateerd aan USB 2.0, anders gaat ie zeuren dat de drivers niet voor XP geschikt zijn ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er al uit, moest ff SP1 installeren en hoppa, toen werkte alles ineens. Wel handig, want het scheelt nogal enorm in snelheid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met m'n usb 2.0.

Ik had sp1 al gewoon geinstalleerd, toen werd 2.0 nog niet gedetecteerd. Nu heb ik ook de 2.0 drivers van de asus m3n cdrom geinstalleerd, maar nu zijn alle 4 de usb porten niet meer werkzaam. Onder device manager (usb controllers) staat:

Intel pci to usb enhanced host controller;
Intel(r) 82801db/dbm usb universal host controller - 24c2
idem maar dan met 24c4
idem maar dan met 24c7
usb root hub
usb root hub
usb root hub

Wie weet wat ik fout heb gedaan en wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay nu begrijp ik er even helemaal niets meer van. Het scharnier van m'n beeldscherm was kapot. Ik terugsturen naar Asus en kreeg hem gister, helemaal netjes gerepareerd en schoongemaakt terug. Ik blij en installeren maar! Alleen kom ik tot een ontzettend vreemde ontdekking! De maximale resolutie is teruggeschroefd! Ik kan maximaal 1024 x 768 instellen ipv 1400 x 1050! Nu weet ik dat de Asus M3n gebouwd is rond het zogenaamde "2-spindel" systeem maar hoe kan ik nou het beeldscherm weer op 1400 x 1050 zetten? Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kan iemand eens een foto van die meegeleverde tas posten? Het staat me bij dat dat 2 delen had, 1 grote met vakken etc. en eentje die precies eromheen paste?

@happy man: is het nog gelukt?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet gelukt. Althans nog niet. Ze hadden inderdaad het verkeerde scherm erop gezet. Maar inmiddels ben ik m'n laptop alweer 4 werkdagen kwijt, terwijl ze hadden gezegd dat het, incl. vervoer, 3 werkdagen zou duren! Ze zouden mijn pc met spoed repareren, maar toen ik net belde kreeg ik de mededeling dat hij nog in de "aankomsthal" stond en dus nog helemaal niet gerepareerd "Meneer, daar staan 7 werkdagen voor". Ik had gister 3 keer gebeld, en 3 keer een ander verhaal "nee meneer, er staat geen spoed bij uw bestelling, maar dat kunnen wij ook niet toezeggen" En als je vraagt naar de persoon die je in het vorig telefoongesprek hebt gesproken, dan is die persoon, óf ziek naar huis gegaan óf hij is plots op vakantie!?!? Eén ding is voor mij duidelijk, ik koop nooit meer Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, helaas is er altijd wel iemand die dat soort ervaringen met een bedrijf heeft. Ik hoop dat het niet bij iedereen zo gaat, Asus maakt mooie laptops voor relatief weinig geld,als je het met Dell vergelijkt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> CSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@pollewob: sorry hoor, oud topic ;)

@unhappy man: maar ga je die foto van die tas nog wel uploaden?

ping 127.212.23.124

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ook hier is er sprake van een kapot scharnier (engels: spindle): elke keer dat het scherm geopend/gesloten wordt, wipt het rechter plastic zilveren "voetje" dat als scharnier dient uit zijn positie. Op zich is het voetje er gemakkelijk weer in te klikken door er even met je vinger op te drukken, maar dit zorgt er natuurlijk wel voor dat de boel snel slijt. Aan de bovenkant van het voetje begin ik al de eerste haarscheur te ontwaren.

Op naar de reparatie dan maar, gelukkig nog onder garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit die 2e geheugen SO-DIMM :? Ik heb de onderkant losgeschroef en daar zit maar 1 SO-DIMM.

Dat vind ik wel een nadeel van deze laptop, Dell geeft duidelijk aan in de handleiding hoe je het geheugen kan upgraden, bij Asus raden ze je aan naar zo'n service centrum te gaan :{

Doe het liever zelf, sneller en goedkoper :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:39:
Waar zit die 2e geheugen SO-DIMM :? Ik heb de onderkant losgeschroef en daar zit maar 1 SO-DIMM.
heey .. ben ik weer.. na lang ploegen even oud forumtopicje omhoog gehaald..

het tweede SO-DIMMetje zit boven in je laptop.. om precies te zijn links naast je aan uit knop onder dat zwarte kapje .. boven de F2 tot F6.. pas wel op met open halen.. eventjes een mesje onder en klik laten zetten.. niets afbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Nouja, als de/het topic toch gekickt is:

Mijn fannetje (linker bovenhoek) maakt een zeurderig ratelend geluid, bijvoorbeeld als ik door een webiste scroll. Het lijkt of hij wil aanslaan maar dan niet voor elkaar krijgt. Bij zware toepassingen gaat hij wel voluit blazen, dus echt stuk is de fan niet. Misschien zit er softwarematig iets fout in de aansturing van de fan?
Klinkt dit bekend, is het een probleem of hoort het zo?

