crt beamer aansluiting prob

Pagina: 1
Acties:

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:27
ik heb dus al een tijd een flinke grote crt beamer 50 kilo`s 60 bij 60 etc etc

het is een oud beest en ik weet bij got niet welk merk hij is ???

maar anyhoe

ik heb aan de voorkant 3 aansluitingen zitten

een soort van oude coax netwerk aansluiting ( die gebruik ik nu door gewoon zoon stekker op een tulp te pluggen en daarna naar de tvout dit werkt windows ziet hem gewoon etc etc 800 x 600 alles goed )

maar

het beeld is nu enigsinds heel scherp maar ik zie beeld opbouw lijnen zeg maar als je je monitor op een lage vernieuwings frequentie zet
maar hij staat op 60 hertz ?

nu dacht ik dat licht aan de kabel slecht signaal invloed van buiten af ??

maar ik heb dus nog 2 aansluitingen een c/y video ( of zo iets ) dit is gewoon een tulp stekker ( maar die werkt zo niet met de tvout ) dan heb ik nog voorop een soort van plat printplaatje ( zoals de onderkant van een gameboy spel) waar je een blokje ofzo overheen kan schuiven ( en daarbij staat rgb input )
verder kan ik nog in het menu van de beamer kiezen voor aux ( waar hij nu ook op gebruikt wordt met die coax kabel ) en dan kan ik nog kiezen s-video deze kan ik met geen mogelijkheid gebruiken ? alles al geprobeerd

hoe kan ik met deze aansluitingen het beste beeld krijgen ?

ik heb al wat rond zitten zoeken maar ik kan helemaal niet vinden wat voor beamer het is ik zie nergens een merk of iets ook niet in het menu

p.s
voorop de beamer zit ook een soort van modem aansluiting of netwerk aansluiting

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Die strepen komen denk ik gewoon omdat het signaal interlaced is. Misschien dat je eens wat pics kunt posten :)

[ Voor 5% gewijzigd door ViolatoR op 04-09-2003 10:26 ]

fotoblog

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
foto zou wel handig zijn.

afijn, een wilde gok: de Bajonetaansluiting (de 'oude' netwerkaansluiting) is een composiet ingang, dezelfde als de gele tulp video-out op je videokaart. Je kunt deze idd aansluiten zoals je zegt, alleen moet je daarvoor wel coaxkabel gebruiken van 75 Ohm, dat geeft het beste resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.avcable.com/media/large/va/mt16.jpg
de Y/C aansluiting is s-video maar dan gesplitst. C = Chrominance / Y = Luminance hiervoor kun je ook een verloop maken, dan heb je dus een s-video stekker nodig en twee pluggen (y,c). een pinout van s-video kun je wel vinden op internet. klik de kwaliteit is beter dan composiet, al zul je dat met de meeste tv-outs niet echt merken. zo ziet ie er uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.avcable.com/media/large/svid/svhsb.jpg

de rgb (oftewel component input) aansluiting is de beste manier van aansluiten, daarin zitten alle kleuren apart op kabels, R, G, B en luminance.
Afbeeldingslocatie: http://www.avcable.com/media/largpics/hrgb4.jpg
deze kabels zijn duur en doorgaans alleen echt nodig als je een video oid hebt wat ook zo een aansluiting heeft, ik gok dat jij dit niet gaat gebruiken.

ik denk dat de kwaliteit al wat beter wordt met een goede (afgeschermde) coaxkabel en beetje fatsoenlijke stekker, bij voorkeur natuurlijk de plug die erop hoort (kun je gewoon kopen bij electroboer).

