[XP] Gebruikers beheer niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Ik heb een verse install van windows XP Prof. hier heb ik netjes meteen service pack 1 geinstalled en ook alle beschikbare updates gedaan van windows update echter nu blijk dat ik geen gebruikers kan beheren.

Zoals in het screenshot te zien is, als ik op het rood omringde tabblad klik krijg ik de volgende foutmelding.

"De Server Service is niet gestart." kan de bewerking niet voltooien. Vervolgens verdwijnt heel het venster. Zodoende kan ik geen gebruikers in groepen in delen.

Ik heb echt geen idee waar ik nu moet zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://wesley.shacknet.nu/misc/temp/screen.gif

Sommige mensen....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Bij services en toepassingen staan de services die gestart worden.
Een daarvan is Server. Die moet op "gestart" staan om dat te kunnen doen.
Dus die melding geeft aan dat dat niet zo is en dat je dat even moet rechtzetten.
Overigens moet die werkstation service ook gestart worden.
:)

let the past be the past.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Cannot start server service in Windows XP

In dit topic hebben ze het over een patch die geinstalled moet worden, misschien kan je by microsoft ff checken of je wat kan vinden.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Start - Settings - Control Panel - Administrative Tools - Services.

En dan de Server service aanklikken met de rechtermuisknop en kiezen voor start... en eventueel bij Properties de startup type op automatic zetten.

Battle.net tag

Verwijderd

ben je zelf wel ingelogd als administrator?? ik denk dat je er anders geen rechten toe hebt om de status van de gebruikers te veranderen

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

staat ook een vinkje bij `dit account is uitgeschakelt`ik denk dat dat er mee te maken heeft :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1