Hallo allemaal,
Zoals jullie zien ben ik opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe systeem.
Ik zal hem hoofdzakelijk gaan gebruiken voor het ontwikkelen van applicaties en webdesign.
Maar ik kan niet ontkennen dat ik zo af en toe ook eens een spelletje speel
(dan met name een oogje op de toekomst gericht zoals DOOM3 etc...).
Dus de hoofdzaak is met name 2D en 3D is een bijzaak.
Ook vind ik het van belang dat hij beschikt over een Dual display functie.
Nou zat ik eerst te denken aan een Matrox Parhelia aangezien deze sublieme 2D kwaliteit heeft een prachtige "Triple/Dual head" functie maar een op zijn tijd een spelletje spelen zit er volgens mij niet bij met een Matrox Parhelia.
Ik speel spelletjes niet hoger als 1024*768 maar wil wel een redelijke FPS hebben met een redelijk detail.
Welke ik beschik over een 17" phillips brilliance Brilliance 107P40 welke ik instel op 1024*768 op 32bit kleur.
Nou is het probleem dat ik helemaal de weg kwijt ben in het videokaarten land!
Zo zag ik laatst een Geforce fx en zoveel duizende cijfers er achter bleek het meer een MXje te zijn.
En hoe zit het tegenwoordig met de 2D kwaliteit van ATI en nVidia?
Bezitten deze ook over een Dual display functie?
En is de TV-out ook zogoed als die van Matrox?
En ik heb de search al gebruikt maar zoals ik al zei ik zie door de bomen het bos niet meer.
Anders weet ik wel waar ik moet zoeken/kijken.
Ik zou jullie erg dankbaar zijn al jullie me hierbij konden helpen!
Zoals jullie zien ben ik opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe systeem.
Ik zal hem hoofdzakelijk gaan gebruiken voor het ontwikkelen van applicaties en webdesign.
Maar ik kan niet ontkennen dat ik zo af en toe ook eens een spelletje speel
Dus de hoofdzaak is met name 2D en 3D is een bijzaak.
Ook vind ik het van belang dat hij beschikt over een Dual display functie.
Nou zat ik eerst te denken aan een Matrox Parhelia aangezien deze sublieme 2D kwaliteit heeft een prachtige "Triple/Dual head" functie maar een op zijn tijd een spelletje spelen zit er volgens mij niet bij met een Matrox Parhelia.
Ik speel spelletjes niet hoger als 1024*768 maar wil wel een redelijke FPS hebben met een redelijk detail.
Welke ik beschik over een 17" phillips brilliance Brilliance 107P40 welke ik instel op 1024*768 op 32bit kleur.
Nou is het probleem dat ik helemaal de weg kwijt ben in het videokaarten land!
Zo zag ik laatst een Geforce fx en zoveel duizende cijfers er achter bleek het meer een MXje te zijn.
En hoe zit het tegenwoordig met de 2D kwaliteit van ATI en nVidia?
Bezitten deze ook over een Dual display functie?
En is de TV-out ook zogoed als die van Matrox?
En ik heb de search al gebruikt maar zoals ik al zei ik zie door de bomen het bos niet meer.
Anders weet ik wel waar ik moet zoeken/kijken.
Ik zou jullie erg dankbaar zijn al jullie me hierbij konden helpen!