plaatjes komen hier vandaan: http://www.avcable.com/Merchant2/Category_CodeVIDEO

[ Voor 21% gewijzigd door BuG2FiX op 04-09-2003 10:40 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Een crt moet je ook niet via de tv out aansluiten maar liever gewoon via de vga uitgang (als het echt niet anders kan tja dan moet het wel). Met de vga uitgang en het programma 'powerstrip' kun je makkelijk een eigen resolutie kiezen met refreshrate. En tevens kiezen voor progressive en interlaced (beeldopbouw in 1 keer of in 2 velden). Nu is het namelijk een interlaced signaal dat je projector binnenkrijgt, en dan krijg je inderdaad van die lijnen.
Je kunt het met interlaced eventueel nog tegengaan door het beeld verticaal samen te persen, maar dat is niet echt een mooie oplossing ofzo (gaat ook ten koste van je scherpte omdat je een kleiner fosfor oppervlak gebruikt). Maar ik zou toch echt eens wat proberen met de rgb/vga ingang en een pc met powerstrip (let er wel op dat je niet een te hoge resolutie gebruikt, ik heb geen idee wat dat ding aankan en of je het input board dan sloopt o.i.d.)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• redpen
volgens mij zijn dat allemaal andere aansluitingen dan ik heb

hier zijn een paar pics van de connectors die ik erop heb

die coax zit nu op me tvout

Afbeeldingslocatie: http://217.123.169.240/beam/connections.jpg

en een soort modem ?

Afbeeldingslocatie: http://217.123.169.240/beam/modem.jpg

onbekend ??

Afbeeldingslocatie: http://217.123.169.240/beam/onbekend.jpg

en ik heb volgens mij dus ook geen rgb ofzo ?

Afbeeldingslocatie: http://217.123.169.240/beam/lijnen.jpg
de lijnen beetje vaaag alleen is windows screensaver van dichtbij

[ Voor 32% gewijzigd door redpen op 04-09-2003 21:23 ]

Verwijderd

zet de switch ook ff op "in only" zodat de loop word afgesloten.

• redpen
dan wordt het beeld ineens heel donker

Verwijderd

Tip: Als je closeup foto's maakt zet dan je camera op de macro stand (het welbekende tulp symbool) hierdoor krijg je scherpe foto's van dichtbij)

Ik zou het programma powerstrip een keer proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 00:08 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
redpen schreef op 04 September 2003 @ 23:48:
dan wordt het beeld ineens heel donker
je kunt er ook een terminator weerstand opzetten, 75 ohm dan wel. dat doet die switch in principe ook. is het inmiddels al beter?

• redpen
als ik er een terminator op zet krijg ik ook ineens heel donker beeld ?
dus dat scheelt niet positief

verder

sorry voor de brakke pics maar ik heb deze met me orange spv telefoon gemaakt :P
heb geen betere camera.

die y/c vcr in aansluiting kan ik die niet ergens voor gebruiken ?

ik heb gister even mijn drivers van de gf 4 ti 4200 geupdate en aa 4 x en af 2x gezet en toen weer nfs hp2 gespeeld en ik moet zeggen dat het beeld nu op de een of andere manier veel scherper is

ook in windows kan ik nu alles lezen bijv tweakers forum kan ik nu op me muur lezen

verder heb ik de beamer ook nog een klein beetje dichterbij gezet dit heeft ook weer een beetje beter beeld

alleen is er nu nog het probleem met het verversen die lijntjes zie de laatste foto van hierboven

zou dit mischien aan die coax kabel kunnen liggen die maybe niet goed afgeschermd is ? of dat er iets van een voedings kabel in de buurt licht ?

[ Voor 54% gewijzigd door redpen op 05-09-2003 13:07 ]

• redpen
*kick* (schop)

sorry my bad eigenlijk 2 uurtjes te vroeg :( schaam mij :+

[ Voor 137% gewijzigd door redpen op 06-09-2003 11:44 ]

• ShittyOldMan
Foto's werken niet meer?

Maar die lijnen lijken me toch echt te komen door de manier van beeld opbouw: interlaced, en niet door een kabel o.i.d.

• redpen
ik heb dat programma nu erop staan dat powerstrip maar waar zou ik dat moeten vinden dat interlaced enzo ?

ik heb alles al afgezocht

• ShittyOldMan
display profiles -> configure -> advanced timing options -> daar ergens :)
(met custom resolutions kun je zelf wat toevoegen)

• redpen
euh volgens mij hebben wij een andere versie ?

Verwijderd

als ik zo de foto's van dat bord zie, is het een 15 KHz beamer....eentje die dus niet geschikt is om progressive scans weer te geven.

Waarschijnlijk is de max resolutie van het ding 480i, dat is 640 bij 480 interlaced.
Pagina: 1