Verder geen problemen, hele fijne laptop... en btw:
pjottum schreef op 06 februari 2004 @ 14:05:
@unhappy man: maar ga je die foto van die tas nog wel uploaden?
Het is lang terug, maar als je nog steeds op foto's wacht wil ik die binnenkort wel even maken voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, zeg! Doe dan ff!
;)

Zie ook onder mijn nick.. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopeZ schreef op donderdag 04 september 2003 @ 15:39:
voldoet de grafische kaart om af en toe een spelletje te spelen?
Nee, onboard intel spul
hoe groot is de resolutie maximaal op de laptop?
SXGA displays 1280 horizontal lines x 1024 vertical lines. (1.310.720 pixels) vond ik via google, pin me er niet op vast
Is de muis die je erbij krijgt optisch?
Waar zie je die muis staan? Boeit dit echt als je en laptop van 1600 koopt?
Is de tas stevig die je bij aanschaf krijgt?
Ga kijken bij Mycom :?
Is het eenvoudig geheugen upgraden?
Bijna altijd zit er aan de onderkant een klepje die wegschroeft, ram erbij en klaar

Verder vraag ik me af waarom je uberhaupt een laptop gaat kopen waar gewoon niets over bekent is. Zo goed vind ik Asus niet voor notebooks, mijn tip kijk eens bij Dell, Acer, HP/Compaq, Fujisu Siemens/Packerd Bell. Allemaal merken die veel langer in de laptop business meespelen dan Asus en waar je naar mijn mening beter bij af bent.

Wil je perse die laptop omdat je Asus fan bent oid ga dan gewoon naar Mycom en stel je vragen daar :)
vette onzin dat asus geen notebook merk is. waar haal jij die onzin vandan. en om nou acer fujitsu of packard beter te doen lijken dan asus
asus is gewoon een topmerk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 20:05

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:14:
[...]

vette onzin dat asus geen notebook merk is. waar haal jij die onzin vandan. en om nou acer fujitsu of packard beter te doen lijken dan asus
asus is gewoon een topmerk!!
Goede kick man ;)
En ieder z'n voorkeur. Ik ben blij met mijn Asus flaptop, een ander is weer fan van Acer. Prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ben ook nog steeds blij met mijn Asus laptop.
Alleen wel jammer dat er nu redelijk wat krassen op de bovenkant van mijn laptop zitten, maarja daar zal niks tegen te doen zijn. Voor de rest nog erg tevreden :)
Dus dat Asus geen notebook merk zou zijn is idd wel onzin, daar heb je gelijk in nickpancamo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Laten we nou niet gaan bekvechten over meningen die 2 jaar geleden verkondigd zijn. Ik heb nu bijna 2 jaar een Asus M2400N notebook en die bevalt prima. Maar 2 jaar geleden was Asus nog geen wereldmerk qua notebooks. Wel is Asus al heel lang zo'n beetje het enige merk dat zelf z'n notebooks bouwt ipv kant en klare designs en onderdelen in te kopen.

Inmiddels kun je Asus abseoluut beschouwen als een goeie notebook fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2004 @ 21:04:
[...]

heey .. ben ik weer.. na lang ploegen even oud forumtopicje omhoog gehaald..

het tweede SO-DIMMetje zit boven in je laptop.. om precies te zijn links naast je aan uit knop onder dat zwarte kapje .. boven de F2 tot F6.. pas wel op met open halen.. eventjes een mesje onder en klik laten zetten.. niets afbreken
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met deze 'operatie'.
Ik wil mijn geheugen uitbreiden naar 1024 Mb, maar ik sta niet zo te springen om zo'n in-het-zicht-klepje te mollen.
Ik zie namelijk veel ledjes, knopjes en dergelijke.
Zitten die bijvoorbeeld in het klepje vast of valt het klepje er overheen?
En waar kun je het beste het mesje tussen zetten?

Iemand tips?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb het zelf nog niet opengemaakt, maar ik verwacht dat de ledjes onder het klepje zitten (net zoals de meeste losse toetsenborden). De knopjes zullen er waarschijnlijk wel inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Xof schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:20:
Ik heb het zelf nog niet opengemaakt, maar ik verwacht dat de ledjes onder het klepje zitten (net zoals de meeste losse toetsenborden). De knopjes zullen er waarschijnlijk wel inzitten.
Ik ben er achter. :)
Hij zit (logischerwijs) precies aan de achterkant van waar de extern toegankelijke zit.
Ofwel rond de linker shift/z/x/ctrl.

Je kunt erbij door hetvolgende te doen.
Zet een mesje tussen de esc en het klepje.
Wrik het los, aan de linker kant dus.
Trek het naar links, zodat je het kunt verwijderen (ledjes en knopjes zitten erin).
Je ziet nu schoefjes.
Verwijder de twee schroefjes voor het toetsenbord en trek het naar boven.
Verwijder het toetsenbord
Je ziet dan het klepje met DDR wat je kunt verwijderen en dus die dimm vervangen.

Veel plezier :-)

MSX 2 rulez more

Pagina: 1 2 Laatste